Pakket versturen naar België (Marktplaats)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik heb via Marktplaats een Belgische koper voor een product van 220 euro. Hij is bereid het bedrag van tevoren over te maken, zodra het op mijn rekening staat zal ik het verzenden. Ik vertrouw het niet helemaal omdat de koper pas 6 maanden actief is en waarom zou je ruim 200 euro overmaken naar een onbekend persoon in het buitenland. Ik zou hem gemakkelijk kunnen oplichten. Zit er een arretje onder het gras of is er niks aan de hand als via internetbankieren het bedrag op mijn rekening wordt gestort?

Alle reacties

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:45
Zijn jouw 'zorgen' minder als het zou gaan om iemand binnen Nederland? Is dat dan opeens betrouwbaarder?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik woon maar een paar kilometer van de grens met België. Moet ik vervolgens iedere koper welke verder weg woont meteen gaan wantrouwen doordat 'ie niet in dezelfde provincie in NL woont als dat ik woon?

Als die Belg jou netjes via IBAN/BIC betaalt dan is dat geld vervolgens niet meer terug te halen middels storneren, als je dáár op doelt. Spreek wel even goed af wát er met verzenden gebeurd en dat het wat langer kan gaan duren voordat 'ie jouw pakketje ontvangt. Het 'vandaag verzonden, morgen geleverd' idee werkt (internationaal) niet altijd even goed ... Lees: NIET (voor particuliere zendingen).

[ Voor 58% gewijzigd door Will_M op 24-09-2022 17:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:39

St@m

@ Your Service

Lijkt me een zeer normale gang van zaken. Het is trouwens addertje, niet arretje.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
Will_M schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:25:
Als die Belg jou netjes via IBAN/BIC betaalt dan is dat geld vervolgens niet meer terug te halen middels storneren, als je dáár op doelt.
Ja dat bedoel ik, top.