Beveiliging Nieuwbouw Woning - Advies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-05 19:59
Dag allen,

Wij zijn trots eigenaar van een kavel waar wij onze droomwoning op gaan laten bouwen.

We willen ook onze woning beveiligen (paar camera's, slimme deurbel en als mogelijk een alarm), maar hebben weinig tot geen kennis met betrekking tot de mogelijkheden. Wel is onze voorkeur om niet een maandelijks abonnement te hebben bij een bedrijf.

Daarnaast hoeft het ook niet het duurste van het duurste te zijn, meer het middensegment.

Nu is het zo dat wij binnenkort moeten gaan aangeven waar wij al onze elektra / internet punten willen hebben in de woning, en het lijkt me verstandig dat ik dan al een idee heb van hoeveel camera's ik wil en waar ik ze wil hebben?

Ik hoor graag advies wat jullie mij adviseren te nemen qua beveiliging en waar ik op moet letten m.b.t. elektra en internet.

[ Voor 49% gewijzigd door LennartTW94 op 18-04-2024 23:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 23:52
Wellicht zijn de producten van Anker van toepassing? Alles blijft dan lokaal in je eigen netwerk en er is dus geen abonnement nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 14:22
In die dakoverstek kan je vast een waterdicht kastje kwijt, waar electriciteit en netwerk in aankomen (voorzie voldoende ruimte voor een POE switch); dan kan je van daar uit camera's helemaal rondom je huis plaatsen.
En sowiezo op alle plekken waar je misschien ooit internet of electriciteit wil dit reeds voorzien; die ene die je wegbezuinigd is altijd de plek waar je het mist.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 15:39
naftebakje schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:28:
In die dakoverstek kan je vast een waterdicht kastje kwijt, waar electriciteit en netwerk in aankomen (voorzie voldoende ruimte voor een POE switch); dan kan je van daar uit camera's helemaal rondom je huis plaatsen.
En sowiezo op alle plekken waar je misschien ooit internet of electriciteit wil dit reeds voorzien; die ene die je wegbezuinigd is altijd de plek waar je het mist.
Ik zou daar wel leidingen heen laten leggen, maar de switch gewoon in de meterkast/technische ruimte.

Denk ook aan de boven je deuren en garagedeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:29
voor 2000 - 2500 euro heb je vaak al een degelijk klasse 2 BORG alarm geplaatst door een installateur. Deels draadloos, deels bedraad. Ik wil het ook nog eens laten installeren.