E-reader voor mijn vader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 20:19
Goed het is zo ver: mijn vader wil graag een E-reader. Hij is al wat ouder en niet super goed met computers. Heeft wel een smartphone maar een mail met een bijlage versturen bijvoorbeeld vind hij al te ingewikkeld.

Ik heb zelf een Kobo Aura HD wat an sich een prima ding is maarja die is alweer bijna 10 jaar oud :)

Zijn er mensen die wat ervaring hebben met de "simpelheid" van de interface? Mijn Kobo is in de loop der jaren wel wat minder simpel geworden door allerlei nutteloze toevoegingen (incl allerhande social media koppelingen).

Zal alleen gebruikt gaan worden voor boeken (geen luisterboeken). Maat > 6.8" ("ja doe maar lekker groot minimaal wat jij hebt (aura HD)". Waterdicht is leuk. Liefst USB-C (waarom komen er nog steeds apparaten uit met micro-usb....)

Is er al iets waar iemand (ik) boeken heen kan uploaden of iets dergelijks? Heb al een aardige collectie e-books verzameld en het is wel handig als ik een nieuw boek kan sturen zonder dat hij aan een pc gekoppeld hoeft te worden.

Iemand een suggestie? PocketBook heeft als ik het begrijp een email service. Maar die komen weer niet zo geweldig goed uit de reviews.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
Neem een Kobo, werkt goed met Nederlandse bieb & bol.com

T ecosysteem waar de ereader in dit is voor een leek veel belangrijker dan enige spec/feature.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:18
Gezien je eerste paragraaf.... neem een Kobo, zet de WiFi uit en zet er boeken op vanaf een computer. Op die manier houd je de zaken zelf in de hand en heb je ook geen gedoe met social media gedoe op een e-reader (op mijn Kobo nog nooit tegengekomen trouwens maar wellicht is deze te oud). Als je de online features nodig hebt zou ik inderdaad goed kijken naar het ecosysteem en of dit voor je vader werkbaar is.