Activatie van moderatie na 6 maanden inactiviteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 11:14

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Na de aankondiging heb ik woensdag de moderatie-popup uitgeprobeerd. Hierbij moest ik de ‘activatie’ doorlopen, wat ik netjes heb gedaan. Hierna kreeg mijn account moderatierechten. Ik heb echter geen moderaties gedaan.

Een dag later ontving ik een automatische DM:
quote: Belangrijk bericht over jouw moderatierechten
Beste Ulster Seedling,

Het is alweer een tijdje geleden dat je je laatste moderatie op onze frontpage deed. Jammer!

Moderatierechten worden automatisch uitgeschakeld zodra je langer dan zes maanden niet hebt gemodereerd. Dus die van jou zijn nu uitgeschakeld.

Wil je op een later moment weer modereren? Graag! Je kunt je moderatierechten weer inschakelen als jouw account aan de eisen voldoet. De eisen zijn:

- minimaal 250 karmapunten;
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen reacties.

Jouw huidige status vind je in je profiel.

Een uitgebreid overzicht van alle ins en outs van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ.

We zien je graag snel terug!

Met vriendelijke groet,
Tweakers
Ik had al een vermoeden dat er iets geks gebeurde… Dus ik heb gisteren weer mijn moderatierechten geactiveerd, en afgelopen nacht ontving ik dezelfde automatische DM opnieuw.

Oftewel: het lijkt alsof moderatierechten direct gedeactiveerd worden, als je na het activeren niet op dezelfde dag een moderatie doet (en je dat in de afgelopen 6 maanden ook niet gedaan hebt, gok ik).

Zou het niet logischer zijn om de 6 maanden te gaan tellen na het (handmatige) activeren? Oftewel, dat je gedeactiveerd wordt als je ná het moment van activeren 6 maanden niets modereert?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Bedankt voor het melden! Het klopt dat we voor de 6 maanden inactiviteit alleen kijken naar daadwerkelijke moderaties en niet naar het activeren van de moderatierechten. We gaan er namelijk vanuit dat je activeert wanneer je ook daadwerkelijk een moderatie gaat uitvoeren. De enige manier om te activeren is tenslotte door een reactie te gaan beoordelen.

We snappen echter ook dat dit verwarrend kan zijn wanneer je de instructies al hebt doorlopen, dus ik ga dit intern nog even bespreken. Aangezien dit geen bug is maar een aanpassing cq verbetering, verplaats ik dit topic even naar MF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 11:14

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Duidelijk! Ik snap de huidige implementatie vanuit de techniek, maar vanuit de gebruiker gezien lijkt het alternatief mij logischer.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bij dezen een melding dat de bug nog bestaat.

Een mogelijke tussenoplossing zou kunnen zijn om in het bericht te vermelden dat dit de oorzaak van de deactivatie kan zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door TBTL op 06-10-2022 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Dit is inmiddels aangepast :) Het doorlopen van de instructies wordt nu ook gezien als "activiteit". Als je erna geen moderatie uitvoert, worden je rechten niet automatisch gedeactiveerd vanwege inactiviteit.

[ Voor 27% gewijzigd door jelle. op 21-10-2022 17:20 ]