Google Home koppelen aan Bosch easy control thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51
Mijn vraag:
Ik zou graag mijn thermostaat aan mijn google home speaker willen koppelen zodat ik deze met spraakbediening kan bedienen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Bosch easy control CT 200 thermostaat
Google home speaker

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Deze complete handleiding gevolgd:
https://tiarda.com/media/...uidegooglehome_nl_v02.pdf

Zodra dat klaar is en en ik wil gaan testen door bijvoorbeeld te zeggen "hey google, zet de verwarming op 20 graden" krijg ik de melding: Zo te zien is het apparaat nog niet ingesteld. Je kan dit doen via de assistent instellingen. Maar ik heb geen idee waar ik wat moet instellen verder.

Ik heb uiteraard op tweakers en google gezocht, ik kom alleen steeds handleidingen tegen hoe je het ingesteld. Dat is wel gelukt zonder foutmeldingen, maar hoe dan verder?

Wat zijn nu mijn vragen?
1. Weet iemand wat ik nu moet doen om dit toch werkend te krijgen?

2. Is Tiarda echt nodig hiervoor? Ik zie hier namelijk nergens in de google home app instellingen voor. Ik ben aangemeld en het is geactiveerd maar geen idee hoe ik erbij kom, het ooit uit zou moeten zetten, en hoe ik nu kan zien dat het aanstaat.

EDIT

Ik ben inmiddels een klein beetje verder.

Door te roepen "hey google" en vervolgens "praat met Tiarda" kan ik commando's geven voor de verwarming. Ik zou graag zien dat "hey google" genoeg is, om vervolgens de temperatuur te kunnen zeggen waar die op moet komen. Is dat ook mogelijk of moet je altijd via "hey google" en vervolgens "praat met Tiarda" en daarna altijd via de menu opties de commando's geven (wat best omslachtig is).

[ Voor 15% gewijzigd door knorde op 23-09-2022 22:23 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

• knorde
Even een subtiel kickje.

Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnA
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05 14:12
Zelfde probleem hier , die Tiarda is ook echt onhandig om iets aan te vragen . Ook krijg je het apparaat niet te zien in je Google home app .

Na maanden proberen heb ik vandaag uiteindelijk een Tado set gekocht . Blijkt die niet compatibel te zijn met mijn nieuwe Bosch ketel 8)7 .

Tot nu toe is er dus wel een Alexa en IFTTt koppeling mogelijk en dan via een omweg ( Tiarda ) Google home .

Ik ga nu eens kijken of het mogelijk is om via IFTTT een gemakkelijkere besturing te bekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ja ik ben het helemaal met je eens dat het nu heel omslachtig gaat via de google home.
Mocht er ooit een oplossing komen hou ik me aanbevolen en ik zal hier ook een update plaatsen mocht ik een oplossing hebben gevonden.

Tot die tijd bedien ik hem via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnA
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05 14:12
Ik heb inmiddels, ondanks hij zegt dat het niet compatibel is de tado aan de praat gekregen . Zal nog moeten blijken of het dan ook echt goed werkt maar momenteel heb ik dus wel een oplossing.

Ik hou je op de hoogte als het toch niet moest werken en ik terug kan beginnen klooien met de Bosch CT200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
Jammer maar helaas: vanaf 13 juni 2023 gaat Tiarda uit de lucht en dus geen (spraak)koppeling meer met Google Home / Assistant :'(

https://tiarda.com/nl/nl/startpagina/

Heeft blijkbaar te maken met het stoppen van Conversational Actions van Google Assistant: https://developers.google.com/assistant/ca-sunset?hl=en

Maar waarom niet gewoon onderdeel maken van normale Google Home groep? Dat kun je bij vrijwel alle smart producten die je tegenwoordig kan kopen, zou met kleine(?) software update toch op te lossen moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
HAWK Wizard schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:22:
Jammer maar helaas: vanaf 13 juni 2023 gaat Tiarda uit de lucht en dus geen (spraak)koppeling meer met Google Home / Assistant :'(

https://tiarda.com/nl/nl/startpagina/

Heeft blijkbaar te maken met het stoppen van Conversational Actions van Google Assistant: https://developers.google.com/assistant/ca-sunset?hl=en

Maar waarom niet gewoon onderdeel maken van normale Google Home groep? Dat kun je bij vrijwel alle smart producten die je tegenwoordig kan kopen, zou met kleine(?) software update toch op te lossen moeten zijn?
Ik gebruik het nu niet (via stemcommando) omdat ik het te omslachtig vind dat het via Tiarda gaat. Ik hoop dat het ooit onderdeel wordt van de normale Google Home groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
knorde schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:01:
[...]

Ik gebruik het nu niet (via stemcommando) omdat ik het te omslachtig vind dat het via Tiarda gaat. Ik hoop dat het ooit onderdeel wordt van de normale Google Home groep.
Precies, dat laatste hoop ik ook, zo moeilijk zou dat toch niet hoeven zijn, maar goed.
Pagina: 1