Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum85
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-09-2022
goedemiddag ,

Momenteel zoek ik een andere baan en het valt mij op dat er veel "Datacenter Technicians" wordt gevraagd en daar bovengemiddeld salaris wordt geboden.

Nu is het meestal zo dat iets wat te goed om waar lijkt te zijn ook meestal niet is wat het lijkt. Heeft iemand ervaring met deze baan? Zijn er addertjes onder het gras?

Ik weet dat er vaak ook nachtwerk bij zit, dat zou ik opzicht prima vinden.

Hoop dat iemand wel wat meer hier over weet.

Mvg,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58

Hoicks

Techno!

Persoonlijk lijkt het mij niks. Hele dag in de herrie, warmte en zonder daglicht.Tenminste dat zijn mijn ervaringen als ik weer eens naar het Datacenter moet.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bovengemiddeld ten opzichte waarvan? Voor welke rol? Op welke locatie? Met welke werkzaamheden?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoicks schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:23:
Persoonlijk lijkt het mij niks. Hele dag in de herrie, warmte en zonder daglicht.Tenminste dat zijn mijn ervaringen als ik weer eens naar het Datacenter moet.
Was dat het datacenter van Fred Flintstone? Arbo verplicht hoorbescherming bij x uur bij y geluidsdruk; ondanks dat ik al jaren niet meer naar een DC hoef, heb ik altijd hoorbescherming bij me (ja, ik ben IT'er) in de auto.

Daarnaast, zowel in Amsterdam, Delft, Rotterdam ken ik datacentra waar het de bemanning gewoooon toegestaan is om lekker buiten (ook overdekt) te zijn als dat kan. Verlichting binnen is goed. De kou/warm-gangen zijn ruimer / beter. Etc.

Maar ik kan me ook voorstellen dat het hersendodend werk is. Mensen inschrijven. Of pasjes geven. De weg laten zien. Voor bepaalde klanten "elke dag weer" een bepaalde handeling uitvoeren (soort managed datacenter). Etc.

En, heel eerlijk gezegd: zolang je niet elke dag ervan leert, weet ik niet of het uberhaupt een baan is die ik persoonlijk langer dan 6 maanden zou willen doen. Maar dat is dus ook afhankeljik hoe (un)managed de apparatuur is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum85
CodeCaster schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:24:
Bovengemiddeld ten opzichte waarvan? Voor welke rol? Op welke locatie? Met welke werkzaamheden?
het zijn grote bedrijven zoals Microsoft en Amazon die nu veel zoeken, kijk maar op Indeed ofzo wat het precies inhoud want dat weet ik dus zelf ook niet helemaal. Ik kijk in de regio NH waar Middenmeer dus ook zit.
Ik heb zelfs 34 bruto per uur voorbij zien komen en dat is toch wel bovengemiddeld denk ik.

Nu werk ik op kantoor als facility coordinator en daar wordt ik niet gelukkig van. Ik heb vroeger in de bouw gewerkt en later als handyman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 07:36
Het kan leuk werk zijn, maar zie de verschillen tussen de datacenters waar één partij gebruik van maakt (Microsoft, Google, Facebook) en de datacenters waar tientallen/honderden klanten gebruik van maken. Daarin maak je meer verschillende dingen mee lijkt me, met wellicht meer contact.

Het werk zelf kan divers en interessant zijn, maar inderdaad het is een 365*24 business :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mokum85 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:32:
[...]

Ik heb zelfs 34 bruto per uur voorbij zien komen en dat is toch wel bovengemiddeld denk ik.
Doe eens een linkje dan posten?

Want 34 per uur en in datacenters: zomaar kans dat je niet eens elke dag mag werken (want ploegendienst-wetgeving); en dan wordt het ineens niet 160 uur (bijvoorbeeld) maar 116 uur in de maand aan werkbare uren.

Maar, as usual: wat heb je zelf al gevonden? Wat zei de adverteerder / aanbieder? Hoe zit het met overuren / toeslagen / etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is machtig mooi werk. Realiseer je dat 1 kabeltje los trekken de volledige ikea.nl website plat kan leggen? Of een ziekenhuis offline kan gooien?
Het is hoog risico werk, komt super precies, niets laten vallen of omstoten.
En daarnaast afhankelijk van de rol (alleen handjes, fysiek kabel x naar poortje y) - ook het oppakken van storingen. En die kunnen flink zijn! Wellicht is er kennis van high performance glas netwerkken nodig. Of even op je knieeÉn via een console een Cisco switch herprogrammeren via je seriële kabel.

Zoek dus goed uit welke kennis en ervaring (certificaten) er nodig is voor de rol. Een balie medewerker van een datacenter doet iets anders; dan een level 4 netwerk chef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum85
Over die van 34 euro per uur, daar heb ik geen link van.

Bij mijn vrouw op haar werk waar ze server racks voor data centers maken (productiewerk) zijn ze aan het rekruteren. TEKsystems.
Haar collega is dus aangenomen voor 34E p/u en die heeft verder geen technische of IT achtergrond, alleen aantal jaar in die productie gewerkt.

Verder heb ik nog geen contact opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is dat gebeuren bij TEKsystems ook het daadwerkelijk inrichten van racks, het softwarematig installeren en testen of is het alleen maar servers/rackonderdelen in elkaar zetten en iemand anders (of de klant) blaast de software er op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58

Hoicks

Techno!

MAX3400 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:27:
[...]

Was dat het datacenter van Fred Flintstone? Arbo verplicht hoorbescherming bij x uur bij y geluidsdruk; ondanks dat ik al jaren niet meer naar een DC hoef, heb ik altijd hoorbescherming bij me (ja, ik ben IT'er) in de auto.

Daarnaast, zowel in Amsterdam, Delft, Rotterdam ken ik datacentra waar het de bemanning gewoooon toegestaan is om lekker buiten (ook overdekt) te zijn als dat kan. Verlichting binnen is goed. De kou/warm-gangen zijn ruimer / beter. Etc.
Mja, je kunt wel oordoppen indoen en dat doe ik ook wel, maar ik moet er niet aan denken om in een dergelijke omgeving te moeten werken. Warmte blijft aanwezig, continue geluidsdruk ook en daglicht kennen ze er niet.

Verder ken ik de inhoudelijke werkzaamheden van een medewerkerd ie er 8 uur/dag loopt niet, maar de omgeving zelf trekt mij niet.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Voor welk functie?
- Ga je support leveren op hardware/servers?
- Ga je als “beveiliging” aan de slag aan de balie? Dus inschrijven, pasjes beheer ed
- Ga je er als “climate technician” aan de slag?
- Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mokum85 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:32:
[...]

het zijn grote bedrijven zoals Microsoft en Amazon die nu veel zoeken, kijk maar op Indeed ofzo wat het precies inhoud want dat weet ik dus zelf ook niet helemaal. Ik kijk in de regio NH waar Middenmeer dus ook zit.

Nu werk ik op kantoor als facility coordinator en daar wordt ik niet gelukkig van. Ik heb vroeger in de bouw gewerkt en later als handyman.
Hier zit ik ook naar te kijken aangezien ik dichtbij woon van Middenmeer.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum85
sypie schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:12:
Is dat gebeuren bij TEKsystems ook het daadwerkelijk inrichten van racks, het softwarematig installeren en testen of is het alleen maar servers/rackonderdelen in elkaar zetten en iemand anders (of de klant) blaast de software er op?
Dat schijnt troubleshooting te zijn. Kennis hebben van Linux en Putty werd zelfs genoemd.
Waarschijnlijk in de nacht ook bewaken en storingen oppakken en of rapporteren.
Veelal vanuit templates en procedures werken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:02
Wat betreft titel lijken ze veel op elkaar, maar de een is meer IT inhoudelijk en de ander meer technisch (nb. eigenlijk zouden de functie titels zelfs omgedraaid moeten zijn). Zoek dan eens vacatures waar jij op zou reageren en wat je verwacht.. blijft allemaal nogal vaal.

https://www.linkedin.com/.../?currentJobId=3186475452

https://www.linkedin.com/.../?currentJobId=3266773364

[ Voor 9% gewijzigd door Montaner op 23-09-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 20:07

DarkSide

theres no place like ::1

Experience using test equipment to evaluate and troubleshoot equipment operations.
Basic trade craft: termination of CAT-5 cable, POTS, punch downs, optical terminations, cable lacing and splicing.
Understanding of networking.
Knowledge of routing and client/server programming.
Basic electrical knowledge.
Knowledge of Linux and Windows Systems a plus.
Data center experience a plus.
Bilingual (English and Dutch).

Work Environment
The position is based in our The Hague facility and operates in a professional office environment. The above statements are intended to describe the general nature and level of work being performed by people in this role. They are not intended to be an exhaustive list of all responsibilities, duties, skills, or working conditions.

Physical Demands
The person in this position will need to move about inside the office/data center. In addition, they will need to be able move and transport large amounts of weight as necessary.

En dat voor
3.750 - € 4.950 per maand

ligt er beetje aan waar je begint en of je meteen 5k per maand kunt verdienen.

Wat is er dan moeilijk om te kijken of deze gevraagde skillset bij je past.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Mijn eerste baan na afstuderen was bij een datacenter als operator. Met plezier gewerkt en veel geleerd over meer dan enkel servers. Is ook goed voor je verantwoordelijkheidsgevoel en het goed leren documenteren en volgen van processen. Nadeel aan het werk was de on-call dienst, waarbij je (in mijn geval) een week lang 24x7 oproepbaar was. Die week moest ik ook binnen x minuten bij het datacenter kunnen zijn (deze was niet 24x7 bemand). Dat kon een falende netwerkpoort zijn tot een brandalarm.

Je geeft aan dat je werk gedaan hebt waar je handig voor moet zijn. Dat kan best we eens een voordeel zijn. Heb best wel wat moeten verbouwen aan racks en zaken onder de vloer. Ook zaken als beveiliging en conditionering van de ruimte hoorden bij mijn takenpakket, waardoor je zeker niet enkel IT-technisch bezig bent. Ligt er natuurlijk aan hoe de organisatie daar is opgezet. Kan ook zijn dat je enkel opzichter bent en externe partijen het werk komen doen.

Nadeel is wel dat het type werkzaamheden herhalend kan worden. Het binnen brengen van een groot storage systeem is de eerste paar keer wel interessant of spannend, maar na een tijdje wordt dat toch ook routine.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1