Hoi, ik wil graag advies vragen voor onderstaand systeem en weet ongeveer wat ik wil, maar ben bang dat ik door onwetendheid een systeem in elkaar zet dat niet optimaal samenwerkt. Dat ik bijvoorbeeld een snelle processor aanschaf, maar dat door het kopen van de verkeerde koeling niet gebruik wordt gemaakt van de volledige capaciteit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een nieuwe pc aanschaffen voor het professioneel werken met Cubase. Mijn oude systeem zal dan als slave samples streamen via Vienna Ensemble Pro.
Op de nieuwe master wil ik graag 200+ tracks kunnen inladen met de gangbare vst libraries (spitfire, orchestral tools etc) en meteen kunnen mixen met behulp van plugins zoals fabfilter, waves, etc. Ik gebruiks ook de videofuncties van Cubase voor commercials en film
Wat mag het systeem gaan kosten?
richtprijs is 1500, maar tot 2500 zou kunnen als dat echt beter is. Ik denk dat de processorsnelheid belangrijk is. Eventueel consessies doen door voor 64gig Ram te kiezen en later 64gig erbij te kopen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
slave pc is al aanwezig met windows 10, externe geluidskaart en beeldschermen tevens aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Snelle i9 is het belangrijkste. Ik had gelezen dat snelheid per core belangrijker is dan heel veel cores.
-moederbord dat iig uitbreiding tot 128 gig ram mogelijk maakt
-ram 64 of 128 gig
-Ssd1: operating system: 512g of 1tb
-Ssd2: (snelle ssd) samples: 2tb of meer
-Ssd3: projects: 1 of 2 tb
-Evt 3"5: backups 4 tb?
Maakt het uit wat via NVMe gaat?
-videokaart voor 3 beeldschermen
-verbinding met slave, LAN?
-is thunderbolt handig voor verbinding geluidskaart of slave?
-wifi
-stille koeling
-liefst 8+ usb poorten (aantal usb3, niet noodzakelijk allemaal)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
sowieso Intel
Ga je overklokken?
hier heb ik weinig verstand van, zou het handig zijn?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou erg blij zijn met advies over het juiste systeem, maar ook over mogelijke valkuilen met het samenstellen van een dergelijke pc. Ook al werk ik al jaren met samengestelde pc's en wil ik alles in elkaar laten zetten door het lokale computerservice bedrijf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een nieuwe pc aanschaffen voor het professioneel werken met Cubase. Mijn oude systeem zal dan als slave samples streamen via Vienna Ensemble Pro.
Op de nieuwe master wil ik graag 200+ tracks kunnen inladen met de gangbare vst libraries (spitfire, orchestral tools etc) en meteen kunnen mixen met behulp van plugins zoals fabfilter, waves, etc. Ik gebruiks ook de videofuncties van Cubase voor commercials en film
Wat mag het systeem gaan kosten?
richtprijs is 1500, maar tot 2500 zou kunnen als dat echt beter is. Ik denk dat de processorsnelheid belangrijk is. Eventueel consessies doen door voor 64gig Ram te kiezen en later 64gig erbij te kopen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
slave pc is al aanwezig met windows 10, externe geluidskaart en beeldschermen tevens aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Snelle i9 is het belangrijkste. Ik had gelezen dat snelheid per core belangrijker is dan heel veel cores.
-moederbord dat iig uitbreiding tot 128 gig ram mogelijk maakt
-ram 64 of 128 gig
-Ssd1: operating system: 512g of 1tb
-Ssd2: (snelle ssd) samples: 2tb of meer
-Ssd3: projects: 1 of 2 tb
-Evt 3"5: backups 4 tb?
Maakt het uit wat via NVMe gaat?
-videokaart voor 3 beeldschermen
-verbinding met slave, LAN?
-is thunderbolt handig voor verbinding geluidskaart of slave?
-wifi
-stille koeling
-liefst 8+ usb poorten (aantal usb3, niet noodzakelijk allemaal)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
sowieso Intel
Ga je overklokken?
hier heb ik weinig verstand van, zou het handig zijn?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou erg blij zijn met advies over het juiste systeem, maar ook over mogelijke valkuilen met het samenstellen van een dergelijke pc. Ook al werk ik al jaren met samengestelde pc's en wil ik alles in elkaar laten zetten door het lokale computerservice bedrijf.