Pc kan wifi netwerk niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:30
Hallo beste Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb een gek probleem met een TPlink TL-WN823N usb adapter. Deze kan op Windows 10 op m'n vaste pc opeens het wifi netwerk niet meer vinden. Dit werkte tot gisteren wel gewoon.
Ik heb al de drivers opnieuw geïnstalleerd, de standaard windows drivers geïnstalleerd, modem gereset, netwerk vergeten gedaan maar nog steeds kan hij alleen mijn netwerk niet vinden. Gebruik ik een andere wifi usb adapter, dan vindt de pc mijn netwerk wel. Doe ik de TPlink in m'n laptop, dan vindt ook de laptop gewoon mijn wifi netwerk. Heel raar, hebben jullie misschien een idee hoe dit kan?

Alvast bedankt,

[ Voor 8% gewijzigd door Archioak op 23-09-2022 17:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:03
Misschien is de PC net wat te ver van het modem/router vandaan en heeft hij nu gewoon net geen ontvangst meer? Ofwel... wat als je de PC naast het modem zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-05 11:46
Ik weet niet hoe lang jij hem al hebt maar de TPlink TL-WN823N is al 10 jaar op de markt en ondersteund alleen de 2 4ghz band (wifi n, g, b)
Als een andere dongel wel werkt; misschien tijd voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
vanaalten schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:30:
Misschien is de PC net wat te ver van het modem/router vandaan en heeft hij nu gewoon net geen ontvangst meer? Ofwel... wat als je de PC naast het modem zet?
Nee helaas, dan is het netwerk ook niet zichtbaar...
frankyfn126 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:34:
Ik weet niet hoe lang jij hem al hebt maar de TPlink TL-WN823N is al 10 jaar op de markt en ondersteund alleen de 2 4ghz band (wifi n, g, b)
Als een andere dongel wel werkt; misschien tijd voor een nieuwe?
Ja die is al een tijdje oud, maar werkte wel gewoon prima en opeens dus niet meer. Terwijl ik wel alle andere wifi netwerken zie, alleen die van mij niet. 2.4ghz staat ook aan op de router en de wifi adapter werkt in een andere pc dus wel gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Archioak schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:15:
[...]

Nee helaas, dan is het netwerk ook niet zichtbaar...

[...]

Ja die is al een tijdje oud, maar werkte wel gewoon prima en opeens dus niet meer. Terwijl ik wel alle andere wifi netwerken zie, alleen die van mij niet. 2.4ghz staat ook aan op de router en de wifi adapter werkt in een andere pc dus wel gewoon goed...
Gewoon het netwerk even verwijderen uit "Wifi Settings" | "known networks"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:20:
[...]

Gewoon het netwerk even verwijderen uit "Wifi Settings" | "known networks"
Bedankt, maar dat had ik al gedaan en werkt ook niet helaas

• Archioak
Ik heb ondertussen toch een nieuwe TPlink wifi adapter in gebruik, maar nog steeds heb ik een aantal keer per week geen wifi.
Als ik in het netwerkcentrum wil komen, lukt dat ook niet. Die sluit gelijk af na openen. Ik moet de pc dan een aantal keer opnieuw opstarten voordat het weer werkt. Heeft iemand misschien een idee hoe dit kan?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Archioak schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:53:
Ik heb ondertussen toch een nieuwe TPlink wifi adapter in gebruik, maar nog steeds heb ik een aantal keer per week geen wifi.
Als ik in het netwerkcentrum wil komen, lukt dat ook niet. Die sluit gelijk af na openen. Ik moet de pc dan een aantal keer opnieuw opstarten voordat het weer werkt. Heeft iemand misschien een idee hoe dit kan?
Denk dat het probleem in je PC zit en niet in de Wifi dongels die je gewisseld hebt. Helaas is de omschrijving te vaag om een zinnig antwoord te kunnen geven over de oorzaak.

Kijk eerst eens of je wel op de nieuwste Windows 10 versie zit (22H2), zo niet, dan lost zo'n grote update vaak een hoop klein zeer op. In 't ergste geval een verse installatie als je het probleem niet boven water krijgt.

I reject your reality and substitute my own

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat de PC niet in deep sleep of overig standby? Veel "dongles" vinden dat niet altijd even grappig en dan is een logische reboot vaak een (duidelijke) oplossing.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:05
Heb je nu een ander model dongle ? Hoe ver zit je van je wifi router vandaan ? Misschien is de nieuwe adapter wel wat minder gevoelig dan de oude die simpelweg kapot gegaan is ?

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• Archioak
mash_man02 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:42:
Heb je nu een ander model dongle ? Hoe ver zit je van je wifi router vandaan ? Misschien is de nieuwe adapter wel wat minder gevoelig dan de oude die simpelweg kapot gegaan is ?
Ja klopt, het bereik is ook prima nu en haal iedere keer volle snelheid. Het probleem is alleen dat het allemaal niet werkt zodra ik de pc aan zet. Een of twee keer herstarten lost het dan direct op en blijft dan ook weer een aantal dagen werken totdat de pc de adapter weer niet ziet.
MAX3400 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:41:
Staat de PC niet in deep sleep of overig standby? Veel "dongles" vinden dat niet altijd even grappig en dan is een logische reboot vaak een (duidelijke) oplossing.
Nee, het komt alleen voor zodra ik de pc aan zet, en ook niet elke keer. Om de zoveel dagen werkt het bij het opstarten niet, crashed het netwetkcentrum en zodra ik dan de pc 1-2 keer uit en weer aan zet werkt alles weer.
nelizmastr schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:34:
[...]

Denk dat het probleem in je PC zit en niet in de Wifi dongels die je gewisseld hebt. Helaas is de omschrijving te vaag om een zinnig antwoord te kunnen geven over de oorzaak.

Kijk eerst eens of je wel op de nieuwste Windows 10 versie zit (22H2), zo niet, dan lost zo'n grote update vaak een hoop klein zeer op. In 't ergste geval een verse installatie als je het probleem niet boven water krijgt.
Ik heb alle usb poorten achter getest en ook aan de voorkant van de pc. Kan het een hardware defect zijn aangezien je aangeeft dat het in de pc kan zitten?

Ja alles is volledig up to date. Ik ga anders inderdaad maar windows opnieuw instaleren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Archioak ik lees "te vaak" op Tweakers dat iemand zegt "nee, hibernate staat uit" of "alles staat up to date".

Wil je eens met powercfg nalopen of echt alle zaken goed staan. Het "aanzetten" van een PC kan ook uit een deep sleep komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:38
Standaard gebruiken Windows 10/11 een mix van standby/hibernate bij het uitschakelen.
Je kan daarom eens proberen om de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten en zien of dat verbetering geeft?
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
MAX3400 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:24:
@Archioak ik lees "te vaak" op Tweakers dat iemand zegt "nee, hibernate staat uit" of "alles staat up to date".

Wil je eens met powercfg nalopen of echt alle zaken goed staan. Het "aanzetten" van een PC kan ook uit een deep sleep komen.
Bedankt! Ik ga er me eens in verdiepen en het allemaal nakijken.
The_Doman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:17:
Standaard gebruiken Windows 10/11 een mix van standby/hibernate bij het uitschakelen.
Je kan daarom eens proberen om de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten en zien of dat verbetering geeft?
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)
Ik ga dat proberen de komende dagen, kijken of het werkt. Bedankt!
Pagina: 1