Glaswol of steenwol?

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:42
Dit weekend hebben we het verlaagde plafond op de overloop deels gesloopt (zodat er binnenkort iemand een CV-ketel kan vervangen). Dat gaan we binnenkort weer proberen te herstellen, maar wellicht dat we meer of andere isolatie boven de gipsplaten willen.

Nu vraag ik mij af: wat voor isolatiemateriaal ligt er nu op dat verlaagde plafond?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPdImILtTptRJFASkn0ncwD-uxI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IQbzXsMLTzs5Vw1wWey9KcRI.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjvYRvQJX8gdL41DMfc-UAGr8EU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HEOtSe9ROfpYhh0mjCBvsk5k.jpg?f=user_large

Ik gok dat het of glas-, of steenwol is - maar welke? Ik kom verschillende isolatiebedrijven tegen die de voor/nadelen van beide soorten beschrijven, met foto's en al, maar op die foto's vind ik ze beide veel op elkaar lijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:35
Afgaande op de kleur zeg ik steenwol.

Soms ben ik bijna gelukkig

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:33
Ik denk ook steenwol maar wat maakt het uit? Je kunt dat aanvullen met wat je wilt, maar neem vooral iets wat dikker is.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Steenwol. Rocksono Base of iets vergelijkbaars van een andere fabrikant.

[ Voor 8% gewijzigd door Sethro op 24-09-2022 20:00 ]

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:11

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Steenwol
Zou het dichtmaken met vooral hele platen ipv strookjes vol met gaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:42
No Hands schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:49:
Ik denk ook steenwol maar wat maakt het uit? Je kunt dat aanvullen met wat je wilt, maar neem vooral iets wat dikker is.
Ik had het idee dat glaswol enigszins gevaarlijk in gebruik is - veiligheidsbril, masker, handschoenen nodig. Maar na wat meer rondlezen op internet lijkt het er op dat dat voor steenwol ook geldt. Dan maakt het inderdaad niet uit wat voor spul het is.
deWit schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:10:
Steenwol
Zou het dichtmaken met vooral hele platen ipv strookjes vol met gaten
Ik neig naar een laag steenwol - en dan liefst hele platen - er bovenop leggen, dan maken die gaten verder weinig meer uit.

Dank iedereen voor de reacties! Vier keer steenwol, da's wel mooi unaniem. :)
Pagina: 1