• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik overweeg hybride warmtepomp.

Klopt het dat van de pomp er twee leidingen je huis ingaan? Een stroomkabel en een (dikkere) voor vloeistof? Dus dat er vanaf de warmtepomp één kabel naar de meterkast gaat (bij mij op de begane grond) en één leiding naar de CV-ketel (bij mij op zolder, tweede verdieping).

Esthetiek is voor mij belangrijk. Hoe worden die leidingen aangebracht en weggewerkt? Is er bijvoorbeeld een steiger nodig? Kan een installateur kabels mooi wegwerken of zou een aannemer dat moeten doen?

Wellicht dat er tweakers zijn die wat foto’s kunnen plaatsen zoals bij hen leidingen zijn weggewerkt, zodat ik een beeld van de mogelijkheden heb.

[ Voor 12% gewijzigd door kraanwagen op 23-09-2022 15:40 . Reden: Edit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoobyD
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03 19:21
Dit is natuurlijk enorm verschillend per huis, waar de warmtepomp komt te staan ten opzichten van de layout van het huis etc.
Bijvoorbeeld hier staat de warmtemomp een stuk plat dak (plafond 2e vedieping), vlak boven de oude positie van de CV, daarom de doorvoer van de CV naar het dak gebruikt voor de waterleiding. Stoomkabel ligt onder de pannen door naar de voorkant van het huis waar onze meterkast zit. Dus vanaf de grond is er niks te zien, maar er was dus vanwege de locatie ook niet iets speciaals nodig.