Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05 12:16

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen. Sinds een paar dagen heb ik een vreemd probleem. Ik doe sim racen als hobby en sinds een paar dagen heb ik het probleem dat mijn stuur of mijn pedalen even freeze / stoppen met input geven en dan weer werken. Er is geen disconnect geluid, er is geen logboek event van iets dat de verbinding verbreekt (usblogview). Even een short cut out/freeze van 1 van de 2 apparaten, nooit tegelijk. Er zijn ook helemaal geen Windows meldingen. Het frustreert me echt omdat ik tijdens de kleine verbreking in de muur beland. Ik ben bang dat het een moederbord probleem zal zijn en ik heb wel garantie, maar zou het klote vinden om het moederbord terug te sturen en dagen of weken geen pc te hebben.

wat ik heb geprobeerd:
* Windows opnieuw geïnstalleerd
* Upgrade bios + alle stuurprogramma's
* Mijn oude 750w psu vervangen voor een 850w
* De usb-kabels vervangen
* Alle usb-poorten geprobeerd
* alle andere USB-apparaten los gekoppeld
* USB-energiebeheer uitgeschakeld
* Gespeeld met nvidia-instellingen
* Memtest86 4 lussen zonder fouten
* Usb pcie kaart met voeding geinstalleerd (daar werkt die helemaal slecht op, stuur reageert zo goed als niet, en true drive zegt dat die niet eens verbonden is)

Mijn specificaties:
* I7-12700k
* msi pro z690-a ddr4
* 4x 8b ram 3200mhz
* Rtx 3080 12GB

Video ter referentie: YouTube: 2022 09 16 20 09 02

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Heeft het eerder allemaal wel goed gewerkt?

Ik zou dan eerst eens beginnen met het uitzetten van snel opstarten (fast startup).
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

Misschien staan hier ook nog wat tips bij?
TheGeekPage: Fix Mouse Pointer lags or freezes in Windows 10 / 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05 12:16

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Topicstarter
The_Doman schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:41:
Heeft het eerder allemaal wel goed gewerkt?

Ik zou dan eerst eens beginnen met het uitzetten van snel opstarten (fast startup).
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

Misschien staan hier ook nog wat tips bij?
TheGeekPage: Fix Mouse Pointer lags or freezes in Windows 10 / 11
Snel opstarten heb ik inderdaad uitstaan, zonder resultaat helaas. En de meeste tips van de 2e link heb ik ook uitgevoerd. Helaas allemaal zonder succes. Ik ga morgen het moederbord terug sturen helaas, hopelijk kunnen ze het probleem nabootsen zonder mijn hardware.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube