Hallo iedereen
Ik heb een klein vraagje. Stel nu dat in een excel-blad vanaf cel A1 tot en met cel A8 de onderstaande gegevens staan:
Hond
Kat
Vogel
Olifant
Koe
Kikker
Muis
Kip
Is het mogelijk dat de cel in de kolom ernaast, dus kolom B, automatisch het Engelse woord aanvult ? Een voorbeeld zal het verduidelijken:
Ik schrijf in cel A1 het woord hond
- Dan zou in B1 het woord dog moeten verschijnen
Schrijf ik in cel A1 evenwel niet het woord hond, maar wel het woord kikker
- Dan zou in B1 het woord frog moeten verschijnen
Schrijf ik in cel A5 kip,
- Dan zou ik B5 chicken moeten verschijnen
Enz…
Dus de 8 Engelstalige dieren dienen automatisch te verschijnen in de B-kolom als ik het Nederlandse equivalent in de A-kolom schrijf. Kan dit gebeuren door een ALS-formule met meerdere voorwaarden in de cellen van de B-kolom ?
Ik hoop dat het wat duidelijk was.
Ik gebruik een recente Nederlandstalige excel-versie (exacte versie weet ik niet precies).
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb een klein vraagje. Stel nu dat in een excel-blad vanaf cel A1 tot en met cel A8 de onderstaande gegevens staan:
Hond
Kat
Vogel
Olifant
Koe
Kikker
Muis
Kip
Is het mogelijk dat de cel in de kolom ernaast, dus kolom B, automatisch het Engelse woord aanvult ? Een voorbeeld zal het verduidelijken:
Ik schrijf in cel A1 het woord hond
- Dan zou in B1 het woord dog moeten verschijnen
Schrijf ik in cel A1 evenwel niet het woord hond, maar wel het woord kikker
- Dan zou in B1 het woord frog moeten verschijnen
Schrijf ik in cel A5 kip,
- Dan zou ik B5 chicken moeten verschijnen
Enz…
Dus de 8 Engelstalige dieren dienen automatisch te verschijnen in de B-kolom als ik het Nederlandse equivalent in de A-kolom schrijf. Kan dit gebeuren door een ALS-formule met meerdere voorwaarden in de cellen van de B-kolom ?
Ik hoop dat het wat duidelijk was.
Ik gebruik een recente Nederlandstalige excel-versie (exacte versie weet ik niet precies).
Alvast bedankt voor de hulp.