Dakconstructie niet geschikt voor zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjoeri
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik wil graag zonnepanelen. Ik kan er 12/13 kwijt op mijn dak. Ik heb echter het volgende probleem: ik heb een schuin bitumen dak. Er is al eens een poging gedaan door een installateur, die gebruikt zou maken van een montagesysteem voor schuine bitumen daken, maar liep tegen het volgende probleem aan: bij het vastzetten van de montageankers brokkelt het beton van de kanaalplaat af. Hierdoor is het niet mogelijk om dit voldoende vast te zetten. Mijn dak heeft een helling van ongeveer 11 graden, waardoor neerleggen met ballast niet mogelijk is (verzekeringdingetje).
Mijn dak bestaat uit: betonnen kanaalplaat, isolatie bitumen.
Is hier iemand die hier ervaring mee heeft, en nog mooier, een oplossing voor weet?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:33
O dit heb ik 1 keer eerder gezien, een schuin betonnen dak. Dat was gelukkig met pannen bedekt.
Wat je zou kunnen doen is een paar houten balken op het dak laten vastzetten en dan weer inpakken met bitumen. Dan kun je daarna zonnepanelen gewoon vastzetten op de houten balken alsof het een gewoon schuin bitumen dak is.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:08
Het lijkt mij het beste om chemische anker te gebruiken in een kit tube en een zeefhuls te gebruiken.
Dit moet dan echt vast zitten

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-05 09:13
Hier heb je kanaalplaat ankers voor.

• Sjoeri
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-09-2023
BBB-Nick schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:26:
Hier heb je kanaalplaat ankers voor.
De firma die toen bij een poging deed om dit te installeren gaf aan dat dit niet zou lukken. Ik zou niet weten waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:11
@Sjoeri volgends mij ga je zo iets nodig hebben: https://www.dakenmarkt.nl/montageanker-voor-zonnepanelen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ja, maar die moet je ook in de onderconstructie vastschroeven... ;)
Pagina: 1