• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 21:19
Bestaat er een manier om telefoonnummers veilig te backupen in de cloud? Tot op vandaag maak ik gebruik van het Gmail adres. Bestaan er hier veiligere en een meer privacy variant voor?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
Veiliger vind ik lastig want denk dat Google het niet kunnen kwijtraken ervan potentieel wel goed voor elkaar heeft.

Qua privacy kun je beter een service nemen zoals Posteo.de of Proton die mail/calendar/contacts aanbiedt. Via een app zoals DAVx5 kun je dan syncen zodat je voor die gegevens niet meer afhankelijk bent van Google.

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 21:19
spokje schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:57:
Veiliger vind ik lastig want denk dat Google het niet kunnen kwijtraken ervan potentieel wel goed voor elkaar heeft.

Qua privacy kun je beter een service nemen zoals Posteo.de of Proton die mail/calendar/contacts aanbiedt. Via een app zoals DAVx5 kun je dan syncen zodat je voor die gegevens niet meer afhankelijk bent van Google.
Kun je de telefoonnummers van je smartphone syncen met Proton? Ik heb al enkele jaren Proton. Zou wel ideaal zijn!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
edmunt schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:08:
[...]

Kun je de telefoonnummers van je smartphone syncen met Proton? Ik heb al enkele jaren Proton. Zou wel ideaal zijn!
https://proton.me/support/adding-contacts

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:20
edmunt schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:50:
Bestaat er een manier om telefoonnummers veilig te backupen in de cloud? Tot op vandaag maak ik gebruik van het Gmail adres. Bestaan er hier veiligere en een meer privacy variant voor?
Als je 2 factor authenticatie aan zet, is je Google account heel veilig voor inbraken, en verwijder je een contact komt die in een prullenbak waar je het 30 dagen lang uit terug kan halen.

Privacy is een ander dingetje, Google heeft niet zo veel met de privacy wetgevingen alhier, maar is in de VS wel gevestigd in Californie, waar binnen de VS privacy ook belangrijk gevonden wordt in de wetgeving.
Microsoft bied een soortgelijke dienstverlening, en heeft EU kantoren en trekt zich wel meer aan van de wet en regelgeving alhier.

Proton is ook een goede optie uit Zwitserland, en die gebruik je blijkbaar al, zou wel naar de betaalde versie gaan als je het goed wil gebruiken, want maar 1 gb opslag is wel beperkt in de gratis versie.

Binnen Europa is Duitsland dan het land wat het meest fanatiek is met privacy, dus Posteo.de is een goede keuze, maar ook Web.de zou ik even naar kijken als alternatief.
https://web.de/email/#.pc_page.homepage.index.nav.mail

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

edmunt schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:08:
[...]

nieuws: Proton brengt cloudopslag Drive officieel uit voor alle gebruikers ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1