• battia
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-08-2024
Hi allemaal,

Ik heb momenteel een HP USB-C Dock G5 met daarop twee monitoren aangesloten via DisplayPort. Met een usb-c kabel connect ik mijn Windows laptops en kan ik er op werken. Nu wil ik een Mac Mini M1 kopen en deze toevoegen aan mijn setup. Werkt dat ook met usb-c van dock naar mac mini? Of is er een andere manier?

Ik wil namelijk gewoon gebruik kunnen maken van mijn windows laptops en kunnen switchen naar mac mini als ik dat wil.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat zou kunnen werken als:
- Je handmatig elke keer de USB plug in de mac steekt
- De HP dock goed wil samenwerken met de mac (dit is zeker niet vanzelfsprekend)
- De USB kabel goed wil samenwerken met de mac (jep, usb is een zooitje)

Man has 2 testicles but only 1 heart...

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Alleen als de dock een displaylink chip heeft zullen beide schermen op de Mac werken. Een M1 chip kan maar 1 scherm aansturen via usb4 en 1 via hdmi op de eigen videochip.

I reject your reality and substitute my own

• battia
nelizmastr schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:31:
Alleen als de dock een displaylink chip heeft zullen beide schermen op de Mac werken. Een M1 chip kan maar 1 scherm aansturen via usb4 en 1 via hdmi op de eigen videochip.
Ah oke duidelijk! Mijn monitoren hebben wel vrije HDMI-poorten dus denk dat ik ze tijdelijk daarop aansluit totdat ik een goede dock heb.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

battia schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:40:
[...]

Ah oke duidelijk! Mijn monitoren hebben wel vrije HDMI-poorten dus denk dat ik ze tijdelijk daarop aansluit totdat ik een goede dock heb.
Zelf heb ik slechte ervaringen met USB4/c naar HDMI met de M1. Beter neem je een USB-C naar DP. Die werken vrijwel altijd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
nelizmastr schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:29:
[...]

Zelf heb ik slechte ervaringen met USB4/c naar HDMI met de M1. Beter neem je een USB-C naar DP. Die werken vrijwel altijd.
Ik denk dat ik toch ga voor een docking station met DisplayLink. Zou deze werken? uitvoering: HP USB-C/A Universal Dock G2

Of heb je een aanrader?
Pagina: 1