Toon posts:

Buitendeur zonder buitenbeslag?

Pagina: 1
Acties:

• BlauwPet
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-11-2022
Ik heb in mijn nieuwbouw woning (die nog moet worden opgeleverd) een buitendeur met daarin vanaf de leverancier voorzien van een meerpuntssluiting (buva multifin 2090). Die zit dus al in de deur gemonteerd.

De deur heeft aan de buitenkant ALLEEN een opening voor de cilinder. Geen montagegaten etc. Dus maar 1 gat, voor de cilinder.

Aan de binnenzijde maar 2 gaten, hetzelfde door-en-door gat voor de cilinder, en daarboven een rond gat voor de kruk, met het bekende vierkante uitsparing voor een stift. Dit gat loopt dus NIET naar de buitenkant.

Plaatjes. buitenzijde heeft dus alleen een gat voor een cilinder:

De binnenzijde van de deur. met de plek voor de stift. Loopt dus NIET door naar buiten.

Nu wil daar de Loqed smartlock op aansluiten: https://loqed.com/nl/ dat systeem is eigenlijk bedoeld om een bestaand beslag te vervangen, echter wil ik dit dus meteen als initieel slot monteren.

De buitenkant van de buitendeur wil ik alleen voorzien van 1 lange handgreep, en het touch paneeltje van de Loqed. Dat touchpaneeltje zal het gat van de cilinder afdekken, de handgreep, die (bijna) zo hoog wordt als de deur, wordt gewoon aan de buitenkant van de deur geschroefd. Er komt dus geen 'buitenplaat' of slotplaat oid aan de buitenkant.

Dat wordt dus dit idee (niet mijn deur)

Het probleem is... er zit geen stift bij de deur, en ook niet bij de Loqed, en ik heb werkelijk geen idee hoe je in dit geval een stift moet monteren? De enige stiften die ik kan vinden zijn bedoeld om draaibaar in het buitenbeslag gemonteerd te worden, en dat beslag op de buitenkant vd deur te monteren, zodat de stift er ad binnenzijde weer uit steekt...

Een losse stift er in zetten kan wel, maar als ik dan aan de deurhendel vd Loqed draai, kan ik die er dus met stift en al uit trekken toch? Of zie ik dat verkeerd?

Wie weet hoe dit zit? Het is vast supersimpel, maar ik zie het niet...

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:13
Je zoekt een halve stift, oftewel een wisselstift. Dan kun je je Loqed binnenmodule gewoon vastschroeven op de deur.

Normaal gesproken zou je die door en door monteren aan je buitenbeslag, maar dat kan in jouw geval niet.

Hier vind je de handleiding, kan ook verhelderend werken.

Loop ook de installatie check eens door. Als je een meerpuntssluiting hebt waarbij de klink eerst omhoog moet (krukbediend), zal er toch aan de buitenkant een kruk moeten komen.

[Voor 21% gewijzigd door Raling op 24-09-2022 11:24]

• BlauwPet
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-11-2022
Oh ik denk dat ik het eindelijk door heb... letterlijk weken overheen zitten kijken. In mijn beleving zat de kruk (dus de hendel aan de binnenkant) op de stift gemonteerd, en die stift is niet te borgen in mijn geval, 'dus' zou de kruk los zitten... ik zie nu pas hoe het echt zit. De Loqed montageplaat heeft een draaibaar gedeelte (rode cirkel links) waarde vierkante stift in glijd, en dat gedeelte, wat dus wel draaibaar is, maar vast zit in de montageplaat, zet je vast op de stift. De kruk (rode cirkel rechts) zet je vervolgens weer vast op dat draaibare ding.... man wat heb ik hier overheen zitten kijken...

• Hauwaert
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-03 23:55
Hey Blauwpet,

Ik zou ook graag een Loqed slot installeren op onze buitendeur echter hebben wij een een lange stang, zonder buitenbeslag. Heb je dit uiteindelijk aan de praat gekregen zonder buitenbeslag?

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 00:30
Hauwaert schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:55:
Hey Blauwpet,

Ik zou ook graag een Loqed slot installeren op onze buitendeur echter hebben wij een een lange stang, zonder buitenbeslag. Heb je dit uiteindelijk aan de praat gekregen zonder buitenbeslag?
je moet hem wel taggen @BlauwPet anders ziet hij dit bericht niet

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee