:strip_exif()/f/image/blp64JjdiKPaTudZcWx8jfYJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EWZCtSJ2A4JsmJOcnHSCfQEu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/839K5HlDwHMWAzjJuciVHHQq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VM7Oyb5Bh5nf2WNwqQkVDLwQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vgpp8ZANagW95dt2XUsmFlR6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GxgQCSDSYeTatCXsfpKxHpNf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JAaY8yHyKoHTl2z2I2pWZ78e.jpg?f=fotoalbum_large)
Dak is 4.8 meter breed, Westkant dak 2.1 meter ruimte vanaf dakkapel tot onderkant laatste dakpan.
Naast dakkapel 1.4 meter en tot 3.6 meter omhoog gemeten van onderkant laatste dakpan tot net onder dakraam.
Oostkant laagste dak 1.6 meter tot onderkant laatste dakpan.
Oost kant hoogste dak ook 2.1 meter ruimte onder dakkapel, naast dakkapel 1.6 meter en tot 4.8 meter van onderkant laatste dakpan tot net onder afvoer
Laagste dak aan de oost kant gaat rond 12 uur in de schaduw.
Rond 14 uur gaat zon het dak over en zullen ook panelen onder dakkapel in de schaduw komen.
Op de west kant zullen de panelen onder de dakkapel eerst ook beginnen in de schaduw.
Jaarverbruik 4500 kWh
Klopt het nu dat hier micro omvormer de beste optie zijn omdat ik 3 verschillende dak delen heb, of toch gewoon 2 stringen op Oost en West?
Ik neig zelf naar micro's maar hoor zulke verschillende verhalen.
Heb op dit moment nog geen offertes opgevraagd want ik wil graag mijn dak zo efficiënt mogelijk vol gooien met panelen om zo veel mogelijk zelf te kunnen opwekken dus hierover krijg ik graag wat tips?
Klopt het dat ik al 3 fase heb in de mijn groepenkast en wat moet er dan eventueel nog aangepast worden?
Ook willen wij in de toekomst graag een accu voor opslag dus ook daar moet met installatie al rekening mee gehouden worden neem ik aan?
Ervaring met goede installateurs in omgeving Amsterdam zou ook welkom zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door Raoul nrd op 23-09-2022 21:03 ]