Docking station usb a

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzDevs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb een acer aspire met de volgende usb porten: 2x USB 2.0, USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s). Op dit moment maak ik gebruik van 1 externe monitor maar ik wil uitbreiden naar 2 monitoren. Mijn laptop heeft maar 1 hdmi port maar ik ben erachter dat ik met een docking station alsnog gebruik zou kunnen maken van 2 externe schermen.

Ik heb deze topic gelezen en als ik het goed heb begrepen moet ik een docking station hebben die gebruik maakt van usb a of usb 3.0. Na wat zoeken ben ik uitgekomen op deze docking station.

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit de juiste docking station is voor mij en of dat er misschien nog een goedkopere is?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:42

Santford

FP PowerMod
Wat is de resolutie van de beeldschermen die je erop aan wil sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzDevs
Ik heb een 2560 x 1440 monitor en een 1920 x 1080 monitor. Ik zou in principe 1 van de monitoren aan de hdmi port kunnen aansluiten en de andere aan de docking station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:05
ItzDevs schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:45:
Zou iemand mij kunnen vertellen of dit de juiste docking station is voor mij en of dat er misschien nog een goedkopere is?
Misschien ook eens bij V/A (Docking stations) kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 23-09-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzDevs
Bij vraag & aanbod kijken is zeker een optie waar ik nog niet aan gedacht hebt. Nou moet ik alleen wel zeker weten of ik wel echt een usb 3.0 docking station nodig heb of een andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien een Dell d6000 Universal dock? Die is een stuk completer dan je Startech dock. Moet je wel een displayport kabel gebruiken voor je andere scherm. Eventueel via een displayport naar hdmi kabel. Zie de handleiding van het dock op https://www.dell.com/supp...universal-dock-d6000/docs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:05
Het is natuurlijk ook maar wat je voor eisen je stelt aan een extra scherm?
Raadpleeg ook de eventuele user reviews van de diverse docking stations:
Reviews: Dell D6000 Universeel Dockingstation
Deze had ik zelf een tijdje geleden aangeschaft (V/A) voor een kennis:
Reviews: HP 3005pr USB 3.0-poortreplicator

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:42

Santford

FP PowerMod
ItzDevs schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:38:
Ik heb een 2560 x 1440 monitor en een 1920 x 1080 monitor. Ik zou in principe 1 van de monitoren aan de hdmi port kunnen aansluiten en de andere aan de docking station.
Ik zou je sowieso aanraden om de monitor met de hoogste resolutie direct op de HDMI poort van de laptop aan te sluiten.
Het is een behoorlijke belasting op de processor om HDMI-signalen om te zetten naar data die over een USB-verbinding verstuurd kan worden. Zie ook dit draadje: Santford in "Aankoop advies om laptop op schermen aan te sluiten"

• ItzDevs
Ik heb zojuist het topic gelezen en lees dat usb 3.0 veel cpu vereist. De laptop waarop ik de docking station op wil aansluiten is een low end laptop.

Is het aansluiten van een docking station hierdoor teveel cpu vragen waardoor er veel vertraging in het scherm is? Of dat mijn laptop de docking station niet aankan qua specs?
Pagina: 1