Vraag

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
Ons huis is opgeleverd met een Intergas Extreme 36 CV, dat een HT/LT regeling heeft waarop op de begane grond vloerverwarming is aangesloten. Ik zie er geen pomp op (kan dat?). Beneden hebben we ook een Theromostaat (Honeywell modulation), deze zou op de LT zone aangesloten moeten zijn.
Op de 1e verdieping en op zolder hebben hadden we radiatoren die op de HT zone aangesloten zouden moeten zijn. Op de eerste verdieping hangt een Honeywell (volgens mij geen modulation).

Nu zijn we de zolder aan het verbouwen en hebben we besloten daar ook vloerverwarming te laten aanleggen. Op advies van de installateur heeft hij dat met een 2 wegklep + Honeywell Wirless On/Off op de HT zone aangesloten. De thermostaat is alleen op de klep aangesloten, niet op de CV. Deze vloerverarming heeft wel een electrische pomp (Grundfos Alpha2).

Nu zou de zolder dus warm moeten worden als er op de 1e verdieping een verwarmingsvraag zou zijn (CV gaat aan) en er op de zolder ook een verwarmingsvraag is (klep gaat open). Ik probeer dit nu te testen, maar dit werkt nog niet. Ik zie op de verdeler een temperatuur van 20 graden, terwijl de thermische knop vol open staat.

Nu heb ik 2 vragen:
- Waarom werkt dit niet? Dit zou moeten werken toch?
- Is dit wel handig zo? Liever zou ik natuurlijk niet afhankelijk willen zijn van verwarmingsvraag op de 1e etage. Zijn er nog slimmere oplossingen?