Stoomreiniger ontkalken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik heb een Kärcher Stoomreiniger en ben van plan om hem vaak te gebruiken. Dus ontkom je er niet aan om eens in zoveel tijd te ontkalken. Mijn vraag is echter

Heb ik die dure dingen van Kärcher nodig of kan je beter voor alternatief zoals ontkalkingstabletten gaan?

Echter lees ik dat azijn niet goed idee is maar ik regelmatig mijn waterkoker daarmee ontkalk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Al overwogen om een waterontharder te plaatsen? Dan hoef je niet allerlei objecten steeds te ontkalken of met dure cartridges per apparaat te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
xh3adshotx schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:53:
Al overwogen om een waterontharder te plaatsen? Dan hoef je niet allerlei objecten steeds te ontkalken of met dure cartridges per apparaat te werken.
Even lopen Googlen maar dat is ook niet goedkoop. Lijkt me sterk dat je hem elke week moet ontkalken voor mijn gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Amdwarrior schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:00:
[...]

Even lopen Googlen maar dat is ook niet goedkoop. Lijkt me sterk dat je hem elke week moet ontkalken voor mijn gebruik.
Initieel is het niet goedkoop nee. Je rekt wel de levensduur van andere apparaten en bespaart jezelf de moeite van het ontkalken van die apparaten. Daarnaast kan je minder wasmiddel/zeep etc gebruiken waarmee je weer wat bespaart.

Om je vraag te beantwoorden: het lijkt mij niet optimaal om ontkalkingstabletten in de Kärcher te gooien. Deze kunnen brokjes gaan vormen wat niet zo fijn is voor het apparaat. Vandaar dat het spul in die cartridge "opgesloten" zit.