Toon posts:

Mijn scherm trilt door mijn pomp!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de opstelling van mijn waterkoeling veranderd (zie [topic=212547/1/25] ). Een gat achterin de kast gemaakt waar normaal gaatjes voor de fan zitten, daar gaan de 2 slangen doorheen. Achter de kast staat een bakje met daarin een pomp, en vlak naast mn kast staat de radiator.

Maar nu staat de pomp dichter bij mijn monitor, ongeveer 30-40cm, en mijn scherm is heel licht gaan trillen :(
Het is een Aquaflow 3 pompje, die ik gekocht heb bij de lokale dierenwinkel :)
Iemand een oplossing? :(

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 17:11
verder weg van je monitor :?

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Als het mogelijk is moet je je pompje wat verder van je monitor zetten. Waarschijnlijk veroorzaakt deze een storend magnetisch veld welke wordt opgepakt door je monitor. (Vreemd maar je kunt het iig proberen).

Suc6.

System specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan dus niet :)
Heb mn monitor al ietwat verschoven maar het hielp echt weinig.

Nu heb ik nog een vraag: als ik de pomp binnenin mijn kast zet (wat ik dus uiteindelijk van plan ben) kan ik dit dan ook verwachten?

Verwijderd

ijzeren (of ander metaal) plaat er tussen zetten, schermd het magnetisch veld af,
Op dinsdag 28 augustus 2001 09:10 schreef Vo0 het volgende:
Dat kan dus niet :)
Heb mn monitor al ietwat verschoven maar het hielp echt weinig.

Nu heb ik nog een vraag: als ik de pomp binnenin mijn kast zet (wat ik dus uiteindelijk van plan ben) kan ik dit dan ook verwachten?
of dat natuurlijk, is ie ook afgeschermd

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hmm vreemd ja, maar aangezien meerdere mensen die met water spelen de pomp in de kast zetten moet dat hopelijk geen prob geven. Dient je kast gelijk ter afscherming van een eventueel magnetisch veld :). Maar dat zal je HD wel wat minder vinden >:)

System specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 09:14 schreef Tentacle1 het volgende:
Hmm vreemd ja, maar aangezien meerdere mensen die met water spelen de pomp in de kast zetten moet dat hopelijk geen prob geven. Dient je kast gelijk ter afscherming van een eventueel magnetisch veld :). Maar dat zal je HD wel wat minder vinden >:)
Gaat mn hd er ook last van krijgen? :(

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En een harddisk heeft op zijn beurt ook weer een afgeschermd metalen kastje om zich heen.....

Overigens heb ik het met pompjes niet meegemaakt, dat deze storing gaven. Boxen en gsm's wel.

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Tip:
Houd je pompje eens bij de voorkant van je beeldscherm; vervoormd deze, dan is je pomp niet afgeschermd (wel ff Degaussen erna ;)). Anders zou ik em gewoon in je kast zetten.

System specs

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

anders ff naar de doe hetzelver en een plakje lood halen en om je pomp heen bouwen.. .. losse voeding aan je pomp?.. dan moet je mischien aan de voedingsdraad een ontstoringsblokje doen (zo'n bult die ook aan je monitorkabel zit)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 28 augustus 2001 09:24 schreef Tentacle1 het volgende:
Tip:
Houd je pompje eens bij de voorkant van je beeldscherm; vervoormd deze, dan is je pomp niet afgeschermd (wel ff Degaussen erna ;)). Anders zou ik em gewoon in je kast zetten.
Moet je wel kijken of er een degauss functie op zit :P
* Demo heeft dat niet op zijn monitor :(
Op dinsdag 28 augustus 2001 18:00 schreef Acid_Burn het volgende:
anders ff naar de doe hetzelver en een plakje lood halen en om je pomp heen bouwen.. .. losse voeding aan je pomp?.. dan moet je mischien aan de voedingsdraad een ontstoringsblokje doen (zo'n bult die ook aan je monitorkabel zit)
Waarom lood? Dat schermt heus niet beter af... tenzij je bang bent dat er radioactieve straling uit die pomp komt... ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Hij zit te dicht bij de videokaart/kabel

misschien

met papier mache kun je alles maken!!

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op dinsdag 28 augustus 2001 18:13 schreef Demoniac het volgende:
Waarom lood? Dat schermt heus niet beter af... tenzij je bang bent dat er radioactieve straling uit die pomp komt... ;)
't Is wel heel gemakkelijk te bewerken. Alleen een beetje zwaar.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Maar nu staat de pomp dichter bij mijn monitor, ongeveer 30-40cm, en mijn scherm is heel licht gaan trillen :(
Het is een Aquaflow 3 pompje, die ik gekocht heb bij de lokale dierenwinkel :)
Iemand een oplossing? :(

Misschien wel ja,

1) zet die pomp maar verder weg hoor,
2) zilverpapier is ook te probben,
3) In de case krijg je naar alle waarschijnlijkheid ook probbies, beïnvloed waarschijnlijk de GPU en meer!?

Zet de pomp neer zodat je scherm niet 'trilt' en dan zilverfolie er omheen od.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Komt denk ik door het magnetisme van de pomp?
Niet van het trillen in ieder geval :D

• subsonik
  • Laatst online: 16-08 00:27
LOL, zilverfolie tegen magnetisch veld? Das even erg als een koeler op je grafische kaart plakken met pritt. Met andere woorden, zilverfolie houdt geen magnetisch veld tegen, langs geen kanten.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou, volgens mij werkt dat zilver-folie (aluminium) wel als een soort kooi van Faraday...
* Osiris heeft natuurkunde op school :r

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op dinsdag 28 augustus 2001 18:17 schreef WiD het volgende:

[..]

't Is wel heel gemakkelijk te bewerken. Alleen een beetje zwaar.
en lood is geheel niet magnetisch.. dus brengt het het ook niet over op de rest van je kast..lood is zo'n beetje het beste shield wat je kan hebben tegen magnetisme ;)

kost ook niet veel *D

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• subsonik
  • Laatst online: 16-08 00:27
Op dinsdag 28 augustus 2001 20:37 schreef Osiris_NL het volgende:
Nou, volgens mij werkt dat zilver-folie (aluminium) wel als een soort kooi van Faraday...
* subsonik heeft natuurkunde op school :r
Was je niet gebuisd toevallig? Een kooi van Faraday is bruikbaar om /elektrische/ straling tegen te houden, en niet om magnetische velden tegen te houden.

Die kerel heeft waarschijnlijk een membraanpompje, daar zit een nogal grote spoel in die rechtstreeks met het net verbonden is, en dat veroorzaakt "nogal" wat magnetisch veld :)

Verwijderd

Met je niet te lang zo houden word je beeldscherm blijfvend gaar >:) :(

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
anders zet je toch je pompje uit? :D :D LOL

Sorry kan het effe niet laten :)

• LauPro
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

mmm, is het echt zoveel werk om die 'tuinslangen' een have meter langer te maken?

* LauPro snapt het probleem eigenlijk niet

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 23:17 schreef DinoRacer het volgende:
anders zet je toch je pompje uit? :D :D LOL

Sorry kan het effe niet laten :)
...
Pagina: 1