Ik zoek laptop en dacht aan HP X360 model zie inside

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• 9600G
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-06 18:14
Ik heb momenteel de HP X360 in vizier komt op 899€.
Ik vind nog geen reviews en daarom nog wat twijfels.

Iemand die mij kan zeggen of deze laptop afdoende is?

Inzake andere merken zoals Acer, Lenovo heb ik wat twijfels.
Wie kan mij zijn mening geven omtrent de laptop ect...

Wat ga je met je laptop doen?
Bedoeling is te gebruiken voor hogere studies, performantie en batterijduur zijn belangrijk?

Wat is je budget?
Ongeveer 1000€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop moet mobiel zijn ttz veelal verplaatsing op de campus, soms trein ect...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Waar ik zeker naar uit kijk is een USB C poort ( Thunderbolt ) om via die poort te laden. Laden via een powerbank omdat in de meeste klassen geen extra 230v contacten zijn voorzien..

De laptop in vizier is: https://www.hp.com/be-nl/...specifications/2101350137

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

"gebruiken voor studies" - is wel wat algemeen, maar ik neem aan dat je bedoeld dat je voor je studie dus geen complexe taken op de laptop hoeft te doen. (Rendering video bewerking,compileren,virtuele machines draaien.)

De laptop uit jouw link is een 15". Als je je veel verplaatst kan het misschien handiger zijn om laptop te kopen die net even een tikkie kleiner is. 14 inch, 13 inch vind ik persoonlijk te klein om fatsoenlijk documenten te kunnen typen.

Verder zal die Pavilion best wel een aardige laptop zijn, in ieder geval snel genoeg voor een beetje documenten tikken. maar ik word tegenwoordig niet warm van een 13 in een dozijn consumenten laptopje.
veel plastic, wat na mijn mening een grote kans heeft om te scheuren en kapot te gaan (vaak bij de scharnieren)verder zijn de specificaties nou ook niet geweldig.

De kleurreproductie is gewoon slecht. 45% van ntsc? :|
Batterij is nou ook niet bepaald groot, 43 Wh vs 66 Wh of zelfs 83 Wh is nogal een verschil.
Ik heb echt twijfels of je die 8 uur die geadverteerd is ook gaat halen.

Probeer dan op zijn minst een in de Envy lijn te vinden, net een hoger niveau qua afwerking, wat de betrouwbaarheid te goede komt. Spectre zou helemaal top zijn, die zijn oerdegelijk, maar zullen denk ik buiten budget vallen.

ora et labora

• 9600G
Inderdaad eerder het gewone gebruik Office toepassingen en streaming maar geen IT.

Ik probeer een 15" te houden maar 14" zou misschien kunnen, moet ik eens naar kijken om mij te vergewissen wat ik nu gebruik.

Ondertussen stap ik af van de 2 in 1 laptops omwille van de info die ik kreeg van een paar verkopers. Er zijn gekende problemen en in het bijzonder de scharnieren. Ik zou niet graag hebben dat ik ondertussen voor een 2de keer mijn laptop zou moeten vervangen. Ik kan mij bijna niet permitteren om mijn laptop te missen op school.

Ik heb in een shop een ander model gezien wat mij aansprak.
https://www.hp.com/be-nl/...specifications/2100049162
Deze had eveneens een usb C waar je kon mee laden.
Ik van natuurlijk terug een 45% NTSC en wat wil zeggen.....dunno.
Batterij 3-cels, 41-WHr lithium-ion dus nog iets minder maar men spreekt over 8h
Het toestel in in alu en geen plastiek.

Ik heb totaal geen idee.

Moest er iemand suggesties hebben, graag zie ik ze dan hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 22:28

Thomg

Aww yiss

Voor processoren wil je intel 1200(0) series of amd 5#00 (waar # een even nummer of 9 is) of 6000 series. Dit ivm met een stevige performance gat tussen deze chips en oudere generaties.

De HP die jij geselecteerd hebt in TS heeft een goede CPU, dus dat is een pass, maar 43Wu met Full HD 1920x1080 250 nits en 45% NTSC is best wel slecht. Batterijduur zal tegenvallen en het scherm ook.
45% NTSC is slecht, maar je wilt alleen hoge percentages als je kleurechtheid erg belangrijk vind of nodig hebt. Aangezien je niet weet wat het betekent... Waarschijnlijk niet :+
Maar, deze concessies hoef je niet te maken in deze prijsklasse.

16GB zou ik zeker ook als minimum beschouwen met een budget van 1000 euro. 8GB is not done in deze prijsklasse.

Aangezien deze dus een 1135G7 heeft, geen sugarcoating, shit processor heeft, zou ik die skippen.

Voor 1000 euro een envy is wel een beetje lastig, want deze lijn positioneert zich niet echt in de "tot 1000" range.

Optie bijv:
https://www.lenovo.com/nl...-13-inch-AMD/p/82CY001BMH
Met studentenkorting kan dit een leuke laptop zijn.
Highlights is de hogere res, maar niet zo hoog dat je het niet ziet en lekker licht.
Maar, 13 inch moet je wel willen.

Liever iets groter?
https://www.lenovo.com/nl...5-Pro-14ACN6/p/82L700NPMH

Dell ziet er niet interessant uit helaas.

HP?
Zeker
https://www.hp.com/nl-nl/...d=6F7Z7EA&opt=ABH&sel=NTB

13 inch?
https://www.hp.com/nl-nl/...d=468Q5EA&opt=ABH&sel=NTB
(Let op: kleine batterij)

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 22-09-2022 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Thomg schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:16:
(...)Optie bijv:
https://www.lenovo.com/nl...-13-inch-AMD/p/82CY001BMH
Met studentenkorting kan dit een leuke laptop zijn.
Highlights is de hogere res, maar niet zo hoog dat je het niet ziet en lekker licht.
Maar, 13 inch moet je wel willen.

Liever iets groter?
https://www.lenovo.com/nl...5-Pro-14ACN6/p/82L700NPMH
(...)
Ik sluit me aan bij je adviezen. In plaats van jouw 2e Lenovo advies, kan TS ook voor deze gaan:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L700GMMH)

Dan heb je voor €50,- meer een 1TB SSD. Beide zijn verder gelijk qua specs, voor zover ik zie. Aluminium behuizing, dat is wat mij betreft een flinke plus qua bouwkwaliteit. Lekker licht van gewicht ook, met 1,38 kg.

De 15 Inch modellen van Lenovo hebben wel wat nadelen, in deze prijsklasse. Zo zie ik daar geen hogere resoluties voorbij komen dan 1920*1080.
Zelf heb ik deze onlangs gekocht:
pricewatch: Lenovo ThinkBook 15p IMH (20V30038MH)
Maar die heeft geen USB-C PD. Ik heb hem gekozen vanwege de grafische kaart (casual gaming), maar die heeft TS niet nodig.
De andere 15 Inch Thinkbooks die ik zie, hebben dan weer een kunststof onderkant, in plaats van aluminium...

iRacing Profiel

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je loopt helaas wel studentenkorting mis door die te kopen bij Coolblue.

Makkelijkst om even studentenkorting aan te vragen bij Lenovo (&HP?) en kijken hoeveel korting je krijgt.

Als het 5% of minder is kan je idd ook gewoon kijken bij normale winkels ipv direct bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9600G
Bedankt, maar ik kan mij niet permitteren een laptop te bestellen omdat ik maandag school heb.
Het is de bedoeling die morgen of ten laatste zaterdag te hebben.
De modellen die worden gelinkt zijn wel interessant maar ook niet altijd te vinden.

Wie nog suggesties heeft die zijn welkom, ga proberen te kijken naar 12 gen, 16gb, 512gb en proberen de goeie te vinden. Maar de aangehaalde laptops leken mij sterk op resolutie en ik dacht dat 1920 x 1080 wel voldoende was.
Bedankt al voor de feedback....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

9600G schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 00:38:
Bedankt, maar ik kan mij niet permitteren een laptop te bestellen omdat ik maandag school heb.
Het is de bedoeling die morgen of ten laatste zaterdag te hebben.
De modellen die worden gelinkt zijn wel interessant maar ook niet altijd te vinden.

Wie nog suggesties heeft die zijn welkom, ga proberen te kijken naar 12 gen, 16gb, 512gb en proberen de goeie te vinden. Maar de aangehaalde laptops leken mij sterk op resolutie en ik dacht dat 1920 x 1080 wel voldoende was.
Bedankt al voor de feedback....
1080P is nog altijd ruim voldoende, en een hele upgrade als je van 768p komt (die jaaaarenlang nog te vinden waren in het onderste consumenten segment)

Maar goede kleurreproductie is gewoon fijn, ook als je geen fotobewerking doet. Anders lijken de kleuren flets en contrastloos.Zonde om daar op te besparen.Ik heb zelf 4k Oled in mijn Spectre x360, tja das heerlijk om naar te kijken. Maar om eerlijk te zijn, vind ik 4k geen grote verbetering tov 1080P, en Oled slurpt ook meer stroom.

in ieder geval zijn er best een hoop varianten te koop in de envy lijn, je zal wel net iets boven de 1000 euro komen, maar de grotere accu en het betere scherm zul je zeker profijt van hebben . :)

https://www.hp.com/be-nl/...s=14%2C15.6&facet_cap=512

https://tweakers.net/lapt...oxCmhtzJ_F6kXx81hjtMU4jm8

[ Voor 22% gewijzigd door mrc4nl op 23-09-2022 09:40 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik merk vooral dat 1920x1080 toch vaak wat krapjes is. 1920x1200 is al een verbetering, maar iets 2000 is toch wel heel erg fijn. 3000 is weer overkill terrein wat je accuduur verminderd en heisa geeft met scaling.

Dat betekent niet dat het geen optie is natuurlijk, maar probeer op z'n minst wel current-gen te pakken.

De envys van mrc4nl zijn prima, maar het is, imo, wel een tough sell vergeleken met de laptops die ik gelinkt heb.

Als je de laptop zaterdag moet hebben ben je wel een beetje laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
@9600G Tsja, dat je te laat bent gaan zoeken kunnen wij niks aan doen hè...

Ik zou gewoon eens een Coolblue of computerzaak binnenlopen en kijken wat ze daar hebben, kan je ook kijken . Persoonlijk kom ik ook prima uit de voeten met 1920*1080, maar dat is denk ik heel persoonlijk. Als een beter scherm met mijn overige eisen in mijn budget had gepast, had ik het gedaan. De door mij aangehaalde Lenovo is beschikbaar in 6 winkels.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:37
Persoonlijk zou ik een tweedehands/refurbished zakelijk model van V&A scoren voor de helft van je budget. Daarvoor heb je een nette en stevige laptop die prima een paar jaar heen en weer slepen in een tas overleeft. Voor dagelijks heen en weer zou ik 14" als maximum schermformaat aanhouden (of je moet een heel groot fan zijn van een nummeriek toetsenbord).

Denk aan de Lenovo Thinkpad, Dell Latitude of HP Probook/Elitebook serie. Onderdelen zijn nog jarenlang verkrijgbaar en met wat mazzel zit er nog meerdere jaren on-site support bij ook.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9600G
Bedankt voor de info @all, deze namiddag eens gaan kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

9600G schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:44:
Bedankt voor de info @all, deze namiddag eens gaan kijken....
ik ben wel benieuwd, heb je wat kunnen vinden, en wat zijn je ervaringen...(tot zover)?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je laptop veel mee gaat nemen kan je het beste een HP Envy of de zakelijke Elitebooks/Probooks kopen (2e hands) die zijn altijd van aluminium en zeer sterk, nadeel van Hp redelijke saaie zakelijke laptop modellen (vind ik meestal geen probleem) en de accu's zijn meestal klein.

Ik heb zelf wel eens de elitebook 360 gehad en geen hele fijne laptop ding is wel stevig maar in praktijk gebruik je de flip mode bijna niet en je toetsenbord zit dan achter je scherm wat ik persoonlijk heel vervelend vind om vast te houden.
Pagina: 1