Toon posts:

Epox 8kta3+ pro & AMD 1.2 ghz, instellingen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Betreft PC met Epox 8kta3+ pro en AMD TB 1.2 Ghz
Ik heb de cpu clock op 133 * 9 gezet maar nu geeft de PC bij opstarten soms de melding dat de "CPU overclock fail" is...
Als ik hem dan opnieuw opstart (zelfde instellingen) is de melding weg. Ik vertrouw het niet helemaal...
Moet de AMD 1.2 Ghz op 9 * 133 mhz staan of is 12 * 100 mhz ook goed (hoewel de fsb dan op 200 staat ipv 266)?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
dat ligt er aan welke versie je hebt...
sommige moeten op 12x100, andere op 9 x 133.
Weet je het niet?
Dan moet je kijken naar de core, wat is de bovenste regel?

• marteltor
je hebt er wel een goede koeler op gezet? anders wordt ie misschien zo heet dat ie geen zin heeft in 1200 mhz...

Verwijderd

Topicstarter
De AMD is (dacht ik) een AXIA en zou FSB 266 aan moeten kunnen...

De koeler is een Coolermaster EP5 6i11 (oid) dus dat zit wel goed.

• marteltor
dat ie axia is wil niet zeggen dat ie op 133 kan draaien hoor...hoeveel heb niet toevallig nog een bon waar het op staat?

Verwijderd

Topicstarter
De koeler is er door de leverancier opgezet dus om de core te lezen moet ik alles er weer af slopen en daar ben ik niet erg van gecharmeerd (zo vaardig ben ik ook weer niet).

Maar dat'ie over het algemeen wel op 133 loopt maar soms een melding geeft (die na een reset weer weg is) zou toch suggereren dat'ie 133 aan kan???

• marteltor
Op dinsdag 28 augustus 2001 09:31 schreef wollie het volgende:
De koeler is er door de leverancier opgezet dus om de core te lezen moet ik alles er weer af slopen en daar ben ik niet erg van gecharmeerd (zo vaardig ben ik ook weer niet).

Maar dat'ie over het algemeen wel op 133 loopt maar soms een melding geeft (die na een reset weer weg is) zou toch suggereren dat'ie 133 aan kan???
nee, dat suggereerd het niet.
Je kan hem als je hem op 133 laat draaien misschien overgeklokt hebben (of moet ik het nu: "snelller gelikjkgeklokt" noemen :? )
Komt die hele pc van die leverancier of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm zelf niet overgeklokt.
Ik heb de PC zelf gebouwd maar waar ik het moederbord, de processor en de koeler gekocht heb, daar hebben ze deze onderdelen alvast geassembleerd, vandaar...

Al met al zit er blijkbaar niets anders op dat de boel uit elkaar te halen en te kijken op de core.

Wat zou er dan op de core moeten staan voor 100 mhz of voor 133 mhz (en uberhaupt 1.2 ghz)?

Marteltor, in ieder geval bedankt voor je tijd.

• marteltor
de eerste regel, de laatste letter,
dat is A, B of C.
C staat voor 133, de eerste twee voor 100.
Bij mij op m`n proc staat dit: A1400AMS3C
het is een 1400 mhz met 133 bus...

je kan ook eerst ff naar de winkel gaan

Verwijderd

Als je je Epox op 133 jumpered dan doet je mainboard een POST op 12x133 Mhz= 1600Mhz. Dus voor die ene seconde moet je CPU dus stabiel zijn op 1600Mhz, dan wordt de bios uitgelezen en de multiplier op 9 gezet. Op dat moment draai je dus pas weer op 1200Mhz.
Pagina: 1