Gezocht: robotstofzuiger

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05 10:30
Ik zoek een robotstofzuiger

Budget: max €600,- liever goedkoper

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Wat we graag zouden willen:
- stofzuiger die ook kan dweilen.
- voor mn. woonkamer en keuken, studeerkamer (ca. 133 m2); occassionally gang en kinderkamers.
Eventueel (ik twijfel of gewone stofzuiger daar niet beter is): boven. Ondergrond hout/tegels. Geen drempels.

- dagelijks stofzuigen en ca 1 /2 x week dweilen.
- lees dat slimme stofzuigerrobots beters zijn; leren obstakels kennen. Liever ook systematische routes dan willekeurige routes, want die gaan na opladen verder waar ze gebleven zijn. Ronde stofzuigers komen niet in hoeken. Borsteltjes aan de zijkant kan je er beter af halen.
- groot huis; dus lange accuduur belangrijk (in 133 m2 zou stofzuiger in ca. 1,5 uur moeten doen). Zelf opladen.
- bij voorkeur: auto empty dock, dan hoeven we niet zelf de bakjes leeg te maken.
- hoogte belangrijk; want dan kan roomba gemakkelijk onder meubels idealiter is de robot <9 cm hoog.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb wat reviews gelezen en top 7 van consumentenbond 2020 bekeken, dan zou ik uitkomen op:
1. Xiaomi Robrock S6/S7: 150 minuten, kan dweilen, nadeel 10 cm hoog en duur €580
2. Cleanwise D2: 7,8 cm, 2 uur, dweilt. €190.
3. Esiclean aquaconnect x550, 2 uur, dweilt,. € 380
4. Blauwpunkt Bluebot Xboost: dweilt, Hepa filter, 7,6 cm hoog, nadeel: 120 min (te kort?) en oplaadtijd 5 uur.

Welke vragen heb je hier nog over?

Hebben jullie hier aanvullingen op? Ideeën, suggesties, eigen ervaringen? Of wellicht nog andere plekken waar ik kan kijken om tot een goede keuze te komen?

Dank!

Beste antwoord (via Chielemans op 20-10-2022 12:41)

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Wij hebben de Roborock S7+, stofzuigen doet ie prima. En hij rijdt zicht eigenlijk zelden vast, wel even opletten dat alle opstakels van de grond zijn. Een schoen durft hij aan de veter wel eens meenemen doorheen de kamer ;) Ook de hoeken doet hij vrij goed.

Dweilfunctie werkt zo en zo maar, plus heeft veel onderhoud nodig (de mop verlucht slecht en stinkt vrij snel). Na paar weken proberen gebruiken we de dweilfunctie dus niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:46

FeaR

In GoT we trust

Een robotstofzuiger zie ik zo niets met Beeld & Geluid te maken hebben, ik verhuis het topic richting Huishoudelijke waren: CEK> HHW

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Wij hebben de Roborock S7+, stofzuigen doet ie prima. En hij rijdt zicht eigenlijk zelden vast, wel even opletten dat alle opstakels van de grond zijn. Een schoen durft hij aan de veter wel eens meenemen doorheen de kamer ;) Ook de hoeken doet hij vrij goed.

Dweilfunctie werkt zo en zo maar, plus heeft veel onderhoud nodig (de mop verlucht slecht en stinkt vrij snel). Na paar weken proberen gebruiken we de dweilfunctie dus niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 22:35

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Roborock S7 met autodock +1.

Dweilen is ok-ish. Je moet het meer zien als bijhouden / uitstellen van de handmatige dweilsessies.

Samen met z'n twee S5 Max zusjes hebben ze hier in het huis allemaal een eigen verdieping. Maar de S7 is toch een stuk beter + minder (vrouwelijke)haren in de hoofdborstel. Daarnaast is de app van Roborock erg goed en krijgen ze regelmatige updates.

[ Voor 11% gewijzigd door Dynazap op 25-09-2022 13:45 ]