Demonteren plafondplaten badkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
Ik heb een badkamer met kunstof plafondplaten (25cm breed). Ik wil deze tijdelijk weghalen om ventilatie aan te leggen en ze daarna weer terug plaatsen.

Het demonteren wil ik dus doen met zo min mogelijk beschadigingen.

Er is echter geen beweging in te krijgen. Ik heb aan beide kanten de afwerk strip weggehaald. Aan één kant zitten de platen strak tegen de muur, aan de andere kant zit er 1.5cm ruimte. De kant waar nog ruimte is, is ook de kant met een plaat van 15cm dus ik denk dat dat de laatste kant is die gemonteerd is. Ik denk ook dat ik daar moet beginnen.

Aan geen van de kanten is iets van schroeven, spijkers, nietjes te zien dus ik heb geen idee hoe het vast zit.

Ik kan die laatste plaat ook niet schuiven.

Tot slot, ik weet niet welk merk dit is.

Heeft iemand een idee hoe dit vastgemaakt is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3JAOP9rwjkAmSjUZr0d7YjA_88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70MbMJQRAhOTuOrxieZAaNaA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MlaKRsd2sBovhNUM7pLW-LXUK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5wd6PqI5jNOniPrCm40tLxc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-Jxs8w4DfBiX9bBCsNaoC_-4pU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAvvEwLZRSsvpx1d9mzJvpUs.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zitten die platen niet gelijmd op het plastic profiel dat op de 2e foto zichtbaar is? In dat geval zou je voorzichtig met een plamuurmes of iets anders scherps de lijm door kunnen steken.

[ Voor 37% gewijzigd door spone op 24-09-2022 15:30 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

emnich schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:24:
Aan geen van de kanten is iets van schroeven, spijkers, nietjes te zien dus ik heb geen idee hoe het vast zit.

Ik kan die laatste plaat ook niet schuiven.
Als het Agnes platen zijn dan zou na lostrekken van de afdeklat de hele plaat een tikje naar beneden moeten worden gehaald en losgetrokken. Dan zou ook de bevestiging (schroef/spijker/nietjes) zichtbaar moeten worden.
Zoek naar de filmpjes over montage van Agnes platen, dan zie je hoe het werkt.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
2de foto. Steek eens een gsm met Camara op filmen in dat gat.
Dan zie je hoe het er boven uitziet.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
spone schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:30:
Zitten die platen niet gelijmd op het plastic profiel dat op de 2e foto zichtbaar is? In dat geval zou je voorzichtig met een plamuurmes of iets anders scherps de lijm door kunnen steken.
Ik kom daar niet met iets achter. Het is max 15mm dus die hoek kan ik niet maken
DeBolle schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:36:
[...]

Als het Agnes platen zijn dan zou na lostrekken van de afdeklat de hele plaat een tikje naar beneden moeten worden gehaald en losgetrokken. Dan zou ook de bevestiging (schroef/spijker/nietjes) zichtbaar moeten worden.
Zoek naar de filmpjes over montage van Agnes platen, dan zie je hoe het werkt.
Er zit geen beweging in. In de hoek heb ik een schroef gedraaid zodat ik wat grip heb maar nog steeds geen mm beweging.
jack zomer schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:39:
2de foto. Steek eens een gsm met Camara op filmen in dat gat.
Dan zie je hoe het er boven uitziet.
Heb ik gedaan, vandaar ook het gat;). Er is niets te zien van montage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 21:16
Ga er eens met een magneet bij langs. Daarmee heb ik wel eens wat verborgen schroeven gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:24
Ik zou toch overwegen t spul er af te trekken en er een mooi vlak gipsplaten plafond in te maken.
2 gipsplaten er tegenaan, naad effe vlak afsmeren en je hebt een luxe vlak plafond.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Pagina: 1