• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-11 22:12
Beste mede tweakers,
Mijn vraag luid als volgt..
Ik heb een dual sim toestel van werk waar ik dus een privé en werk sim in heb.
Het probleem is eigelijk wanneer ik werkprofielen activeer, het toestel erg traag gaat worden.
Nu kan ik het werk profiel wel uitzetten want ik mis er niets aan.

De grote vraag is dus eigenlijk als het werkprofiel uitstaat blijft de rest dan nog wel gewoon privé?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat zegt je systeembeheerder ervan, wordt Intune verplicht?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• cptbuttlick
Ik ben geen icter, en weet dus niet echt hoe en wat.
Intune en wat apps staan op een menu in werkprofiel.
Zijn gelockt lijkt door de beheerder.
Ik kan er dus niets verwijderen verder.
Opzicht geen grote ramp, werk profiel uit en het toestel is gewoon lekker rap.
Alleen het is dus de vraag of de privacy gewaarborgd wordt, als ik het profiel gewoon uitschakel.

Lastig uit te leggen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

cptbuttlick schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:45:
Ik ben geen icter, en weet dus niet echt hoe en wat.
Intune en wat apps staan op een menu in werkprofiel.
Zijn gelockt lijkt door de beheerder.
Ik kan er dus niets verwijderen verder.
Opzicht geen grote ramp, werk profiel uit en het toestel is gewoon lekker rap.
Alleen het is dus de vraag of de privacy gewaarborgd wordt, als ik het profiel gewoon uitschakel.

Lastig uit te leggen
Het toestel is van je werkgever, toch? Laat dat profiel er dan ook gewoon lekker geactiveerd op staan 8)

Ik vraag me overigens af of de 'zakelijke APP's' zoals bijvoorbeeld je bedrijfsmail nog wel werken als je de bedrijfsprofiel er van af pakt / uitschakelt. Dat soort zaken zijn als het goed is afhankelijk van dat profiel.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• cptbuttlick
Will_M schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:57:
[...]

Het toestel is van je werkgever, toch? Laat dat profiel er dan ook gewoon lekker geactiveerd op staan 8)

Ik vraag me overigens af of de 'zakelijke APP's' zoals bijvoorbeeld je bedrijfsmail nog wel werken als je de bedrijfsprofiel er van af pakt / uitschakelt. Dat soort zaken zijn als het goed is afhankelijk van dat profiel.
Het toestel is van de werkgever, maar gezien ik niet met 2 toestellen wil lopen en dus nu dual sim heb werk en prive.
Het grote probleem is als ik werk profiel inschakel wordt het toestel erg traag.
Nu kan ik dus ook het profiel gewoon uitschakelen, maar heeft dit nog nadelige gevolgen voor prive als ik deze uitschakel?

Ik bel en app alleen voor werk met het tweede nummer. Email doe ik op de computer

• cptbuttlick
Nog even gekeken.
Profiel werk wordt beheerd door een ict afdeling neem ik aan, althans dat staat er.
Als ik bij privé account kijk zie ik geen beheerder alleen mijn eigen account.

Kan ik er vanuit gaan dat als ik werkprofiel uit heb, gewoon mijn privacy heb op mijn werktoestel bij privé gebruik?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

cptbuttlick schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:18:
Nog even gekeken.
Profiel werk wordt beheerd door een ict afdeling neem ik aan, althans dat staat er.
Als ik bij privé account kijk zie ik geen beheerder alleen mijn eigen account.

Kan ik er vanuit gaan dat als ik werkprofiel uit heb, gewoon mijn privacy heb op mijn werktoestel bij privé gebruik?
Ja, jouw privé spullen blijven gewoon privé en werken met JOUW instellingen aangaande Security. Ik denk overigens wel dat de 'ICT-Beheerder' van jouw werkgever beter ook even een training Microsoft Intune mag gaan volgen (maar dat is een andere discussie....) :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• cptbuttlick
Will_M schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:38:
[...]

Ja, jouw privé spullen blijven gewoon privé en werken met JOUW instellingen aangaande Security. Ik denk overigens wel dat de 'ICT-Beheerder' van jouw werkgever beter ook even een training Microsoft Intune mag gaan volgen (maar dat is een andere discussie....) :*)
Dat mogen ze zelf uitzoeken, zolang mijn privé gedeelte privé staat ben ik blij.
Wil je dus bedanken voor je hulp :)
Pagina: 1