Internet Explorer verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eucalypt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
Even de situatieschets, ik ben er al een tijd mee bezig en krijg het niet opgelost.
Ik heb voor mijn eenmanszaak een zakelijke mailomgeving ondergebracht bij Google. Werkt prima. Als mailclient gebruik ik Outlook uit mijn Office 365 pakket.
Sinds een recente update (vermoed ik) van W10, wordt er na het openen van Outlook gevraagd om verificatie van mijn Google account. Geen probleem want alle gegevens heb ik uiteraard. Na het invullen van login en password komt er echter een pop-up dat Google me niet kan inloggen. "Javascript wordt niet ondersteund of staat uit in de door mij gebruikte browser".
Als standaardbrowser gebruik ik Firefox en soms Edge. Voor de gelegenheid ook Chrome geïnstalleerd. Javascript staat aan bij alle browsers. Na wat verder spitten kwam ik erachter dat op een of andere wijze Internet Explorer gebruikt wordt om deze inlogregistratie te doen. Daar dit niet meer door Google wordt toegestaan, krijg ik derhalve deze melding.
Ik heb in W10 bij de gebruikte windowsonderdelen, Internetexplorer uiteraard uit staan en gebruik deze browser al jaren niet meer. Omdat IE niet te verwijderen is ivm WIndows integratie, kan ik deze ook niet deleten.
Nergens vind ik uit waar ik simpel de browser die automatisch door Outlook / Google geopend wordt kan wijzigen.

Ik las wat posts dat Microsoft bezig is met updates de laatste weken waarin IE uit Windows gesloopt wordt. Momenteel moet ik met webmail werken omdat ik geen idee heb waar ik dit kan aanpassen. Ik heb wel een heel aantal posts gevonden om IE in registry te verwijderen maar allemaal gebaseerd op andere situaties en niet voor mijn situatie.

Iemand enig idee?

Beste antwoord (via Eucalypt op 28-09-2022 18:18)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Eucalypt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
Helemaal top, die link had ik nog niet gevonden. Werkt weer prima, DANK!