Goede 39 of 40 inch tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-05 14:01
.

Ik zoek een?
ik ben op zoek naar een tussen formaat tv. Dus geen 43 inch en geen 32inch. Ik merk dat hier tussen weinig aanbod is.
Paar wensen, minimaal full hd. Minimaal 3 hdmi aansluiten en het liefst een component aansluiting erbij.
Redelijk geluid. Smart functies zijn niet perse nodig. 4k zou ook fijn zijn

Wat is je budget?
Max 450

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv zal dienen als vervanging van de huidige 32 inch tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zag een mooie sharp in de prijsvergelijker. Maar die staat bij amazon op niet meer leverbaar. Verder zag ik een Philips staan maar die heeft geen full hd. De rest vind ik allemaal voor mij onbekende merken waarvan ik dus geen inschatting durf te maken of de afwerking, geluid en levensduur wel oke is.

Sites als amazon.nl heb ik doorgespitst, prijsvergelijking hier op tweakers en bol.com. maar nergens kan ik iets vinden in een merk zoals. Philips, Samsung, lg, Sony, Sharp.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er ergens ook maar iets te vinden in dat formaat of zal ik toch bij een 32 inch moeten blijven?

[ Voor 10% gewijzigd door martin_v_z op 25-09-2022 13:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 19:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In de pricewatch kun je wat 39"-modellen vinden. Advies: Niet doen, het is het armoedesegment van de televisiemarkt en je vindt er vooral slechte televisies. Ze zijn wel lekker goedkoop, dus als je niet beter kan betalen is dit waar je wellicht toe veroordeeld wordt, maar heb geen hoge verwachtingen over de beeldkwaliteit of kwaliteit in het algemeen.

Goede televisies beginnen bij 42", ook daar is het nog dun gezaaid. Bij 48" wordt het beter en pas bij 55" is al het goede beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 25-09-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
dmantione schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:24:
In de pricewatch kun je wat 39"-modellen vinden. Advies: Niet doen, het is het armoedesegment van de televisiemarkt en je vindt er vooral slechte televisies. Ze zijn wel lekker goedkoop, dus als je niet beter kan betalen is dit waar je wellicht toe veroordeeld wordt, maar heb geen hoge verwachtingen over de beeldkwaliteit of kwaliteit in het algemeen.

Goede televisies beginnen bij 42", ook daar is het nog dun gezaaid. Bij 48" wordt het beter en pas bij 55" is al het goede beschikbaar.
Het probleem is een beetje dat 43inch gewoon te groot wordt voor de afstand tot mijn tv. Althans groter dan dat ik prettig vind. Zelf vind ik 32 dan weer net wat aan de kleine kant en is wat minder toekomst bestendig voor als ik ga verhuizen. Ik heb nu een Samsung 7 serie uit het jaar nul, oke oke uit 2009, maar die is nu zo energie onzuinig dat ik met de huidige energieprijzen ongeveer 120 euro per jaar kan besparen door een nieuwe tv te kopen.

Het is jammer want op 43 inch is er veel leuks te vinden. Ik hoopte vooral dat er misschien iemand iets weet voor te stellen wat niet in de pricewatch staat, want die heb ik allemaal al bekeken.

Deze vond ik wel goed klinken:
https://www.amazon.nl/dp/...f_B07NLV1PL61663776000000

Maar die is dus niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 19:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat klinkt als een verkeerde reden om voor een kleine TV te gaan. Er zijn situaties waarbij een grote TV problemen in het interieur oplevert, maar 43" is al vanaf ongeveer 1 meter goed kijkbaar, dus zal in een normale huiskamer zeker niet onprettig kijken.

Die Sharp is ook gewoon een oud 60Hz-paneeltje met randverlichting zonder lokaal dimmen m.a.w. de goedkoopste techniek die mogelijk is. Er zijn vast mensen met weinig eisen, maar ik zou er niet naar kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
martin_v_z schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:54:
[...]

Het probleem is een beetje dat 43inch gewoon te groot wordt voor de afstand tot mijn tv. Althans groter dan dat ik prettig vind. Zelf vind ik 32 dan weer net wat aan de kleine kant en is wat minder toekomst bestendig voor als ik ga verhuizen. Ik heb nu een Samsung 7 serie uit het jaar nul, oke oke uit 2009, maar die is nu zo energie onzuinig dat ik met de huidige energieprijzen ongeveer 120 euro per jaar kan besparen door een nieuwe tv te kopen.

Het is jammer want op 43 inch is er veel leuks te vinden. Ik hoopte vooral dat er misschien iemand iets weet voor te stellen wat niet in de pricewatch staat, want die heb ik allemaal al bekeken.

Deze vond ik wel goed klinken:
https://www.amazon.nl/dp/...f_B07NLV1PL61663776000000

Maar die is dus niet leverbaar.
dmantione schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:24:

Volgens de eigen website is dit iig wel een Full HD model itt wat er in de pricewatch staat uitvoering: Panasonic TX-39JSW354 Zilver, Zwart (buitenlands model)
De laatste keer dat ik ernaar keek waren dit AUO panelen, vergelijkbaar met die in de 43" FHD basismodellen ... Een paar jaar terug goedkoop een 43" Hisense opgepikt (€200) omdat de 39" variant duurder was. Met wat afstellen (in het service menu) een vrijwel gelijk plaatje als de oude Sony (qua kleuren iig) die naar boven was verhuisd (maar uiteraard idd 'slechts' 50/60Hz ipv 100/120). En zoals nu ook was de Panasonic 39" weer een aardig stuk duurder dan de Hisense ...

Elders een stuk goedkoper te krijgen iig dan hier in de pricewatch vermeld staat https://geizhals.de/panasonic-tx-39jsw354-a2626102.html (maar ik zie al dat het een made in Turkey model is, was toen ook idd als ik het goed herinner. Bij de Hisense was dit niet het geval)

[ Voor 58% gewijzigd door apis29 op 06-10-2022 02:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 20:06

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is je kijkafstand?
Het is natuurlijk persoonlijk. Maar 40" valt toch echt wel gauw weg in een gemiddelde woonkamer.
Tenzij je iets van een (oude) tv meubel hebt en echt fysiek gelimiteerd bent.

Verder hoe kijk je TV.
anders kijken naar een Monitor en een google chromecast TV?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Een interesante optie (gelet op de prijs iig; wel composiet, geen component aansluiting welke je ook niet meer zult tegenkomen op de huidige tv's) ( https://www.otto.nl/p/152...h=true&q=Hisense%2040A4FG (blijkbaar ook bij amzn verkrijgbaar)

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 27-09-2022 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
apis29 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:17:
[...]

[...]

Volgens de eigen website is dit iig wel een Full HD model itt wat er in de pricewatch staat uitvoering: Panasonic TX-39JSW354 Zilver, Zwart (buitenlands model)
De laatste keer dat ik ernaar keek waren dit AUO panelen, vergelijkbaar met die in de 43" FHD basismodellen ... Een paar jaar terug goedkoop een 43" Hisense opgepikt (€200) omdat de 39" variant duurder was. Met wat afstellen (in het service menu) een vrijwel gelijk plaatje als de oude Sony (qua kleuren iig) die naar boven was verhuisd (maar uiteraard idd 'slechts' 50/60Hz ipv 100/120). En zoals nu ook was de Panasonic 39" weer een aardig stuk duurder dan de Hisense ...

Elders een stuk goedkoper te krijgen iig dan hier in de pricewatch vermeld staat https://geizhals.de/panasonic-tx-39jsw354-a2626102.html (maar ik zie al dat het een made in Turkey model is, was toen ook idd als ik het goed herinner. Bij de Hisense was dit niet het geval)
Op Amazon staat die ook. Maar daar staat dat de scanner resolutie full hd is maar het paneel hd ready. Die andere dan interessanter want veel goedkoper. Maar beide hebben slechts 2 hdmi aansluiten en ik heb er minimaal 3 nodig voor spelcomputers en tv kastje.
DarkSide schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:22:
Wat is je kijkafstand?
Het is natuurlijk persoonlijk. Maar 40" valt toch echt wel gauw weg in een gemiddelde woonkamer.
Tenzij je iets van een (oude) tv meubel hebt en echt fysiek gelimiteerd bent.

Verder hoe kijk je TV.
anders kijken naar een Monitor en een google chromecast TV?
Ik zit op iets minder dan 2 meter afstand. wellicht vinden veel mensen 43 inch dan goed te doen maar ik doe al jaren met 32 inch. En al zou ik wel een klein beetje groter willen. De stap van 32 naar 43 is echt flink. Ik ben bang dat ik dan veel geld uit geef en spijt krijg van het formaat. Mijn moeder heeft een 46 inch tv en zit op iets grotere afstand maar dat vind ik niet fijn zo groot.

Verder hoeven van mij al die smart functies niet hoor. Een monitor klinkt als een optie maar geven die echt net zo fijn kijk plezier als een tv? Hebben die bijvoorbeeld niet een andere coating en ze missen toch een afstandsbediening voor bijvoorbeeld het volume. Als er überhaupt al speakers in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
martin_v_z schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:25:
[...]

Op Amazon staat die ook. Maar daar staat dat de scanner resolutie full hd is maar het paneel hd ready. Die andere dan interessanter want veel goedkoper. Maar beide hebben slechts 2 hdmi aansluiten en ik heb er minimaal 3 nodig voor spelcomputers en tv kastje.
[...]
Dat zie ik nu idd toch ook op de site van Panasonic staan, ging in eerste instantie uit van de beschrijving hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpyjE_20jX58oJXjFOZcIsb7yGE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jC9fDgwp3wUzVqy6zbGUDoFD.png?f=user_large

Maar nu ik de specs uitgevouwen zie staan staat er idd HD Ready bij en 1366x768 https://www.panasonic.com...ie/tx-39jsw354.html#specs De voorganger was nog wel een Full HD (iirc). Er waren ook goede 40" UHD Panasonics maar aan de prijs en inmiddels ook moeilijk verkrijgbaar zo te zien ...
Voor een gebrek aan HDMI poorten bestaan er natuurlijk ook HDMI Switches.
De Hisense die ik zelf had gekozen had overigens idd niets aan Smart functies erop zitten (blijkbaar maken ze er nog een 40" versie van https://www.hisense.it/tv-audio/tv/40-a5100f/ , deze zonder het smart gedeelte https://www.otto.nl/p/109...rt-tv/#?itemId=1097358025. Hier wel verkrijgbaar met een iets ander typenummer zoals ook op de Hisense website als variant wordt opgegeven https://www.idealo.de/pre...28_-40a5120f-hisense.html [zo Duits als de enige winkel hier klinkt, blijkbaar wel gevestigd in Italië])

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 06-10-2022 02:41 ]

Pagina: 1