Uitzetraampjes opnemen in smart home?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19:42
Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn uitzetraampjes in mijn smart home te kunnen opnemen. Deze raampjes zitten op diverse plekken in huis en we zetten ze nu regelmatig open om te luchten. Ik wil het openen en sluiten kunnen automatiseren, bijvoorbeeld gekoppeld aan CO2-meter of temperatuur.

Ik maak bij voorkeur gebruik van producten die HomeKit native supporten. Mochten die oplossingen er niet zijn, kan eventueel integratie via HomeBridge ook.

Zelf kom ik alleen dit product tegen van AXA: https://www.toolstation.n...-20-raamopener-skg/p13306. Die biedt echter geen ondersteuning voor een van beiden, voor zo ver ik kan achterhalen.

Iemand een goede oplossing die aan mijn wensen voldoet of ervaringen die hij/zij wil delen? Bedankt!

Alle reacties

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16

de Peer

under peer review

Kant en klaar (en ook nog eens homekit-compatible) wordt het een moeilijk verhaal.
Als je handig bent kun je het beter zelf maken. Actuator en een ESP-chip en klaar. Of iets met een Nema17 motortje.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 24-09-2022 12:33 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:15
Ik gebruik een zwave fakro module hiervoor.
Relatief duur maar ik heb maar een enkel dakraam waar ik deze voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
Bedankt voor je reactie @de Peer. Ben zelf helaas niet zo handig dus dat gaat hem helaas niet worden.
tlpeter schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:51:
Ik gebruik een zwave fakro module hiervoor.
Relatief duur maar ik heb maar een enkel dakraam waar ik deze voor gebruik.
Dank voor de tip. Zou je een link kunnen delen naar wat je bedoelt? Ik kom er niet helemaal uit met googelen. Zo vind ik op Robbshop verschillende modules en een handleiding naar een project maar die zijn voor dak- en tuimelramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:20
Ik heb dat opgelost door op een aantal ramen en deuren een sensor te zetten die een pushnotificatie stuurt als we naar bed gaan. Ik heb wel een 'knop' die we activeren als we naar bed gaan die oa lampen en tv etc uitzet en dus die pushnotificatie geeft als we naar bed geeft als er ergens iets openstaat dat niet hoort.

Maar dat is natuurlijk niet elektrisch op afstand.

[ Voor 7% gewijzigd door janne_nl op 25-09-2022 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
JeroenVerweij schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:37:
Bedankt voor je reactie @de Peer. Ben zelf helaas niet zo handig dus dat gaat hem helaas niet worden.

[...]

Dank voor de tip. Zou je een link kunnen delen naar wat je bedoelt? Ik kom er niet helemaal uit met googelen. Zo vind ik op Robbshop verschillende modules en een handleiding naar een project maar die zijn voor dak- en tuimelramen.
Het gaat om deze:

https://www.robbshop.nl/fakro-dakraam-bediening-230v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbou
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:28
Dat is inderdaad een mooie all-in-one oplossing (aangenomen dat je al een zwave ontvanger hebt). Vrij prijzig wel; als alternatief zou je ook een domme 230v uitzetter kunnen pakken en deze met een rolluik-controller kunnen aansturen. (Heb goede ervaringen met de Shelly 2.5, welke wordt ondersteund door home Bridge). Dan ben je stukken goedkoper uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnbou op 26-09-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Johnbou schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:23:
[...]

Dat is inderdaad een mooie all-in-one oplossing (aangenomen dat je al een zwave ontvanger hebt). Vrij prijzig wel; als alternatief zou je ook een domme 230v uitzetter kunnen pakken en deze met een rolluik-controller kunnen aansturen. (Heb goede ervaringen met de Shelly 2.5, welke wordt ondersteund door home Bridge). Dan ben je stukken goedkoper uit.
Klopt en ik heb ook een uitgebreid zwave netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
Dank voor de aanvullende reacties!
Pagina: 1