Goedemiddag Tweakers,
Met iets meer als een week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
het huis is de afgelopen jaren aardig uitgeleefd dus word van onder tot boven opnieuw opgebouwd.
enkele kenmerken van de hoekwoning
Woonoppervlakte : 130m2
inhoud : 385 m3
bouwjaar : 1979
beglazing : dubbel glas
Nu zou ik graag de woning compleet van het gas afhalen maar de vraag is, Gaat dat zo makkelijk als ik hier beschrijf en bedacht heb.
Kruipruimte : Word geisoleerd
benedenverdieping : word vloerverwarming ( 32m2 ) en plafond word 15cm verlaagd ( IVM wegwerken draagbalk ) hier komt ook extra isolatie in.
bovenverdieping : alle radiatoren eruit. en op iedere kamer ( 3 ) een airco unit die in de zomer kan koelen en de winter eventueel bij kan verwarmen.
Zolder : dak word na geïsoleerd.
zit te denken aan het volgende.
LG Therma V 7.0 KW Rechtstreeks op vloerverwarming beneden.
2x LG WH20S TBV Tapwater in de douche. Douch krijgt 2x een stortdouche vandaar dat 200 of 270 liter te weinig is.
1x LG Triple Split 6.3 KW
voordeel van deze installatie is,
het allemaal voorraad is.
geen installateur nodig ( met uitzondering van het vullen van de airco )
kosten voor de installatie komen rond de 7500,- als de subsidie eraf is. zonder installateur.
natuurlijk komen er op het dak zonnepanelen.
zoals ik nu kan zien kunnen er 13 op.
als we in huis klaar zijn met verbouwen gaan we in de tuin verder met een overkapping. die zal rond de 4mx8m worden. deze zou ik dan ook vol willen leggen met zonnepanelen om de stroomvraag vanuit huis op te vangen.
een hele lap tekst....
maar dan nu de vraag.
wat vinden jullie van de installatie?
Kan het nog makkelijker ( of beter / zuiniger / anders )
Zie ik nog iets over het hoofd..
krijg ik het überhaupt wel warm..
Alvast bedankt voor het meedenken
Hobstar.
Met iets meer als een week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
het huis is de afgelopen jaren aardig uitgeleefd dus word van onder tot boven opnieuw opgebouwd.
enkele kenmerken van de hoekwoning
Woonoppervlakte : 130m2
inhoud : 385 m3
bouwjaar : 1979
beglazing : dubbel glas
Nu zou ik graag de woning compleet van het gas afhalen maar de vraag is, Gaat dat zo makkelijk als ik hier beschrijf en bedacht heb.
Kruipruimte : Word geisoleerd
benedenverdieping : word vloerverwarming ( 32m2 ) en plafond word 15cm verlaagd ( IVM wegwerken draagbalk ) hier komt ook extra isolatie in.
bovenverdieping : alle radiatoren eruit. en op iedere kamer ( 3 ) een airco unit die in de zomer kan koelen en de winter eventueel bij kan verwarmen.
Zolder : dak word na geïsoleerd.
zit te denken aan het volgende.
LG Therma V 7.0 KW Rechtstreeks op vloerverwarming beneden.
2x LG WH20S TBV Tapwater in de douche. Douch krijgt 2x een stortdouche vandaar dat 200 of 270 liter te weinig is.
1x LG Triple Split 6.3 KW
voordeel van deze installatie is,
het allemaal voorraad is.
geen installateur nodig ( met uitzondering van het vullen van de airco )
kosten voor de installatie komen rond de 7500,- als de subsidie eraf is. zonder installateur.
natuurlijk komen er op het dak zonnepanelen.
zoals ik nu kan zien kunnen er 13 op.
als we in huis klaar zijn met verbouwen gaan we in de tuin verder met een overkapping. die zal rond de 4mx8m worden. deze zou ik dan ook vol willen leggen met zonnepanelen om de stroomvraag vanuit huis op te vangen.
een hele lap tekst....
maar dan nu de vraag.
wat vinden jullie van de installatie?
Kan het nog makkelijker ( of beter / zuiniger / anders )
Zie ik nog iets over het hoofd..
krijg ik het überhaupt wel warm..
Alvast bedankt voor het meedenken
Hobstar.
:strip_exif()/f/image/0be8rI5l3LZq9mMpDQALQnwY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N1Zk2jeH7ocJT9BKJdHIaAl4.jpg?f=fotoalbum_large)