Inloggen thuisnetwerk via mobiele 4g/5g

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet jankbal
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-10-2022
Goedendag beste tweakers gebruikers,

Ik zit met een issue waar ik met mijn kennis geen antwoord op weet.

Voor mijn 3d printer heb ik met behulp van yawcam een "bewakings" camera op me printer geinstalleerd.

Via thuis netwerk werkt het prima mits het mobieltje verbonden is via wifi, kan ik zonder enkele probleem mee kijken via adres 192.xxx.xxx.xxx etc.

Echter heb ik de complete uitleg gevolgt om dit ook via 4g/5g te kunnen doen (inclusief modem config) echter wil dat stukje niet werken.(ziggo met de nieuwe media box althans voor deze regio)

Ik heb dit zodat als ik even weg ben en mijn vrouw is wel thuis instructies kan geven om de printer uit te zetten mocht er murder on the printbed floor ontstaan met italiaanse spagetti western flavour.

Tsja want dan is het zinloos om hem bijvoorbeeld nog 3 uren te laten door printen.
(Stroom, filament etc) en aangezien sommige prints langer dan 8 uren nemen blijf je er niet 8 uren naast zitten of langer.

Is er hier iemand die mij hier bij kan helpen het laatste stukje werkend te krijgen?

Bijvoorbaad dank u wel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"dat laatste stukje"?

Wil je dan zo vriendelijk zijn om uit te schrijven wat je wel hebt, tot waar het wel werkt, wat er niet lukt, of je mogelijk foutmeldingen of anderszins hebt?

Want volgens mij heb je gewoon een (Open)VPN naar huis nodig, een split-tunnel naar je interne netwerk en dan kan je 192.x.x.x intikken en klaar?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet jankbal
MAX3400 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:05:
Want volgens mij heb je gewoon een (Open)VPN naar huis nodig, een split-tunnel naar je interne netwerk en dan kan je 192.x.x.x intikken en klaar?
Wat moet ik daar allemaal voor hebben/aanschaffen?

Ik heb de boel nu niet aan staan, de camera is verbonden via een oude mini laptop via usb.

En vandaaruit kijk ik mee via yawcam op 192 etc. ik heb nu ff niet de fout code bij de hand.
(Ben ook niet thuis nu)

Maar wat is er nodig op die "open" vpn aan te leggen daar kunt u mij misschien nu al vast wel mee op gang helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Je kan dit op drie manieren aanpakken:

- Je cam aan het internet verbinden
- Een VPN tussen je telefoon en je cam neerzetten
- Een andere oplossing toepassen.

Een andere oplossing zal iets in de categorie spaghetti detective zijn. Via Octoprint (een 3D printer manager) kun je dat onder meer aansturen, en zo op een vrij eenvoudige manier je printer monitoren.

Je cam aan het internet hangen betekend dat je de veiligheid van de cam software moet vertrouwen, en port forwarding moet configureren om via je publieke IP (al dan niet met DNS) het ding te benaderen. Leuk als de software HELEMAAL te vertrouwen is, maar weinig software is dat. Zeker voor iets als een webcam.

Een VPN zal veruit het meest nette zijn om te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Piet jankbal schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:11:
[...]

Wat moet ik daar allemaal voor hebben/aanschaffen?
Wat stond er dan allemaal in
Echter heb ik de complete uitleg gevolgt om dit ook via 4g/5g te kunnen doen (inclusief modem config) echter wil dat stukje niet werken
:?

Ik weet echt niet wat je gelezen hebt of wat je op je beeld hebt staan; help ons...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet jankbal
Ik weet echt niet wat je gelezen hebt of wat je op je beeld hebt staan; help ons...

Dat wordt nu even lastig, zoals ik zei ben niet thuis en mijn printer en co staan niet aan.

Dat wordt niet eerder dan morgen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01
De meeste IP cameras hebben een gratis functionaliteit dat de (chinese) leverancier kan meekijken dat je vanaf internet kunt meekijken zonder complexe configuratie.
Ik weet niet of die camera speciaal is en/of nog terugkan maar je camera vervangen kan eenvoudiger/veiliger(?) zijn dan hem via port mappings aan het internet te hangen.

Ik heb zelf een ip camera van ezviz waar dit prima werkt zoiets als:
https://www.coolblue.nl/p...dY0pBPqoDa1oaAtWQEALw_wcB

Maar een action camera heeft dat ook gratis erin zitten dacht ik:
https://www.action.com/nl...connect-indoor-ip-camera/

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1