ik heb een amd 900 met een scsi 10 gig seagate op 2940, 2* 30 gig ibm, 2* 60 gig maxtor als raid 0. Mijn probleem is dat ik udm2 dus geen ata100 kan krijgen op mijn twee maxtors. help needed pls
Verwijderd
Dit is je eerste post op GoT. Welkom.
En lees aub de FAQ, want je post meteen al in het verkeerde forum.
Moved --> OM
En lees aub de FAQ, want je post meteen al in het verkeerde forum.
Moved --> OM
Krijg je hem wel op UDMA4 of 5 
Check anders www.maxtor.com voor een utility om een ingebakken UDMA instelling aan te passen.
Check anders www.maxtor.com voor een utility om een ingebakken UDMA instelling aan te passen.
sorry ja ik zie nu dat ie verkeerd staat. ik krijg hem enkel op udma2 heb hem ingesteld gehad als pri boot dan kwam de schijf even op udma5 te staan maar ik wilde er niet van booten. vervolgens was maximum udma2.
verder heb ik het probleem dat ik in windows niet de scijf kan vinden ik neem aan dat ik hem eerst moet fdisken maar mijn computer vind hem enkel als een 58 gig schijf (terwijl in dus stripe set gebruik eigenlijk zou ie dus een 120 gig schijf moeten vinden of heeft windows hier een probleem mee)
verder heb ik het probleem dat ik in windows niet de scijf kan vinden ik neem aan dat ik hem eerst moet fdisken maar mijn computer vind hem enkel als een 58 gig schijf (terwijl in dus stripe set gebruik eigenlijk zou ie dus een 120 gig schijf moeten vinden of heeft windows hier een probleem mee)
Dan zou je de RAID config fout hebben gedaan. Misschien heb je bijvoorbeeld voor mirror gekozen in plaats van stripe. En je moet inderdaad partitioneren en formatteren voordat je hem kan "zien". In Windows 2000 kun je dat doen via Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computer Management -> Opslag -> Schijfbeheer en dan schijf kiezen en rechtsklikken... verder wijst alles vanzichzelf uit 
Oja, ik attendeer je alvast op dat knoppie:
Overbodig direct achter elkaar posten vinden we hier niet zo leuk...
Oja, ik attendeer je alvast op dat knoppie:

sorry dit is mijn vierde berichtje alhier
Oja, ik attendeer je alvast op dat knoppie: [afbeelding]
zo ver ik weet heb ik voor raid 0 (=stripe) gekozen dit trouwens ook nog ff gecheckt kan het zijn dat w98se hier problemen mee heeft anders vanmiddag nog ff 2K installeren
of kan het zijn dat w98se problemen heeft met schijven boven de 60 gig
Oh wacht ff.. Je draait 98SE.. Dat zou geen problemen moeten geven, mits je de juiste drivers voor je RAID controller hebt geinstalleerd..
Misschien is een uitgebreidere specificatie van je systeem hier handiger. Mobo merk/type? Welke RAID controller? Harddisk type? Besturingssysteem? Bestandssysteem? Noem maar op! Dan kunnen we je sneller helpen en wordt zo ook voorkomen dat onze antwoorden achteraf overbodig zijn..
Misschien is een uitgebreidere specificatie van je systeem hier handiger. Mobo merk/type? Welke RAID controller? Harddisk type? Besturingssysteem? Bestandssysteem? Noem maar op! Dan kunnen we je sneller helpen en wordt zo ook voorkomen dat onze antwoorden achteraf overbodig zijn..
Mobo merk/type : Abit K7T raid
Welke RAID controller: onboard ATA100
Harddisk type : 2*Maxtor 60gig 7200 op ide3 1* master 1* slave ben type vergeten
Besturingssysteem : W98 SE
Bestandssysteem : Fat32
boot schijf is seagate scsi op 2940 controller
heb verder nog 2 schijven van 30 gig ibm 7200 op de ide1
cdrom als master op ide 2
plextor writer als slave op ide 2
on the fly copy gaat trouwens prima
las trouwens in de laatste bios update iets over de sb live platinum 5.1 tja die kaart zit er bij mij ook nog in lijkt me misschien ook nog wel belangrijk om te melden
Welke RAID controller: onboard ATA100
Harddisk type : 2*Maxtor 60gig 7200 op ide3 1* master 1* slave ben type vergeten
Besturingssysteem : W98 SE
Bestandssysteem : Fat32
boot schijf is seagate scsi op 2940 controller
heb verder nog 2 schijven van 30 gig ibm 7200 op de ide1
cdrom als master op ide 2
plextor writer als slave op ide 2
on the fly copy gaat trouwens prima
las trouwens in de laatste bios update iets over de sb live platinum 5.1 tja die kaart zit er bij mij ook nog in lijkt me misschien ook nog wel belangrijk om te melden
Verwijderd
Bron: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm. Op die page staat nog veel meer info over dit probleemWhy does FDISK not recognise my disk (or RAID array) which is larger than 64GB?
There is a bug in Microsoft's FDISK under WIndows 95, 98 and 98SE that can be corrected by downloading a newer version. See Knowledge Base Article Q263044 for more information.
dank je hiermee is vraag 1 beantwoord heb je misschien ook nog een antwoord op mijn vraag waarom mijn maxtors niet op ultra ata/100 werken maar op udma 2 of moet het dan bootschijven zijn
Dat probleem met partioneren onder fdisk had ik ook!!
Het is inderdaad de grootte van de harddisk die hij niet laat zien. Je kan dan een gedeelte met fdisk doen en later de overgebleven Gb's met partition magic of ander programma.
Ik heb hetzelfde mobo als jou, maar heb verder geen problemen gehad met installeren.
Draai ook met Win 98SE. 
Succes.
Maze
Ik heb hetzelfde mobo als jou, maar heb verder geen problemen gehad met installeren.
Succes.
Maze
Check eens met UDMA tooltjes van www.maxtor.com, zoals ik al eerder opperde.Op dinsdag 28 augustus 2001 10:53 schreef immortal het volgende:
dank je hiermee is vraag 1 beantwoord heb je misschien ook nog een antwoord op mijn vraag waarom mijn maxtors niet op ultra ata/100 werken maar op udma 2 of moet het dan bootschijven zijn
Voor het gemak toch maar even voor je zoeken... Ah hebbes: hiero
helaas werkt niet krijg noch de maxtors noch de imb's om udma5. Maximaal haalbare is udma 2niet acceptabel dus enige dat ik nog nie geprobeerd heb is mijn scsi boardje eruit te halen om te kijken of die problemen opleverd. Als ik een maxtor als master op ide3 zet kan ik deze op udma5 zetten maar zet ik er een tweede bij dan vallen ze beide terug naar udma2Op dinsdag 28 augustus 2001 11:14 schreef BalusC het volgende:
[..]
Check eens met UDMA tooltjes van www.maxtor.com, zoals ik al eerder opperde.
Voor het gemak toch maar even voor je zoeken... Ah hebbes: hiero
draai jij wel op udma5??? wat voor geluidskaart heb je en heb je ook scsi??Op dinsdag 28 augustus 2001 11:02 schreef mjhzenden het volgende:
Dat probleem met partioneren onder fdisk had ik ook!!Het is inderdaad de grootte van de harddisk die hij niet laat zien. Je kan dan een gedeelte met fdisk doen en later de overgebleven Gb's met partition magic of ander programma.
Ik heb hetzelfde mobo als jou, maar heb verder geen problemen gehad met installeren.Draai ook met Win 98SE.
Succes.
Maze
Pagina: 1