"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
(Is je 1.7 niet snel genoeg?
Was getekend, enz. | specs
Whoops, daar heb je het al ik ben nog niet thuis genoeg in al die dingen.Op dinsdag 28 augustus 2001 09:24 schreef Kris2904 het volgende:
Dat werkt idd. let alleen wel op dat je de editie voor de juiste socket koopt (423 vs. 478).
(Is je 1.7 niet snel genoeg?)
Wat is het verschil pls tussen 423 en 478 ?
Enne nee joh hoe moet ik anders m'n broer verslaan met CS op een klein lan ?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Lees het nieuwsartikel op de voorpagina van t.net maar eens, daar staat een hele rij links in naar reviews waar al je vragen vast worden beantwoord..
Nou, de ene heeft 423 pinnetjes, ende nieuwe 478 pinnetjes...Wat is het verschil pls tussen 423 en 478 ?
Sja zover was ik zelf ook al gekomen maar het ging mij dus om het volgende, Ik heb een intel 850 mobo waar eerst een 1.4 op zat en nu heb ik er een 1.7 op gezet en dat past en werkt allemaal heeft het 850 nu 423 of 478 pinnetjes oftewel moet ik een nieuw mobo kopen om die nieuwe 2.0 Ghz erin te gooien ?Op dinsdag 28 augustus 2001 10:10 schreef Kippenijzer het volgende:
[..]
Nou, de ene heeft 423 pinnetjes, ende nieuwe 478 pinnetjes...
Overigens heeft Anandtech van fabrikanten opgevangen dat het mogelijk is om een convertor te maken. Als deze idd uit komen, dan zou je moederbord nog langer mee kunnen..
The chip
The primary difference between the Pentium 4 2GHz and the previous P4s we've tested is that this one is packaged to fit into Intel's new microPGA 478-pin socket. Intel says Socket 478's extra pins for power and ground connections improve stability for higher clock speeds. The older, larger Socket 423 will be phased out over time, and Socket 478 will supplant it. For the time being, the Pentium 4 will be available in both packages at speeds up to 2GHz.
Hier gaat het dus om en het is me nu zeker duidelijk.
Moet dus ff een ander mobo kopen of evt. een adaptertje/convertor
K weet het nog niet wat het meeste voordeel heeft. Waarschijnlijk nieuw mobo + proc maar ja dan kom de prijs weer om de hoek kijken....
En tja, of het een nieuw mobo waard is, hangt denk ik af van de prijs en beschikbaarheid van een eventuele convertor en de eventuele voordelen van een nieuw mobo, maar tenzij er LAN, 5.1 audio of USB2.0 ondersteuning op zit, lijkt het me sterk dat het het geld waard is..
Time will tell
Is er dan nog niks bekend over dat nieuwe mobo ?Op dinsdag 28 augustus 2001 10:34 schreef Kris2904 het volgende:
Graag gedaan
En tja, of het een nieuw mobo waard is, hangt denk ik af van de prijs en beschikbaarheid van een eventuele convertor en de eventuele voordelen van een nieuw mobo, maar tenzij er LAN, 5.1 audio of USB2.0 ondersteuning op zit, lijkt het me sterk dat het het geld waard is..
Time will tell
je kan dus ook proberen een s423 2 gig op de kop te tikken.For the time being, the Pentium 4 will be available in both packages at speeds up to 2GHz.
Dat kan maar na al die spannende berichten over connectors en 3.5 ghz procs weet ik et ff niet meer.Op woensdag 29 augustus 2001 16:36 schreef smvs het volgende:
[..]
je kan dus ook proberen een s423 2 gig op de kop te tikken.
en nog heel veel meer....
Verwijderd
socket 423 met intel chipset is momenteel alleen verkrijgbaar met RDRAM (rambus)ondersteuning
socket 478 met intel chipset is alleen te krijgen met SDRAM ondersteuning
socket 423 met via chipset is te krijgen met ddr en moegelijk ook met sdram
socket 478 met via chipset heb ik nog niet gezien
als je een ouder p4 bord hebt heb je dus socket 423. alle p4's zijn momenteel in beide smaken leverbaar.
Heb je geld over ofzo? En voor CS maakt het toch geen *uck uit.
misschien voor jou niet, maar voor mij wel in het lan waar ik cs speel.Op donderdag 30 augustus 2001 11:22 schreef ProGo het volgende:
Eerst 1.4ghz, toen 1.7, en nu wil je 2???
Heb je geld over ofzo? En voor CS maakt het toch geen *uck uit.
En voor de rest, tsja laten we zeggen dat ik graag up2date ben met m'n spullen.