iForgot....duurt 11 dagen

Pagina: 1
Acties:

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Avond, switch naar nieuwe MacBook en iPhone...en op een of andere manier mijn ww van 1 van mijn mailadressen kwijt...

ik dacht dat dat nooit een probleem was..

Dinsdag nog chat support gehad en het zou 24u duren...
en dan zou ik van zelf een sms krijgen..

niks gehoord en nu probeer ik het weer via iforgot...staat er 11 dagen 8)7

moet ik nu 11 dagen wachten of is er een betere oplossing?

iedere keer als ik iforgot doe,...krijg ik een code op mijn telefoon en daarna een mail naar mijn mailadres, waar ik niet in kan |:(

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:32
Heb je een recovery contact ingesteld?

https://support.apple.com/en-us/HT212515

• wwwmarcel
helaas,

ik heb ooit een apple id aangemaakt via een @live.nl adres..
een mailadres wat ik nooit meer gebruikt of waar ik zelfs niet meer in kan,,

maar dat is mijn hoofd account..

daaronder heb ik 2 mailadressen aangemaakt, nog in de @me.com tijd..

1 met mijn naam en 1 met mijn bedrijfsnaam (minimale activiteiten)
en in die laatste kom ik niet meer in ;-(

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:32
Dus je apple id zit gekoppeld aan @live.com?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Hotmail/live accounts worden automatisch verwijderd als je ze niet gebruikt.
Je zou het adres indien mogelijk opnieuw aan kunnen proberen te maken. Heb ik ook gedaan, een jaar of 4-5 geleden.

I reject your reality and substitute my own

• wwwmarcel
hmm...ik denk het wel...
....@live.nl is mijn hoofdaccount waar ook mijn App Store aankopen meegedaan worden.

en dan heb ik nog die 2 mailadressen...of ze er echt aan vast hangen weet ik niet...maar ik heb ze al zeker 10 jaar...die @live.nl nooit meer gebruikt

altijd wel gedacht ik moet mijn App Store account (@live.nl) aan mijn privemail@me.com hangen,..maar nooit aan toe gekomen...

je zou zeggen dat het toch wel sneller moet gaan dan 11 dagen..en na die 11 dagen is het ook maar afwachten

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wwwmarcel schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:17:
hmm...ik denk het wel...
....@live.nl is mijn hoofdaccount waar ook mijn App Store aankopen meegedaan worden.

en dan heb ik nog die 2 mailadressen...of ze er echt aan vast hangen weet ik niet...maar ik heb ze al zeker 10 jaar...die @live.nl nooit meer gebruikt

altijd wel gedacht ik moet mijn App Store account (@live.nl) aan mijn privemail@me.com hangen,..maar nooit aan toe gekomen...

je zou zeggen dat het toch wel sneller moet gaan dan 11 dagen..en na die 11 dagen is het ook maar afwachten
Waarschijnlijk worden alle antwoorden op je 'recover' verzoek(en) nu naar het oude @live.com adres gestuurd waar je dus never nooit meer terug in gaat komen (tenzij je exact dat zelfde 'adres' opnieuw aan kunt maken, desnoods als alias van een door jou gebruikt én gekoppeld outlook.com account).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• wwwmarcel
tja, ik ben er ook bang voor..

het gekke nog, dat live.com adres staat weer gekoppeld aan een hotmail.com adres

ik vraag me af of ik dat werkadres@me.com ooit nog terug krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 10:50
Bellen naar de supportlijn - of als je dat nog kan, de Support App downloaden en een chat sessie starten. AppleCare kan je daar normaal mee verder helpen als je nog toegang hebt tot andere telefoonnummers/... die op je account actief staan.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
thanks, ik heb zojuist een lange chat afgerond maar ik moet vanavond nog even bellen, blijkt toch wat lastiger te zijn..

en ik besef me, dat het volledig mijn fout is ;-(
gelukkig is er support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:49
Je hebt Account Recovery gestart, dat proces kan NIET worden versneld door een AppleCare medewerker. Je zult moeten afwachten. Weet wel dat Account Recovery BINNEN die 11 dagen afgerond is en je dan vervolgstappen krijgt. Goed opletten dus, dat kán sneller komen dan over 11 dagen.

Wat je in ieder geval NIET moet doen is blijven proberen met inloggen of accountherstel opnieuw starten, dan reset je de timer en duurt het wel nog langer.

Het kan ook zijn dat in de komende 24 uur je de vraag krijgt om aanvullende gegevens te verstrekken, dit is eigenlijk alleen het geval als er een creditcard gekoppeld is aan het account, deze kun je dan authoriseren en dan heb je ook instant weer toegang.

Ik zou dagelijks dus even naar iforgot.apple.com browsen en kijken of er meer info is. Als het goed is heb je ook een actueel telefoonnummer opgegeven waar je berichten op gaat krijgen. Houd deze dus ook in de gaten.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204921

Ook handig om eventuele devices uit te zetten die zijn ingelogd en mogelijk dus nog altijd een pingeltje geven naar de auth servers van apple dat je nog een 'vertrouwd apparaat' hebt, waarop je je wachtwoord zou kunnen wijzigen. Accountherstel breekt dan automatisch af. Het meest vervelende voorbeeld dat ik ooit heb gehad is dat dat een dagelijks gebruikte iPhone was, die moest van wifi en mobiel internet afblijven voor een aantal dagen. Door een bug kon er niet vanaf dat toestel het wachtwoord worden veranderd, maar zagen de servers deze wel nog als vertrouwd apparaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Geronimous op 23-09-2022 13:24 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
oke thanks,

ik wacht dan geduldig af, het is gelukkig niet een heel erg actief account, maar hierna gooi ik alleen contacten naar mijn  mailadres..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:52
Vervolgtip: zorg ervoor dat je bij alle accounts die je hebt en het @live.com e-adres gebruikt, dit vervangt voor een e-mailadres waar je wél bij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Sito schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:44:
Vervolgtip: zorg ervoor dat je bij alle accounts die je hebt en het @live.com e-adres gebruikt, dit vervangt voor een e-mailadres waar je wél bij kunt.
Idd, ik heb ook wel een @msn.com account dat ik enkel gebruik voor facebook login en op sites waar je een mail adres moet opgeven, maar ik gebruik gewoon voor mijn apple account hetgeen ik dagelijks gebruik en waar mijn loonbrieven en dergelijke naartoe gestuurd worden en al zeker als je daar nog eens je iTunes en AppStore aankopen mee doet lijkt het me logisch dat je een dagelijks gebruikt adres zou gebruiken!

Dus best van zodra je terug toegang heb, dat mailadres direct veranderen naar je dagelijks gebruikt adres zoals je zegt! Wat eigenlijk common sense is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
thanks, toevallig gisteren een sms gehad om mijn account gegevens te herstellen..

Nu nog even zoeken, hoe ik mijn hoofdaccount kan aanpassen, omdat dat dit gekoppeld staat aan een mail adres waar ik dus niet meer bij kan (xxx@live.nl)
Pagina: 1