Veldnamen in contacten opeens deels Engels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Topicstarter
Sinds een tijdje zijn meerdere contacten van mij met Engelse veldnamen. Zo is bijvoorbeeld in mijn eigen contactenkaart het veld Thuis veranderd in HOME, mijn mobiele nummer is MOBILE enzovoort. Dit was tot voor kort altijd gewoon in het Nederlands, maar nu opeens dus meerdere contacten zijn gewijzigd. Als ik nu in de auto tegen Siri zeg: "Wat is de snelste weg naar huis", dan geeft hij aan geen huisadres van mij te hebben. Of van mijn vriendin, zelfde verhaal. Best irritant, aangezien ik Siri vaak gebruik, zeker in de auto.

Ik gebruik Google Contacten, die ik benader met de standaard Contacten app op mijn iPhone en Macbook.

Op het www kon ik er niets over vinden, behalve dan dat ik in iMessage mijn toetsenbord op NL moest zetten als ik een bericht naar een "Engels" contact stuur. Dat heeft bij mij niet geholpen. Iemand enig idee hoe dit heeft kunnen gebeuren, en hoe ik het weer goed kan krijgen?

This title is for sale, please send me a PM

Alle reacties

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:01
Als je een nieuw contact toevoegt, is die dan ook met Engelse veldnamen toegevoegd?

[ Voor 20% gewijzigd door TechFox op 22-09-2022 19:37 ]

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
TechFox schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:36:
Als je een nieuw contact toevoegt, is die dan ook met Engelse veldnamen toegevoegd?
Nee, dan is het gewoon in het Nederlands, zowel op iPhone als MacBook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
Je zou kunnen proberen een stuk of 3 contacten te exporteren die “fout” zijn. Die te verwijderen. En daarna te importeren. Kijken of daarna alles in het Nederlands is. Zo ja kan je de rest ook zo doen.

Wel eerst een volledige backup maken is het advies.

Hoe je een contact exporteert en importeert kun je hier lezen.
https://support.apple.com.../icloud/mmfba748b2/icloud

• TechFox
Opgelost?

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:09
Controleer ook even welke apparaten zijn ingelogd: https://support.apple.com/nl-nl/HT205064
Vervolgens natuurlijk even controleren of niet 1 van die apparaten op engels staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
Zo, beetje te laat, maar nee. Helaas lost exporteren en importeren het probleem niet op. Klaarblijkelijk zijn de veldnamen gewoon losse velden, In Google Contacts zijn die velden ook gewoon aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
Kan komen doordat je Google hiervoor gebruikt. Als je alleen Apple apparaten gebruikt, kijk dan eens of je de contacten over kan zetten naar iCloud en kijk of het dan wegblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den.flippen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:19
Ietwat zelfde situatie hier. Ik gebruik zowel Google contacten op Android als op iOs. Als ik de veldnamen HOME, WORK, OTHER, MOBILE, enz omzet naar de Nederlandse veldnamen (handmatig) dan lukt het wel weer. Maar eigenlijk is dat wat onbegonnen werk om dit voor al mijn contacten te doen.
Het probleem is soms dermate vervelend dat wanneer ik een smsje wil sturen naar iemand hij het zogenaamde mobiele nummer niet heeft omdat dit contact 'MOBILE' als veldnaam voor zijn mobiel nummer heeft. Pas ik dit aan via de Google Contacten, dan is het weer opgelost.
Het moet ergens in de transistie zitten tussen de Engelse veldnamen en de Nederlandstalige.

Heb eens een export gedaan naar Excel, getracht om daar alles eerst juist te zetten en dan terug te importeren in Google Contacten, maar dat is nog niet volledig klaar omwille van teveel contacten.

Heb jij al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
Nee, importeren en exporteren heeft bij mij ook niet gewerk. Het lijkt wel of steeds meer contacten Engelse veldnamen krijgen. Best wel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:54
Ik heb exact t zelfde probleem sinds kort.
Handmatig omzetten is een monnikenwerk en dus niet werkbaar.

Lijkt willekeur, echter de iCloud contacten lijken t er t meest last van t hebben. Gmail en mijn eigen zakelijke contacten lijken er minder ( maar niet geen) last van te hebben ..
Pagina: 1