Vraag

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-10 14:17

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Ik zoek een?
Telefoon met vlak scherm, geen curved randen, 6.7" of groter, geen foldable, goede luide speakers, upper mid range tot high end, android. Ik wil best water bij de wijn doen met curved randen maar dan moet de rest wel echt perfect zijn

Wat is je budget?
600-700 met rek tot 800 als het echt moet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
emulators, content consumptie, zakelijk bellen met 3cx, algemeen browsen

Wat heb je zelf al gevonden?
Red Magic 7/7S, absoluut perfect voor mijn eisen maar, de maximale helderheid in de GSMArena review is zo erg om te huilen dat dit geen optie is. Xiaomi 12 serie, MIUI is het gewoon niet. Asus rog 6. Kan, maar is niet echt onder de €1000 te vinden en de rog 5 heeft mij wat angstig gemaakt voor netwerkproblemen. Google Pixel 6 pro, de slechte fingerprint reader en het feit dat VoLTE/VoWiFi in Nederland zeer twijfelachtig werkt op deze toestellen omdat ze officieel niet verkocht worden hier is een dealbreaker. Vivo x80 pro, wat een mooi ding met zeer goede speakers en scherm. Maar ja, kost meer dan een S22 Ultra.. niet prijstechnisch interessant.

De enige telefoon die ik nog enigszins interessant vind is de Motorola Edge 30 Pro / Ultra. Ervaringen iemand?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kom van een OnePlus 8 Pro af waarna ik een 10 pro heb gekocht die alleen maar problemen gaf met automatische helderheid en veel te lage helderheid in de meeste situaties. Dit blijkt een dingetje te zijn van OP9/OP10 toestellen. Daarna maar een S21+ gehaald die ik nu al lange tijd maar tevredenheid gebruik maar deze gaat zo over naar m'n ouders en ik zoek iets nieuws. De s21+ heeft natuurlijk een vlak scherm en ik ben meteen helemaal weer over op vlakke schermen. Curved is echt waardeloos naar mijn mening. Wel mag een toestel wat mij betreft nog groter zijn dan de 6.7" S21+. De S22+ is helaas kleiner om wat voor reden dan ook dus die valt meteen af. De S22 Ultra is interessant en kun je goedkoop krijgen maar ik wil eerst naar alternatieven kijken.

Ik heb het gevoel dat er niks beters is binnen dit eisen pakket dan een S21+. En dat is erg jammer..

Ik wil best gebruikt of refurbished kopen, mijn s21+ komt ook van rebuy en de OnePlus 10 pro van usedproducts en ik heb er prima ervaringen mee.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Beste antwoord (via Imprezzion op 22-09-2022 23:41)

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:46
De enige vlakke 6.7 inch flagship waar ik zo op kan komen is de Realme GT 2 Pro. Heb er zelf geen ervaring mee, alleen met andere Realme telefoons.

Voordelen van de GT 2 Pro:
- Prima camera (IMX586 1.56" en de super wide angle van 150 graden dacht ik, ook microscoop gimmic camera)
- Vlak 6.7" 1440p scherm
- Goede accuduur (hoge endurance op GSMArena, doet het goed in battery drain tests)
- ColorOS light (RealmeOS)

Nadelen:
- Geen top high end camera
- Wel uit het Oppo ecosysteem zoals jouw OP telefoons

Toch zou ik je ook wel de Pixel 6 Pro willen aanraden. Ik heb hem zelf een paar maanden gehad, mijn ervaring was het volgende:

Voordelen:
- Beste camera die ik gehad heb, persoonlijk vind ik de camera veel beter dan de S22U
- Goed scherm
- Beste Android ervaring naar mijn mening
- Ik heb nooit problemen gehad met de vingerafdruksensor. Redelijk snel en accuraat. Niet zo goed als de S22U, maar bracht voor mij geen problemen.
- Beste Android intergratie voor de camera in 3e partij apps zoals Snapchat en Instagram

Nadelen:
- Matige accuduur, op 4g/5g vergelijkbaar met de S22U die ik nu heb
- Matig bereik, ook een probleem die ik heb met de S22U
- Kan erg warm worden, net als mijn S22U

De S22 Ultra is soms ook in de aanbieding, had die van mij voor €700 (12/256GB) zonder abo.
Wat ik van de S22 Ultra vind:

Voordelen:
- Snel, betrouwbaar
- Goed scherm, al vind ik de kalibratie wel te natuurlijk. De hoge saturatie modus vind ik dan weer veel te overdreven.
- Beste vingerprintscanner ooit (in iedergeval van de telefoons die ik gehad heb)
- Prima camera, maar vind de verwerking van de foto's erg onbetrouwbaar. De ene keer zijn de schaduwen te donker, of zijn de kleuren een beetje raar of onnatuurlijk. Wel een lange zoomafstand (3x & 10x), maar de sensoren die gebruikt worden voor deze zoomcamera's zijn niet zo heel goed en komen niet in de buurt van de Pixel 6 Pro.
- Erg goede accuduur als je op WiFi zit en goed bereik hebt. (haal makkelijk 6-7 uur SOT thuis)
- Hoge topsnelheden op zowel WiFi als op 4G/5G, beter dan Snapdragon telefoons

Nadelen:
- Slechte accuduur op 4G/5G. (hooguit 3-4 uur SOT op 13h standby)
- Camera onbetrouwbaar, zie boven
- Software loopt niet zo soepel als de P6P
- Wordt snel warm, matig bereik

Ik hoop dat je een beetje wat hebt aan deze informatie.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:46
De enige vlakke 6.7 inch flagship waar ik zo op kan komen is de Realme GT 2 Pro. Heb er zelf geen ervaring mee, alleen met andere Realme telefoons.

Voordelen van de GT 2 Pro:
- Prima camera (IMX586 1.56" en de super wide angle van 150 graden dacht ik, ook microscoop gimmic camera)
- Vlak 6.7" 1440p scherm
- Goede accuduur (hoge endurance op GSMArena, doet het goed in battery drain tests)
- ColorOS light (RealmeOS)

Nadelen:
- Geen top high end camera
- Wel uit het Oppo ecosysteem zoals jouw OP telefoons

Toch zou ik je ook wel de Pixel 6 Pro willen aanraden. Ik heb hem zelf een paar maanden gehad, mijn ervaring was het volgende:

Voordelen:
- Beste camera die ik gehad heb, persoonlijk vind ik de camera veel beter dan de S22U
- Goed scherm
- Beste Android ervaring naar mijn mening
- Ik heb nooit problemen gehad met de vingerafdruksensor. Redelijk snel en accuraat. Niet zo goed als de S22U, maar bracht voor mij geen problemen.
- Beste Android intergratie voor de camera in 3e partij apps zoals Snapchat en Instagram

Nadelen:
- Matige accuduur, op 4g/5g vergelijkbaar met de S22U die ik nu heb
- Matig bereik, ook een probleem die ik heb met de S22U
- Kan erg warm worden, net als mijn S22U

De S22 Ultra is soms ook in de aanbieding, had die van mij voor €700 (12/256GB) zonder abo.
Wat ik van de S22 Ultra vind:

Voordelen:
- Snel, betrouwbaar
- Goed scherm, al vind ik de kalibratie wel te natuurlijk. De hoge saturatie modus vind ik dan weer veel te overdreven.
- Beste vingerprintscanner ooit (in iedergeval van de telefoons die ik gehad heb)
- Prima camera, maar vind de verwerking van de foto's erg onbetrouwbaar. De ene keer zijn de schaduwen te donker, of zijn de kleuren een beetje raar of onnatuurlijk. Wel een lange zoomafstand (3x & 10x), maar de sensoren die gebruikt worden voor deze zoomcamera's zijn niet zo heel goed en komen niet in de buurt van de Pixel 6 Pro.
- Erg goede accuduur als je op WiFi zit en goed bereik hebt. (haal makkelijk 6-7 uur SOT thuis)
- Hoge topsnelheden op zowel WiFi als op 4G/5G, beter dan Snapdragon telefoons

Nadelen:
- Slechte accuduur op 4G/5G. (hooguit 3-4 uur SOT op 13h standby)
- Camera onbetrouwbaar, zie boven
- Software loopt niet zo soepel als de P6P
- Wordt snel warm, matig bereik

Ik hoop dat je een beetje wat hebt aan deze informatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-10 14:17

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. De GT2 Pro is een optie inderdaad. Ik geef niet veel om de camera. Maak zelden foto's en als ik het al doe is het niet heel cruciaal dat alles er perfect uit ziet.

Nu net vandaag bekend is geworden wanneer waarschijnlijk de pixel 7 pro uit komt kan ik beter even die drie weken daarop wachten. Ook al is het alleen maar omdat de pixel 6 pro dan hopelijk nog wat verder zakt in prijs.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~