Badkamerventilator aansluiten, verwarrende handleiding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EK1980
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb een badkamerventilator gekocht, de Vent-Axia Svensa. Nu heb ik een vraag over de aansluiting.

Momenteel heb ik een goedkoop model hangen, deze is gekoppeld aan een simpele snoer en stekker in het reguliere stopcontact, dus zonder adaptor of iets dergelijks.

Nu staat in de handleiding van de nieuwe dat deze moet worden aangesloten op een gelijkspanningsvoeding van 100 - 240 VAC 50/60 Hz. fase (L) en nul (N).

Dit is verwarrend, want gelijkspanningsvoeding lijkt me nooit verenigbaar met 100-240 VAC 50/60 Hz.

Wat staat hier nou, moet ik een gelijkspanningsnet in mijn badkamer hebben? Dat heeft toch niemand? Of is het een vertaalfout? In de originele tekst in het Engels (ik vermoed dat dat het origineel is) wordt het aangeduid als: 'The fan is connected with constant voltage supply 100 - 240 VAC 50/60 Hz, phase (L) and Zero (N)...' 'Constant voltage supply' lijkt me niet hetzelfde als gelijkspanning. Dit betekent gewoon 'Constante Voedingsspanning'.

Wat is wijsheid, kan ik hem gewoon aansluiten op de bestaande AC kabel met zwarte en blauwe draad die op zolder in het stopcontact zit (jaren 30 huis, dus geen aparte bekabeling voor ventilatie in het plafond).

In alle reviews wordt gesproken over 'makkelijk aan te sluiten' etc. Dat lijkt me niet als je een aparte adaptor moet kopen of een DC net in je badkamer moet hebben. Ik neig dus naar gewoon aansluiten op AC, maar ik wil niet dat de boel ontploft als ik het aansluit.

Beste antwoord (via EK1980 op 24-09-2022 18:11)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

In de productspecificaties staat 100-240V AC. Lijkt dus idd vertaalfout.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

In de productspecificaties staat 100-240V AC. Lijkt dus idd vertaalfout.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:44
@EK1980
In het productblad staat 100-240V AC – 50-60Hz:
https://www.vent-axia.nl/range/nl/svensa

• EK1980
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-12-2024
Dank voor de snell antwoorden.

Dus gewoon aan de bestaande AC kabel, L en N op de goede plek, stekker er in en gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Dat zou ik doen, en anders met productsheet, bon en zwarte ventilator terug naar de winkel. ;)