Toon posts:

En toen was er stilte

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb fijn onderstaande configuratie maar af en toe hangt de computer en dan bedoel ik ook heel apart hangen. Heel vaak tijdens het aanklikken van iets in het startmenu (programma starten) blijft-ie hangen en zie ik het blauwe half-weggevaagd (ik heb het dus over Win2000Pro). Alles staat dan stil, niets werkt en de reset-knop is de enige oplossing. Ook in Linux hangt-ie soms op dezelfde manier, maar dat gebeurt juist heel weinig.

Ik ben er inmiddels achter dat het niet het geheugen is en ook m'n processor is okay, althans, het 'bekende' probleem is het niet. Ik heb dat processorprogrammaatje uitgeprobeerd. no errors, 3.26 seconden. But I digress...

Nieuwste VIA4-1, Service Pack 2, maar daar kan het allemaal niet aan liggen. Je zou haast zeggen dat er iets met het moederbord is, dat ook nieuw was. Processor misschien te heet? Lijkt me sterk, want hij doet het soms al wanneer ik nog geen 10 seconden ben ingelogd en zo heet is-ie niet.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Is het een getimede vastloper.. ik bedoel te zeggen je kan inschatten wanneer hij vast loopt ?

En zet ff je VGA'tje er bij :)

Verwijderd

Topicstarter
Profile ge-update :) (Diamond Viper v770 TNT2)

Niet echt. Ik start op, START -> Programs... yepp Explorer -> HANG (en ik zie dat veggevaagde blauwe streepje)

opnieuw opstarten, herhalen, HANG. Maar gisteren gebeurde het ook bij het verslepen van een mailtje naar trash (Outlook 2000). Op het moment van loslaten hing-ie. Het gebeurt in ieder geval wel redelijk vaak als ik op shortcuts klik in het startmenu. Af en toe heb ik het gevoel dat ik 'te snel' ben en dat-ie me niet bij kan houden en dat-ie het dan gewoon opgeeft. Dat kan niet, maar zo voelt het.

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Aigth, euhmm het kan zijn dat je TNT brak is ver lijkt het me allemaal wel ok, ik heb namelijk zoiets gehad met de zelfde TNT, heb je de nieuwe detonator drivers ?!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik... En hiervoor op de vorige computer (Celeron 333/64Mb/Win98/Linux) had ik geen probleem ermee...

Maarja, volgens mij kan het van alles zijn. Toch moederbord, processor of zelfs voeding. Dipje in de voeding en het hangt natuurlijk... :(

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Ja, das waar je moet gewoon ff zulke dingen proberen :

- Alles vervangen door andere dingen (Rammetjes, VGA, Voeding wellicht...)
- Het is schijnbaar geen hitte probleem dus dat sluit je uit.
- Als het niet helpt ff Format C: en dan maar eens aanzien

Verwijderd

Topicstarter
Nou, na 3 installaties hetzelfde probleem ben ik er wel achter dat het daar niet aan ligt. En hij doet het natuurlijk niet alleen in Windows.

RAM kan het ook niet zijn. Dacht ik eerst wel; had 2x256mb PC133 SDRAM erin zitten. Toen 1 gebruikt: geen probleem. Andere alleen gebruikt: hing-ie vaker. Maar nu heb ik 2 andere 256 dingen en heb ik hetzelfde...

Misschien dat het iets anders is, maar dat mag ik niet hopen, want dan heb ik een tijdje niets. Ging namelijk via het werk. Dus dan is het opsturen, wachten, wachten, terugkrijgen en dan ben je 2 of 3 weken verder straks. :( Ik "hoop" dan maar m'n videokaart...

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Aye me 2 voor jou dan suc6 ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Heh... yeah thanks... I guess. :)

Okay, 50 gulden voor de persoon die me nu precies kan vertellen met 100% zekerheid wat het probleem is en me de oplossing geeft. :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14
je verschijnselen wijzen richting je harde schijf, die moet namelijk op de momenten die jij zegt in actie komen,
de videokaart niet echt als je een mailtje verwijderd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat wou ik net ook zeggen...
Heb inderdaad ook zoiets meegemaakt en nadat de harddisk werd vervangen, werd het probleem opgelost.

• EsCo
  • Laatst online: 26-08 15:57
Wat je zegt over dat geheugen toen je er een uithaalde ging het goed. Is er misschien iets mis met een geheugenbankje?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
In andere woorden: back alles up, verwijder al de partities en probeer het eens opnieuw met een andere disk... *sniff* This does not sound good...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 09:56 schreef Escobar het volgende:
Wat je zegt over dat geheugen toen je er een uithaalde ging het goed. Is er misschien iets mis met een geheugenbankje?
Nee, het vreemde was dat-ie het met de ene DIMM wel deed en met de andere niet. Nu met compleet nieuwe DIMM's heb ik hetzelfde effect lijkt het. Dus dan werkt de ene DIMM wel in bank0 en de andere niet... :(

• marteltor
Klinkt gek maar doe het eens:
Haal je geluidskaart er uit...en kijk wat ie dan doet (http://www.tweakers.net/nieuws/18139)

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Geluidskaart al geprobeerd ?

• marteltor
Op dinsdag 28 augustus 2001 10:02 schreef Mathizsias het volgende:
Geluidskaart al geprobeerd ?
na-aperd ;)

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Heheeh Dubbelpost was maar 2 min verschil, moest ook ff denken ;)

Verwijderd

ik had ook zoiets met win2k pro. steeds na het installeren van bepaalde (illegale) software bleef ie aldoor hangen als ik hem opnieuw opstartte. dit heb ik opgelost door als allereerste de servicepacks te installeren.
ik heb btw een celeronen een g-force 1 en daar lag het dus niet aan

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 10:00 schreef marteltor het volgende:
Klinkt gek maar doe het eens:
Haal je geluidskaart er uit...en kijk wat ie dan doet (http://www.tweakers.net/nieuws/18139)
In dat bericht zie ik geen verband met een geluidskaart, maar misschien bedoelde je "SBLive! / VIA 686B-bug nog steeds aanwezig. (http://www.tweakers.net/nieuws/18135). Maar dat ging over datacorruptie. Maar valt te proberen natuurlijk...
ik had ook zoiets met win2k pro. steeds na het installeren van bepaalde (illegale) software bleef ie aldoor hangen als ik hem opnieuw opstartte. dit heb ik opgelost door als allereerste de servicepacks te installeren.
Maar zoals ik al zei: ook in Linux (RedHat7.1) komt het voor (zij het heel heel zelden)...

• marteltor
mijn pc hing als ik geluidskaart geinstaleerd had en windows opstarte...

oh ja, ik las laatst wat (zelf nog niet gekeken):
boven je pci sloten schijnt een sticker te zitten.
Hier staat o.a. op 1.0 of 1.1 of 1.2
Het schijnt dat je versie 1.0 niet stabiel kan krijgen als je er een snellere proc op doet dan 900 mhz...Abit en de winkel schijnt hem dan zo terug te nemen.

• marteltor
Op dinsdag 28 augustus 2001 10:12 schreef PARENA het volgende:

[..]

In dat bericht zie ik geen verband met een geluidskaart, maar misschien bedoelde je "SBLive! / VIA 686B-bug nog steeds aanwezig. (http://www.tweakers.net/nieuws/18135). Maar dat ging over datacorruptie. Maar valt te proberen natuurlijk...
[..]

Maar zoals ik al zei: ook in Linux (RedHat7.1) komt het voor (zij het heel heel zelden)...
bij mij hing ie ook gelijk door m`n geluidskaart als ik in windows kwam, ik had nog niet eens het opstart geluid gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets uitermate vreemds: stel ik zit lekker een tijdlang Battle for Dune te spelen, dan heb ik nergens last van. Terwijl die nogal m'n geluidskaart, videokaart en alles aanspreekt natuurlijk. Heel vreemd...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe groot is je swapfile en zit die op een andere partitie cq harddisk dan waar je games op staan?

Verwijderd

Topicstarter
Swap is standaardgrootte en staat op een andere schijf... Zowel op dezelfde als op de andere schijf heb ik het probleem...

Wat ik niet snap is dat eerst de Abit KT7A de hemel ingeprezen werd en toen kwam er dit: http://www.neoseeker.com/Hardware/Products/Abit_KT7ARAID/Abit_KT7ARAID_userreviews.html

Had gewoon een MSI K7T Turbo aan moeten schaffen ofzow, want dit zuigt grote tijd. :(

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende:

trek 1 DIMM eruit en laat je BIOS de instellingen regelen. Noteer de waardes en doe vervolgens hetzelfde met je andere DIMM. Andere waardes? Dan moet ie namelijk standaard op de waarde van de langzaamdste. Ik merkte namelijk dat mijn Hyundai chippies niet allemaal dezelfde instellingen aan mijn BIOS doorgaven, maar omdat ik de geheugen timings handmatig had ingesteld kreeg ik af en toe ook op de meest maffe tijden een hanger.

Suc6 in ieder geval

I think, therefor I am.....I think.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen de voeding... Dat is echt de grootst mogelijke veroorzaker van vage errors.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, 'k ga vanavond ff m'n SBLive! eruit halen, kijken of dat werkt. En zoja: MOOI! Want dan ruil ik ff met m'n broer. Hij heeft een SB AWE32... Ik hoop maar dat het dus het bekende probleem is. Erm... ??? :)))
Pagina: 1