CV ketel geeft minder warm water

Pagina: 1
Acties:

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17
Onze Remeha Avanta 35C uit 2010 geeft naar mijn idee weinig warm water. Normaliter was de middenpositie van de mengkraan beneden goed voor handwarm water. Nu is het lauw/koud op die positie. Ook de druk uit de douche is minder (thermostaatkraan).

Ik heb boven een stortbak met kraan direct naast de cv. De koudwaterkraan stijgt zowat op van de waterdruk. Druk op CV systeem was ook hoger dan 1,5 bar. Uit warmwatercircuit kwam in 1 minuut 5 liter water op 60 graden (hete kraan). Dit zou volgens de CW 5 spec het dubbele moeten zijn.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Geen fouten in beeld. Of is dit een diagnose voor het installatiebedrijf?

De wijzen komen uit het Oosten!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-12 18:39

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Onderhoud? Driewegklep?

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:03
1 check of je inlaat combinatie volledig openstaat. en er okee is/fris uitziet.
veel kalk is aan te raden om deze te vervangen. is ie netjes is meestal goed.
regelmatig kom ik een verotte inlaat combinatie tegen zeker na 10 jaar.
(en ja je kan hem helemaal testen kijk hiervoor op youtube hoe dat moet)
2het kan zijn dat je platen wisselaar verkalkt is. klus voor installatie bedrijf.
(en als je heel handig ben kan je hem zelf vervangen maar veel gedoe)
3 het kan ook nog zijn dat je warmwater sensor/debiet sensor kapot aan het gaan is.
eigenlijk ook voor het instalatie bedrijf. is ook lastige klus om te vervangen.
4 hoe staat de capaciteit van je ketel ingesteld bij warm water ?? (installateurs menu)
5 op welke temperaaturr staat je ketel ingesteldt tapwater zijdig. ?? (gebruikers menu)
ongeveer alle punten die ik nog kan verzinnen. dan wel een beetje ontbreken.

en zeker de twee dingen die @ElMacaroni zegt zijn ook van belang.
driewegklep kan versleten zijn/kapot zijn. en onderhoud van ketel is ook belangrijk.
eigenlijk is het gros dus voor het installatiebedrijf en klein deel voor jezelf.

[ Voor 6% gewijzigd door miciel op 24-09-2022 03:52 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17
Thanks voor de reacties. Driewegklep is 2 jaar geleden vervangen door een gebruikte. Maar cv leiding blijft koud. Ingestelde debiet lijkt me niet veranderd, ik heb er niet aangezeten en de vrouw vast ook niet :) Onderhoud is krap 2 jaar terug, die staat sowieso op de nominatie. Maar eens bellen dan.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-12 22:26
Eerste verdachte is dan de driewegklep, zeker als er een gebruikte in gezet is. Die dingen geven naarmate ze ouder worden altijd problemen dus deze vervangen voor een gebruikte is verkeerde zuinigheid.