Na de aankondiging heb ik woensdag de moderatie-popup uitgeprobeerd. Hierbij moest ik de ‘activatie’ doorlopen, wat ik netjes heb gedaan. Hierna kreeg mijn account moderatierechten. Ik heb echter geen moderaties gedaan.
Een dag later ontving ik een automatische DM:
Oftewel: het lijkt alsof moderatierechten direct gedeactiveerd worden, als je na het activeren niet op dezelfde dag een moderatie doet (en je dat in de afgelopen 6 maanden ook niet gedaan hebt, gok ik).
Zou het niet logischer zijn om de 6 maanden te gaan tellen na het (handmatige) activeren? Oftewel, dat je gedeactiveerd wordt als je ná het moment van activeren 6 maanden niets modereert?
Een dag later ontving ik een automatische DM:
Ik had al een vermoeden dat er iets geks gebeurde… Dus ik heb gisteren weer mijn moderatierechten geactiveerd, en afgelopen nacht ontving ik dezelfde automatische DM opnieuw.quote: Belangrijk bericht over jouw moderatierechtenBeste Ulster Seedling,
Het is alweer een tijdje geleden dat je je laatste moderatie op onze frontpage deed. Jammer!
Moderatierechten worden automatisch uitgeschakeld zodra je langer dan zes maanden niet hebt gemodereerd. Dus die van jou zijn nu uitgeschakeld.
Wil je op een later moment weer modereren? Graag! Je kunt je moderatierechten weer inschakelen als jouw account aan de eisen voldoet. De eisen zijn:
- minimaal 250 karmapunten;
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen reacties.
Jouw huidige status vind je in je profiel.
Een uitgebreid overzicht van alle ins en outs van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ.
We zien je graag snel terug!
Met vriendelijke groet,
Tweakers
Oftewel: het lijkt alsof moderatierechten direct gedeactiveerd worden, als je na het activeren niet op dezelfde dag een moderatie doet (en je dat in de afgelopen 6 maanden ook niet gedaan hebt, gok ik).
Zou het niet logischer zijn om de 6 maanden te gaan tellen na het (handmatige) activeren? Oftewel, dat je gedeactiveerd wordt als je ná het moment van activeren 6 maanden niets modereert?
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.