Waterschade in huis, hoe kosten berekenen?

Pagina: 1
Acties:

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 13:48
Goedemiddag allen,

wij hebben na de regenbuien van een week geleden waterschade op de muren in de slaapkamer gekregen. Dit zit nu op twee muren (ontstaan in een bovenhoek van de slaapkamer) en op het plafond. Op de muren zit op dit moment behang en erachter zit op de ene muur hout en de andere is steen, voor zover ik dat kan inschatten. De waterschade zit praktisch van plafond tot vloer.

Nu heb ik contact gehad met de inboedelverzekering en zij geven aan dit te dekken en vragen dan wel om een offerte van een hersteller of om aan te geven hoeveel uur dit gaat kosten en wat de materiaalkosten zullen zijn. Ik denk dat wij dit zelf wel willen herstellen omdat we geen zin hebben om weken te wachten tot een binnenschilder beschikbaar is. We willen dan graag het oude behang van de muren halen, en vervolgens de twee muren en het plafond schilderen.

Het probleem is alleen hoe kan ik nu een goede inschatting maken van hoeveel uren dit gaat kosten en wat de materiaal kosten zullen zijn? Iemand hier ervaring mee en wellicht nog goede tips?

• Verona27
Dubbel topic gemerged

[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 22-09-2022 15:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Offerte vragen aan hersteller maar dan zelf uitvoeren.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Verona27
betalen zij dan niet direct aan de hersteller?

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:45
Verona27 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:34:
Daar kun je meestal afspraken over maken. Het kan wel zijn als jij je direct uit laat betalen dat je dan minder krijgt.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Verona27 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:34:
Onze verzekeraar deed dat in ieder geval niet bij waterschade. Vrij snel eurootjes bijgestort gekregen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je niet ergens online een offerte laten maken als je de afmetingen van de muur ingeeft?

Materiaalkosten kun je ook gewoon kijken toch? Als je het zelf wilt doen moet je het ook zelf bestellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 22-09-2022 15:39 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Het is relatief makkelijk dit zelf te berekenen. Je bekijkt het oppervlakte, kijkt wat je moet vervangen / schilderen / behangen. Je zoekt hierbij de materialen op en wat deze kosten.
Verder kijk je naar de uren die je verwacht hiermee bezig te zijn.

Je verzekeraar geeft zelf aan wat ze jou vergoeden per uur dat je aan werk hebt.

Het geheel zet je in een duidelijk overzicht naar de verzekeraar en zij gaan over tot vergoeden van de schade.

Wabbawabbawabbawabba

• Verona27
Denk dat ik wel een offerte laat opmaken en dan op basis daarvan maar eens verder kijken.

Het lijkt inderdaad simpel, maar vooral tijd vind ik vooral lastig te zeggen. het behang dat er nu op zit is helemaal beschadigd door het vocht, dus geen idee hoelang ik daarmee bezig zal zijn. Alles afplakken, verven ed geen idee hoelang ik daarmee dan vervolgens mee bezig ben, al helemaal met het plafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 22:58
@Verona27 waterschade op de muur, komt niet zomaar. Mogelijk is er dan een probleem op zolder.
Gezien je zelf ook al aangeeft dat het op plafond zit zul je dus al op het dak moeten gaan kijken. Kan zoiets simpels zijn als een dakpan los, nadeel van waterproblemen is dat hetheel ergens anders vandaan kan komen dan, dat je schade ziet.

Dus probeer dat echt eerst goed uit te laten zoeken.

• Verona27
Ja, thanks dat is gelukkig al opgelost, tenminste iemand van de VvE is het dak opgeweest en heeft enkele plekken gestopt met van betumen-spul. Sindsdien is het droog binnen. Zit nu dus alleen nog met de gevolgen van de lekkage op de muren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-05 14:59
Ik werk bij een inboedelverzekeraar.
Je kunt de kosten op 2 manieren duidelijk maken aan de verzekeraar.
1. Je vraagt een schilder om een offerte te maken en stuurt deze op ter beoordeling.
2. Je gaat naar de website van een bouwmarkt, doet de spullen die je nodig hebt in een mandje. Je stuurt een printscreen van je mandje met een schatting van de uren die je nodig hebt naar je verzekeraar ter beoordeling. Zij geven vervolgens akkoord en betalen gelijk uit, of ze betalen 50% uit en de rest nadat je een factuur instuurd. Dat is afhankelijk van het bedrag en hoe goed zij de schade kunnen inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30

paQ

Een schilder / behanger staat niet te springen om een bezoekje en offertewerk zodat de TS centjes van de verzekering krijgt uitgekeerd :+ Als ze alleen in natura uitbetalen is het een ander verhaal wellicht.

Ik zou zelf een realistische inschatting proberen te maken.
Je kunt zo opzoeken wat een emmer Sikkens kost, en rolletje behang van Arte ( :> )
Dag of 2 aan 'arbeid' en dat communiceren.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@Verona27 op regiebasis is niet mogelijk? Ik heb een jaar of 8 geleden waterschade gehad waarbij ik aangaf bij de verzekering (Interpolis) het zelf te willen fixen. Ik heb toen alles hersteld en daarna alle kassabonnetjes van de materialen naar de verzekeraar gemaild met een overzicht van uren eigen arbeid. De bonnetjes kreeg ik 1 op 1 uitgekeerd en voor mijn eigen uren berekenden ze het toch wel schappelijke tarief van €20 per uur.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:42
Onderling1987 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:55:
, of ze betalen 50% uit en de rest nadat je een factuur instuurd. Dat is afhankelijk van het bedrag en hoe goed zij de schade kunnen inschatten.
ja klopt en als je het opstuurt krijg je een telefoontje dat het ook goedkoper had gekund en je kan fluiten naar je centen

@Verona27 offerte laten maken en wachten op goedkeuring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
Ja, uiteindelijk een offerte laten opmaken door een schilder, deze werd goedgekeurd en in eerste instantie zouden ze alles pas uitbetalen na opsturen van de factuur, echter vroeg de schilder om binnen 2 dagen na start 30% aan te betalen dus toen heeft de verzekeraar 70% overgemaakt, de overige 30% komt na opsturen factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:03
Buiten bovenstaande is het natuurlijk ook van belang om te laten onderzoeken waar de schade vandaan komt, je wil herhaling voorkomen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
TheBrut3 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:44:
Buiten bovenstaande is het natuurlijk ook van belang om te laten onderzoeken waar de schade vandaan komt, je wil herhaling voorkomen lijkt mij.
nee het lekt nog lekker door maar laat wel de schade herstellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:19

M2M

medicijnman

Je zult verbaasd kijken hoeveel mensen eerst de schade herstellen en dan kijken waar de puinhoop eigenlijk vandaan kwam...

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verona27
zou best kunnen maar heb al eerder vermeld in dit topic dat de oorzaak al verholpen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verona27 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:21:
Goedemiddag allen,

wij hebben na de regenbuien van een week geleden waterschade op de muren in de slaapkamer gekregen. Dit zit nu op twee muren (ontstaan in een bovenhoek van de slaapkamer) en op het plafond. Op de muren zit op dit moment behang en erachter zit op de ene muur hout en de andere is steen, voor zover ik dat kan inschatten. De waterschade zit praktisch van plafond tot vloer.

Nu heb ik contact gehad met de inboedelverzekering en zij geven aan dit te dekken en vragen dan wel om een offerte van een hersteller of om aan te geven hoeveel uur dit gaat kosten en wat de materiaalkosten zullen zijn. Ik denk dat wij dit zelf wel willen herstellen omdat we geen zin hebben om weken te wachten tot een binnenschilder beschikbaar is. We willen dan graag het oude behang van de muren halen, en vervolgens de twee muren en het plafond schilderen.

Het probleem is alleen hoe kan ik nu een goede inschatting maken van hoeveel uren dit gaat kosten en wat de materiaal kosten zullen zijn? Iemand hier ervaring mee en wellicht nog goede tips?
Ik had op de vloer waterschade in gedeelte van de woonkamer. Daar is een schadeexpert voor langs geweest. Kosten van 16m2 vloer + plakplint werd geraamd op 3800. Geld heb ik zelf ontvangen.
Ik zou om een schadeexpert vragen aangezien bij jou wel een stuk complexer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 21:44
Hier waterschade gehad door lekkende slang van afwasmachine. Direct bouwontvochtiger erop, maar kwaad was al geschied, vloer krom welke door gehele beneden verdieping doorloopt.. Contact met de verzekering gezocht. Ze boden de optie een herstelbedrijf te sturen of zelf offerte aan te vragen. Gekozen voor de laaste optie, offerte vloeren bedrijf. Opgestuurd met foto's en duidelijk document met uitleg. Twee weken later geheel schadeloos gesteld. Als jij niet weet hoe je dit moet aanpakken, dan kan je verzekering je aan de juiste mensen koppelen. Het is van belang dat je melding maakt van waterschade, aangeeft wat er gebeurd is zodat de schade staat geregistreerd. Spreek met ze af dat je op een later moment aanvullende info stuurt. En vraag hulp aan ze. De verzekeringsmaatschappij is er voor jou, niet andersom.

Ik zou juist wel wachten op een expert die kan beoordelen of er verborgen schade is. Inplaats van zelf verven en de potjes verf declareren. Geduld hebben en goed laten oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door mcsluis op 06-10-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Het punt is een beetje dat dit puur gaat om de schade aan het behang, ik denk dat meer structurele schade weer via de opstalverzekering van de VVE zou lopen.
Pagina: 1