Laptop toetsenbord activeert soms SHIFT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
Goedendag,

Ik merk dat op mijn laptop (Gigabyte G5 KD-52EE123SO) wanneer ik het toetsenbord gebruik er willekeurig de SHIFT knopt word geactiveerd lijkt het wel. (Virtueel toetsenbord laat ook zien dat de Shift is ingedrukt).

Het probleem:
Problemen waar ik tegenaan loop en waarom ik denk dat het iets met de SHIFT te maken heeft:

- Letters komen in hoofdletter op. Doe ik CAPS LOCK dan worden het kleine letters. (Gebeurt niet altijd)
- Wanneer ik met het toetsenboord door documenten ga selecteerd die dus meerdere tegelijk.
- Opent nieuwe vensters als ik bijv. een map in Windows exporer of internet pagina open.
- Tijdens gamen alt-tab'ed die uit het spel en minimaliseert het venster. (Dat alt tabben kan ik dus niet plaatsen omdat het niks met SHIFT te maken heeft??)

Het lijkt enkel te gebeuren wanneer ik het toetsenbord intensief gebruik (dus bij gamen bijv.) (Edit: ook tijdens het typen van dit bericht en openen van Tweakers.net gebeurt het)

Probleem lost zich even op als ik 1 van de beide SHIFT kloppen 1 maal indruk. Om binnen snelle tijd weer te gebeuren.
Maar het lost zich ook op als ik bijv. de draadloze Logitech muis los koppel (USB receiver). Maar het gebeurt ook als er helemaal geen USB muis is gekoppeld.

Ik kan het probleem ook niet zomaar repliceren. Gisteren gebeurde het om de 30 sec, 10 sec dan weer 3 minuten niet. Maar het gebeurt eigenlijk altijd wel. Na een herstart gebeurt het ook gewoon weer.

Weet ook niet per wanneer dit er in geslopen is. Het is een laptop van een half jaar oud, altijd strategie games gespeeld met muis klikken en het lijkt enkel te gebeuren bij veel gebruiken van pijltjestoetsen.
(Gebeurt niet als ik extern toetsenbord gebruik).

Wat heb ik geprobeerd:

- Sticky keys staat uit.
- Laatste toetsenbord drivers zijn geinstalleerd.
- Er zit niks onder de toetsen en ik klik ook niet per ongeluk verschillende toetsen aan. Hier heb ik meerdere malen goed op gelet.
- In het engels gezocht naar oplossingen maar zijn nooit oplossingen voor gekomen voor zover ik kon zien.

Is dit een herkenbaar probleem bij een Tweaker? Hopelijk iemand die dit verhaal herkent.

Alle reacties

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Als alles gewoon werkt, de shift dus niet vast hangt, en je dan alleen met de muis de laptop bedient ZONDER deze verder aan te raken. Treedt het dan ook op?

Zou kunnen dat je op deze manier duidelijk krijgt of het aan de laptop/hardware zelf ligt...

Heb je eens goed gekeken of er geen malware of andere meuk draait op de pc.

Als eerste zou ik zeggen er is iets met het toetsenbord aan de hand. Gezien je nog garantie hebt zou ik dan ermee teruggaan.

Wie du mir, so ich dir.