Ik zag er zo snel geen topic over, maar ik zit op een warmtenet. Mijn aanname voordat ik Pieter Omtzigt er een vraag in de kamer over hoorde stellen was: oh, prima, dan rekenen ze het verbruikte gas vast om naar GJ of iets dergelijks. Anders zou het wel heel raar zijn. Maar op nieuwssites lees ik nu ook het volgende (RTL):
Een topic dus om het nieuws hierover te volgen, en voor mensen die misschien al meer weten. Ik kon zo snel geen passend topic vinden, maar als die er wel zijn, excuses, en sluit dit maar.
Je gaat me toch niet zeggen dat de ACM straks niet iets doet met dat prijsplafond en mensen die op warmtenetten vastzitten? Dan wordt het voor mij ook eens tijd om de straat op te gaan.Stadsverwarming
Wie op het warmtenet zit, denk bijvoorbeeld aan stadsverwarming, gebruikt geen gas. Maar ze gebruiken soms meer elektriciteit, bijvoorbeeld omdat ze een elektrische boiler hebben. De mensen komen dus al snel boven het plafond van 2400 kilowattuur per jaar.
De energieprijzen voor warmtenetten en gasprijzen zijn bovendien aan elkaar gekoppeld. Voor het warmtenet betaal je dus een hoge prijs, maar er is geen plafond.
[ Voor 5% gewijzigd door ap3nr0ts op 22-09-2022 11:56 ]
:strip_exif()/f/image/uZ9OQ7iIPHjBHGlhCiuqJuP4.jpg?f=fotoalbum_large)