Geen microfoon via Front Panel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik krijg het momenteel niet voor elkaar om een headset via m'n front-panel aan te sluiten waarbij de microfoon werkt.

De headset heeft zo'n 3.5mm alles-in-1-jack, en die werkt probleemloos via de playstation-controller. Maar via m'n pc krijg ik alleen maar audio.

Ik heb een ASRock B460M ITX/ac moederboed, en een MZXT H510 kast.
De kabel vanuit het front-panel (connector gelabeld "HD Audio") heb ik aangesloten op connector 19. Deze heeft 1 zo'n dicht gat, dus aangezien die er maar op 1 manier op kan ga ik er vanuit dat die goed zit. (plus het feit dat ik wel geluid er uit krijg).

In de BIOS staat OnBoard Audio op "Enabled", en staat FrontPanel op "HD". De enige andere optie is AC97. Op die stand krijg ik er ook geluid uit, maar ook daar heb ik geen microfoon.

Qua software draai ik windows 11, en heb ik zojuist de Realtek drivers geupdate naar 6.0.9231.1 (31-8-2021). Maar ook deze software update mocht niet baten.

Om de microfoon te testen heb ik die windows test gebruikt. Ik snap er weinig van, ik klik op "Start test" en zeg dan wat. Als ik op "Stop" druk krijg ik een percentage te zien tussen de 2% en 10%. Maar zelfs als ik bewust helemaal niks zeg krijg ik hetzelfde resultaat. Dus volgens mij is dat niet heel hoopvol.

Ook heb ik via MS Teams geprobeerd te testen met een "Test Call". Dit omdat ik dit systeem wel ken, en hier specifiek een input device kan selecteren. Maar ook hier wordt er geen enkele audio geregistreerd.

Wat zie ik in hemelsnaam nog over het hoofd?
Zowel headset, moederbord als frontpanel zouden gewoon in- en output moeten ondersteunen via een enkel jack.

Beste antwoord (via Cryothic op 25-09-2022 13:54)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:29
Heb je ook bij de Realtek driver instellingen gekeken of je daar wat kan aanpassen wat betreft de frontpanel configuratie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zo'n alles in 1 jack hebt (die heeft dan 4 ringetjes geloof ik), moet de connector daar ook fysiek mee overweg kunnen natuurlijk. En bij frontaudio is dat lang niet altijd het geval. Dus kijk eens in de specs of die dat daadwerkelijk moet kunnen. Ik denk namelijk dat dit helemaal niet in je software zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
Ik kom nog niet echt uitsluitsel tegen, behalve dat ze het hebben over een headset poort ipv een headphones poort.

En de review bij tweakers van een (ander type) van de H510, heeft het volgende staan bij de vergelijking met de reguliere H510.
De frontpaneelconnectors zijn ongewijzigd en bestaan uit een USB 3.2 Type A-poort, een Type C-poort en een combiheadsetpoort.
review: NZXT H510 Flow-behuizing - Viermaal is scheepsrecht?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:29
Heb je ook bij de Realtek driver instellingen gekeken of je daar wat kan aanpassen wat betreft de frontpanel configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
The_Doman schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:14:
Heb je ook bij de Realtek driver instellingen gekeken of je daar wat kan aanpassen wat betreft de forntpanel configuratie?
Ik heb geen idee wat er gebeurd is, maar ik switchte in die Realtek Control Panel van "elke input 1 device" naar "Elke input een eigen device". Geen resultaat.
Ik switchte weer terug naar "elke input 1 device", en nu lijkt het opeens te werken.
Als ik in windows "Listen to this device" aanzet hoor ik nu mezelf.

Heel vaag.

Ook nu met de test in MS Teams neemt ie audio op.

Nooit geweten dat er een tooltje van Realtek met die drivers mee kwam. En nog steeds geen idee waarom het nu werkt. Maar het lijkt te werken.

Dank jullie wel.