Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipkip
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-03 15:41
Ooit( in 2010) een iPhone gehad, volgens mij nog de 3-serie. Fijne bediening maar veel problemen met synchroniseren :( agenda op windows PC. Toen besloten om na 2 jaar toch weer over te stappen naar Android via Samsung gsm’s.
Inmiddels al bijna 2 jaar de Galaxy A42 5G. Merk dat het toestel het laatste jaar toch vaker blijft hangen in programma’s en wisselingen. 6,7 inch en zeer goede batterij zijn prima. Vanaf volgende week weer mogelijkheid om te verlengen bij Tele2 ( via Belsimpel bijv.).
Maar nu het dilemma. :? Hier in huis gebruiken we allemaal ipad’s, voor de kinderen wat oudere modellen van 9,7/10,1 inch en ikzelf een Pro van 12,9 inch die fantastisch draait. Zou niets anders willen.
Omdat de menu structuur van de ipad’s zo vertrouwd is sinds 2013 toen de eerste in huis kwam, heb ik nu mijn twijfels over ‘teruggaan’ naar IOS ook op mijn mobiel.
Omdat nu net de iPhone 14 op de markt is gekomen hoopte ik eigenlijk dat de 13 iets voordeliger wordt aangeboden. Misschien dat ik nog wat langer moet wachten. De verschillen tussen de 13 en 14 vind ik persoonlijk minimaal tenzij je voor de pro versies zou gaan met 120hz schermen. Maar die schieten gelijk omhoog in prijs.
Op zich is de iPhone 13 van 6,1 inch prima denk ik, geef niet veel om foto’s maken etc, maar gebruik gsm voornamelijk voor internet onderweg, mobiel bankieren en whatsapp.
Maar het belangrijkste vind ik de menu structuur ofwel het besturingssysteem IOS. De applicatie symbolen zijn vertrouwd en merk dat ik in de Samsung toch vaker moet zoeken naar de juiste applicatie ( jaja inmiddels 60 jaar dus iets lastiger om te zoeken of te turen op een schermpje).
Qua prijsstelling zou ik nu bij verlenging uitkomen op zo’n € 680,= / € 720,= voor de 13 en dat vind ik schappelijk. Prijzen wisselen schijnbaar iedere dag dus goed opletten.
Wie heeft er ervaring met de overstap van Android ‘terug’ naar IOS en wie heeft ervaring met de IPhone 13 t.o.v. de nieuwe IPhone 14. Weet namelijk niet of ik een verkeerde keuze nu maak om ‘maar’ voor de 13 te gaan terwijl de 14 inmiddels uit is gekomen. Hoor graag van jullie. Met vr.gr. Hans. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Google Pixel 6a of product: Samsung Galaxy A52s 5G, 8GB
zou ik eerder naar kijken, en lekker op Android blijven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kan je verzekeren dat synchronisatie nu een stuk beter gaat dan jouw ervaring. Als verstokt Apple gebruiker heb ik eigenlijk nooit last (gehad) van synchronisatie met Microsoft- of Google-diensten.

Omdat iOS/iPadOS flink op elkaar lijkt en je minder hoeft te zoeken omdat alles al bekend is, zou ik toch zeker voor een iPhone gaan. Of het een 13 of 14 wordt laat ik aan jou over. Zelf heb ik het geld er niet voor over om een iPhone 14 te kopen. Ik bedoel, werkelijk waar, €1000+ voor een telefoon? (kale Apple prijs). Dan zou voor mij de iPhone 13 ook een prima keuze zijn. Zo heel veel ga je niet missen ten opzichte van de 14, althans niet wanneer je naar jouw bezigheden kijkt die je op de telefoon doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:43
Van een 300 Euro A42 naar een 1000 Euro iPhone 14 is een hele stap, waar je van mag verwachten dat je er op vooruit gaat.

Gezien je nu 6,7 inch hebt, wil je wel inleveren op het formaat? Zou anders de iPhone 14 plus overwegen die ook dat formaat heeft. Goedkoop is het niet, maar kan de komende 6 jaar mee, dus per jaar....

Je zou nog even af kunnen wachten of er een leuke aanbieding langs komt, mogelijk met Black Friday of Cyber Monday.

Qua overstap, zorg voor goede backup van je contacten en lees even in wat de stappen zijn voor Whatsapp. Gebruik de speciale app van Apple hiervoor:
https://support.apple.com/en-us/HT201196

Reken bij spelletjes erop dat de geschiedenis niet over komt.
Bankieren en DigiD kun je op het nieuwe toestel activeren met hulp van de oude, dus doe die niet meteen weg. Idem voor 2 factor codes als je die gebruikt.
Kortom, neem de tijd en loop het een voor een langs, dan komt het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Op zich is de iPhone 13 van 6,1 inch prima denk ik, geef niet veel om foto’s maken etc, maar gebruik gsm voornamelijk voor internet onderweg, mobiel bankieren en whatsapp.
adhv deze vereisten qua gebruik vind ik het zelf zonde om een dure iPhone te kopen. Google pixel geeft ook lange updates en kost net over de 400,- de Samsung is iets groter qua formaat

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
In jouw geval zou ik gaan voor een iphone 13 mini , dat is momenteel de beste one handed keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipkip
Patrick22221 schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:54:
In jouw geval zou ik gaan voor een iphone 13 mini , dat is momenteel de beste one handed keuze
De 6,7 inch van nu is totaal geen probleem, dus een mini zou ik veel te klein vinden. De 6,1 inch van de 13 of 14 is prima, past iets makkelijker in je broekzak.
Maar denk dat de keuze op de 13 gaat vallen, wil je echt verschillen zien qua snelheid of beeldscherm dan ben je veroordeeld tot de pro versie. En met de basis versie valt de teller stil op 680 euro en dat vind ik nog te doen in vergelijking met de Samsung S22 bijv.
Blijft altijd een hoop geld, maar heb de afgelopen 10 jaar gemerkt dat alle Samsung toestellen toch slechter beginnen te functioneren in het 2e jaar.
Verwacht van een iPhone dat dat wat later gaat plaatsvinden. Met alle ipad’s thuis nog nooit gemerkt dat iets na 4/5 jaar slechter functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Met de normale iPhone 13 heb je een hele goede telefoon. Gaat nog jaren mee qua updates en is lekker snel. Het heeft eigenlijk alles wat je wilt. En nu kan je ook genieten van het "samenspel" tussen de iPad en iPhone: kopieren op de iPhone en plakken op de iPad bijvoorbeeld.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
mipkip schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

De 6,7 inch van nu is totaal geen probleem, dus een mini zou ik veel te klein vinden. De 6,1 inch van de 13 of 14 is prima, past iets makkelijker in je broekzak.
Maar denk dat de keuze op de 13 gaat vallen, wil je echt verschillen zien qua snelheid of beeldscherm dan ben je veroordeeld tot de pro versie. En met de basis versie valt de teller stil op 680 euro en dat vind ik nog te doen in vergelijking met de Samsung S22 bijv.
Blijft altijd een hoop geld, maar heb de afgelopen 10 jaar gemerkt dat alle Samsung toestellen toch slechter beginnen te functioneren in het 2e jaar.
Verwacht van een iPhone dat dat wat later gaat plaatsvinden. Met alle ipad’s thuis nog nooit gemerkt dat iets na 4/5 jaar slechter functioneert.
Je haalt denk ik wat dingen door elkaar nu..

De 'basis' ofwel de mini is het goedkoopste en zit rond de 700

De stanaard 13 zit rond de 800

De cpu van de mini is het zelfde als de stanaard.
Alleen de standaard heeft 1 gpu core meer

Ja en daarbij een grotere accu etc

Als ik jou was zou ik er nog eens naar kijken dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mipkip
Patrick22221 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Je haalt denk ik wat dingen door elkaar nu..

De 'basis' ofwel de mini is het goedkoopste en zit rond de 700

De stanaard 13 zit rond de 800

De cpu van de mini is het zelfde als de stanaard.
Alleen de standaard heeft 1 gpu core meer

Ja en daarbij een grotere accu etc

Als ik jou was zou ik er nog eens naar kijken dan
toon volledige bericht
Inderdaad is de standaard iets sneller dan de mini en iets grotere accu; net nog even gekeken bij verlenging bij Tele2( daarover begon ook het topic) en kom uit op kale toestel prijs IPhone 13 voor 686. Niks meer.
En is een simpel abonnement voor 14,50 per mnd( 15 GB en onbeperkt bellen/sms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
mipkip schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:54:
[...]

Inderdaad is de standaard iets sneller dan de mini en iets grotere accu; net nog even gekeken bij verlenging bij Tele2( daarover begon ook het topic) en kom uit op kale toestel prijs IPhone 13 voor 686. Niks meer.
En is een simpel abonnement voor 14,50 per mnd( 15 GB en onbeperkt bellen/sms).
Aah oke, ja ik kijk alleen naar losse verkoop 😅
Heb nog nooit een telefoon bij mijn abbo in gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipkip
Patrick22221 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:48:
[...]

Aah oke, ja ik kijk alleen naar losse verkoop 😅
Heb nog nooit een telefoon bij mijn abbo in gehad.
Het scheelt te veel als je een toestel wilt aanschaffen, nu ook weer zo’n 160 korting op de nieuwprijs. En mijn abonnement bij Tele2 loopt toch gewoon door, maar bij verlenging met 2 jaar pak je de grootste korting.
Pagina: 1