Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert Bortson
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-10 22:36
Dag medetweakers, ik lees vooral mee hier, maar kan geen gecentraliseerde info vinden over het volgend onderwerp:

Al vanaf het begin van de opkomst van de GSM vind ik het interessant om een zo goed mogelijke telefoon, het liefst een innovatieve, te kopen voor zo weinig mogelijk geld.

Een paar voorbeelden die me nog bijstaan:

- Nokia 3210 met een speciale 99-gulden aanbieding (terwijl de marktprijs simlockvrij rond de 250 schommelde) die simpel simlockvrij te maken was met een datakabeltje van 20 gulden.

- LG Flex 2 gebogen flagship phone die prima werkte na updates, maar totaal flopte omdat hij zonder updates nog vaker crashte dan zijn al keihard geflopte voorganger. Kostte me in combinatie met klein abonnement ongeveer 20% van de originele waarde 6 maanden ervoor.

- Xiaomi Mix 2s, half-experimenteel toestel met flagship specs die bij een abonnement bijna weggegeven werd.

Nu weet ik dat dergelijke deals nu nauwelijks nog te vinden zijn. Toch kwam ik recent aanbiedingen van een Motorola Edge 30 plus tegen die 250€ lager lagen qua totale kosten dan een sim-only plus losse telefoon.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die dergelijke dingen af en toe opzoeken; wellicht kunnen we elkaar inlichten?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Dit soort aanbiedingen zijn er regelmatig, alleen met honderden modellen is het denk ik niet realistisch om dat dan in een topic bij te houden, en voor diverse populaire toestellen zijn er al levering topics.
Dus maak een keuze wat voor toestel en houd de bijbehorende topics in de gaten voor een goede aanbieding, zal beter werken dan alles door elkaar in een topic verwacht ik.

[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 24-09-2022 12:13 ]

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:43
Maandabonnement met telefoon bij tele2. En dna na een maand opzeggen.
Mijn vorige telefoon zo gekocht, een Samsung galaxy S10. Normale prijs was iets van 550-600 euro. Heb 'm gekocht voor 410.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 11:26
Ik heb gisteren bij Belsimpel een S21 FE gekocht voor €358 (verlenging Tele2). Belsimpel heeft vooral de S21 FE nu wel echt in een goede aanbieding. Innovatief is-ie niet per sé, het is een 'greatest hits' van de S21 serie. Kan ook nog goedkoper voor 329, maar dan heb je een wit exemplaar waar je geen Galaxy Buds 2 bij krijgt. Dus je hebt de keuze om er voor €29 nog oordopjes bij te kopen, mits de kleur je niet zo veel uitmaakt ;)

Uiteindelijk ben ik wel in m'n nopjes met deze deal, in feite vervang ik mijn defecte S20+ met een bijna identiek toestel voor 1/3 van de prijs die ik ooit voor de S20+ neerlegde.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert Bortson
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-10 22:36
Uiteindelijk alsnog op Motorola Edge 30 pro 12/256gb uitgekomen. 348€ icm abonnement, 700+ los. Voor 700€ geen aanrader, maar zeker leuk alternatief voor 348€.

Enigszins on topic:
Houden providers tegenwoordig nog/weer rekening met het feit dat je wel/niet trouw je rekening betaalt en al jaren bij hen blijft, bij het bepalen van korting op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:52
Bert Bortson schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:25:
Uiteindelijk alsnog op Motorola Edge 30 pro 12/256gb uitgekomen. 348€ icm abonnement, 700+ los. Voor 700€ geen aanrader, maar zeker leuk alternatief voor 348€.

Enigszins on topic:
Houden providers tegenwoordig nog/weer rekening met het feit dat je wel/niet trouw je rekening betaalt en al jaren bij hen blijft, bij het bepalen van korting op het toestel?
Nee, providers houden daar m.i. geen rekening mee. Sterker nog als je een nieuw abo afsluit krijg je meer korting. In juli een nieuw abo + toestel afgesloten bij Vodafone. De S21FE met klein abo voor €306 bijbetaling. Verlenging bij Tele2 een kleine 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:23
jaxel70 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:43:
[...]

Nee, providers houden daar m.i. geen rekening mee. Sterker nog als je een nieuw abo afsluit krijg je meer korting. In juli een nieuw abo + toestel afgesloten bij Vodafone. De S21FE met klein abo voor €306 bijbetaling. Verlenging bij Tele2 een kleine 500 euro.
Inderdaad, loyaliteit wordt vaak afgestraft. Als je belt met de klantenservice kan er vaak wel wat met de prijs gedaan worden als je aangeeft anders weg te gaan. Beetje kromme manier om klanten te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-10 17:58

Racing_Reporter

Contentmaker

Bert Bortson schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:25:

Enigszins on topic:
Eerlijk gezegd snap ik niet dat je topic niet populairder is geworden. Vanavond zat ik ook even te kijken hoe het was met een abonnement. Laten we zeggen met een populaire S23 en een tweejarig abonnement betaal je iets van 250 euro meer, verspreid over die 2 jaar. Wel bij een goedkopere Tele2/Ben. KPN ging het naar 1250 totaal, dus 390 euro. Nog steeds slechts 16 per maand ongeveer dan. Mis ik hier een addertje onder het gras, offf...?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Pagina: 1