Voordelig om de duurste leverancier te kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik wil weten of mijn onderstaande beredenering hout snijdt.

Ik wek 10.500 kwh op en verbruik max 7500 per jaar.

Als ik een leverancier zoek die a) saldeert per jaar EN een terugleververgoeding hanteert van het normaaltarief…dan is het voor mij toch gunstig om de DUURSTE maatschappij te kiezen? Die heeft immers het hoogste normaaltarief en dus krijg ik het meeste geld terug. Ik heb geen gas, enkel elektra en zoals gezegd houd ik ruim over per jaar. Zo’n 3000kwh.

Wat vinden jullie van deze logica?

Tuurlijk moet ik saldering per jaar en terugleververgoeding scherp in de gaten houden als daar iets in verandert, en de prijs per kwh.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:16
Je moet inderdaad kijken naar de terugleververgoeding, het normaaltarief is totaal niet relevant aangezien dst toch allemaal gesaldeerd wordt.

Daarnaast gaat salderen puur om de stroom zelf, niet om de vaste leveringskosten per dag. Ook dat kan je mee nemen in je berekening.

Los dat wetgeving verander en spelregels ook regelmatig worden aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
President schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 06:20:
Je moet inderdaad kijken naar de terugleververgoeding, het normaaltarief is totaal niet relevant aangezien dst toch allemaal gesaldeerd wordt.

Daarnaast gaat salderen puur om de stroom zelf, niet om de vaste leveringskosten per dag. Ook dat kan je mee nemen in je berekening.

Los dat wetgeving verander en spelregels ook regelmatig worden aangepast
Reden dat ik kijk naar het normaaltarief is omdat deze bij veel leveranciers wordt geroepen dat ze die hanteren als de terugleververgoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-05 21:10
shardphoenix schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:37:
[...]

Reden dat ik kijk naar het normaaltarief is omdat deze bij veel leveranciers wordt geroepen dat ze die hanteren als de terugleververgoeding.
Dit worden er met de week minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Groot gevaar is dat de leverancier de voorwaarden wijzigt en zegt 'Als je het er niet mee eens bent mag je per direct je contract opzeggen'.

Ben je dan in de wintermaanden gestart met een kWh tarief van 70 cent en krijg je de melding in maart dan krijg je de rekening gepresenteerd.
Pagina: 1