Hoi allemaal!
Ik ga het zo duidelijk mogelijk vertellen inclusief foto's!
2 Jaar terug hebben wij een mooie vrijstaande woning gekocht inclusief vloerverwarming boven en beneden.
Ook was er vloerverwarming in de inpandige garage gelegd alleen nooit aangesloten.
De inpandige garage is ongeveer 60m2, dus hier was de situatie een kale schuur met vloerverwarmingsbuizen die omhoogstaken in de garage verder geen verdeler of iets.
Foto van de garage (toen):strip_exif()/f/image/VM1fHFizN2AV290amfNLOasu.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zie je (ingezoomde foto) de vloerverwarmingsbuizen omhoog komen.:strip_exif()/f/image/6QmNTayfm8GAz3zUt3AW85yD.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens is de hele garage verbouwd en heb ik de garage door de helft ongeveer gehaald en zit ons kantoor er nu in en een deel nog garage.
Zie foto hier.:strip_exif()/f/image/yn4IiKZA9EhkXr6g446NvF0G.jpg?f=fotoalbum_large)
Ons kantoor en hier hebben we ook een airco geplaats om de boel te verwarmen.
Wat nu de situatie is:
Vloerverwarming van beneden met de kleinste verwarmingsvloer lus is door gelust naar de garage( dit was al ) en de bedoeling was dus om die lus door te halen en er een verdeler tussen te zetten.
Dus even ter verduidelijking van het verhaal: Beneden verdieping( Woonkamer, toilet, hal, etc) heeft al vloerverwarming en 1 kleine lus daarvan liep naar de garage maar was gewoon nog verbonden en de hele schuur was koud en had alleen de vloerverwarmingsbuizen.
Nu hebben wij hier dus een verdeler tussen gezet om toch enigszins de garage / kantoor eventueel te verwarmen.
Nu verwarmen we in principe kantoor waar ik het meeste zit met de airco, de garage zelf wordt niet verwarmd of eventueel met de verdeler alleen de thermostaat zit in de woonkamer dus dan zouden we de woonkamer opstoken zodat ook de garage & kantoor warm zouden worden.
Verder even voor de goede orden de situatie + apparatuur voor nu.
CV Ketel die bij ons op zolder staat is een REMEHA AVANTA 28C
Aanvoer tempratuur op 65 graden gezet + eco stand.
De vloerverwarming op de boven verdieping staat alleen de zone voor de badkamer open.
Thermostaat +- 42 graden (Geen duidelijke thermostaat knop)
Aanvoer is 33 graden
Retour 32 graden.
Pomp draait op de langzaamste stand.
Hier komt morgen ook nog een Ecu pump switch tussen.
Van deze verdeler heb ik dus alle zones dicht gedraaid behalve de badkamer. (Mocht het handiger / slimmer / zuiniger) zijn om ook de badkamer dicht te draaien zou dit ook mogen.
Zie foto van de verdeler op de bovenverdieping.:strip_exif()/f/image/h17YYunzfAvIw3sipcdJrRQk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qabda1cyFzSPEQ35U07G66Xu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/seeNnTrXYgQhWbY6ZCULON1q.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan gaan we naar beneden naar de begane grond.
Thermostaatkraan 40 graden
Aanvoer 33 graden wat de ronde thermometer laat zien.
Retour 29 graden.
Dit is dus de verdeler waarvan 1 lus nu naar de garage gaat en daar aangesloten is op een verdeler.
Zie foto verdeler van begane grond.
:strip_exif()/f/image/W2bfGLqJQNjCPQl0pNH0VZu2.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan komen we dus in de garage / kantoor.
Hier is een verdeler tussen de lus geplaatst die vervolgens weer de boel verdeeld.
Mocht ik dus de thermostaat in de woonkamer omhoog zetten zal hij hier ook gaan verwarmen tenzij ik alles dicht zet.
Aanvoer 32 graden
Retour 30 graden .
Foto van de verdeler in de garage:strip_exif()/f/image/gW0hJUl1jKrkAL79isWGeoPD.jpg?f=fotoalbum_large)
De mooiste situatie zou zijn alles een aangename warmte, huis, kantoor, garage.
De garage is volledig geïsoleerd maar zal wel de meeste warmte verlies hebben ipv de openslaande garage deur etc.
Andere optie de verdeler 1 zone openzetten (bijkeuken)
verder deze garage verdeler niet gebruiken / alles dicht zetten op de bijkeuken na en met de airco kantoor verwarmen!?
Verder nog een vraag of alles een beetje goed staat ingesteld qua aanvoeren etc
Stel de thermostaat in de woonkamer geeft 20 graden aan dan zal de vloer koud worden en op sokken lopen niet aangenaam is, hoe zit dit precies?
Hopelijk is het een beetje duidelijk en anders zal ik uiteraard extra dingen toelichten.
Alvast bedankt voor het lezen!
Ik ga het zo duidelijk mogelijk vertellen inclusief foto's!
2 Jaar terug hebben wij een mooie vrijstaande woning gekocht inclusief vloerverwarming boven en beneden.
Ook was er vloerverwarming in de inpandige garage gelegd alleen nooit aangesloten.
De inpandige garage is ongeveer 60m2, dus hier was de situatie een kale schuur met vloerverwarmingsbuizen die omhoogstaken in de garage verder geen verdeler of iets.
Foto van de garage (toen)
:strip_exif()/f/image/VM1fHFizN2AV290amfNLOasu.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zie je (ingezoomde foto) de vloerverwarmingsbuizen omhoog komen.
:strip_exif()/f/image/6QmNTayfm8GAz3zUt3AW85yD.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens is de hele garage verbouwd en heb ik de garage door de helft ongeveer gehaald en zit ons kantoor er nu in en een deel nog garage.
Zie foto hier.
:strip_exif()/f/image/yn4IiKZA9EhkXr6g446NvF0G.jpg?f=fotoalbum_large)
Ons kantoor en hier hebben we ook een airco geplaats om de boel te verwarmen.
Wat nu de situatie is:
Vloerverwarming van beneden met de kleinste verwarmingsvloer lus is door gelust naar de garage( dit was al ) en de bedoeling was dus om die lus door te halen en er een verdeler tussen te zetten.
Dus even ter verduidelijking van het verhaal: Beneden verdieping( Woonkamer, toilet, hal, etc) heeft al vloerverwarming en 1 kleine lus daarvan liep naar de garage maar was gewoon nog verbonden en de hele schuur was koud en had alleen de vloerverwarmingsbuizen.
Nu hebben wij hier dus een verdeler tussen gezet om toch enigszins de garage / kantoor eventueel te verwarmen.
Nu verwarmen we in principe kantoor waar ik het meeste zit met de airco, de garage zelf wordt niet verwarmd of eventueel met de verdeler alleen de thermostaat zit in de woonkamer dus dan zouden we de woonkamer opstoken zodat ook de garage & kantoor warm zouden worden.
Verder even voor de goede orden de situatie + apparatuur voor nu.
CV Ketel die bij ons op zolder staat is een REMEHA AVANTA 28C
Aanvoer tempratuur op 65 graden gezet + eco stand.
De vloerverwarming op de boven verdieping staat alleen de zone voor de badkamer open.
Thermostaat +- 42 graden (Geen duidelijke thermostaat knop)
Aanvoer is 33 graden
Retour 32 graden.
Pomp draait op de langzaamste stand.
Hier komt morgen ook nog een Ecu pump switch tussen.
Van deze verdeler heb ik dus alle zones dicht gedraaid behalve de badkamer. (Mocht het handiger / slimmer / zuiniger) zijn om ook de badkamer dicht te draaien zou dit ook mogen.
Zie foto van de verdeler op de bovenverdieping.
:strip_exif()/f/image/h17YYunzfAvIw3sipcdJrRQk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qabda1cyFzSPEQ35U07G66Xu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/seeNnTrXYgQhWbY6ZCULON1q.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan gaan we naar beneden naar de begane grond.
Thermostaatkraan 40 graden
Aanvoer 33 graden wat de ronde thermometer laat zien.
Retour 29 graden.
Dit is dus de verdeler waarvan 1 lus nu naar de garage gaat en daar aangesloten is op een verdeler.
Zie foto verdeler van begane grond.
:strip_exif()/f/image/W2bfGLqJQNjCPQl0pNH0VZu2.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan komen we dus in de garage / kantoor.
Hier is een verdeler tussen de lus geplaatst die vervolgens weer de boel verdeeld.
Mocht ik dus de thermostaat in de woonkamer omhoog zetten zal hij hier ook gaan verwarmen tenzij ik alles dicht zet.
Aanvoer 32 graden
Retour 30 graden .
Foto van de verdeler in de garage
:strip_exif()/f/image/gW0hJUl1jKrkAL79isWGeoPD.jpg?f=fotoalbum_large)
De mooiste situatie zou zijn alles een aangename warmte, huis, kantoor, garage.
De garage is volledig geïsoleerd maar zal wel de meeste warmte verlies hebben ipv de openslaande garage deur etc.
Andere optie de verdeler 1 zone openzetten (bijkeuken)
verder deze garage verdeler niet gebruiken / alles dicht zetten op de bijkeuken na en met de airco kantoor verwarmen!?
Verder nog een vraag of alles een beetje goed staat ingesteld qua aanvoeren etc
Stel de thermostaat in de woonkamer geeft 20 graden aan dan zal de vloer koud worden en op sokken lopen niet aangenaam is, hoe zit dit precies?
Hopelijk is het een beetje duidelijk en anders zal ik uiteraard extra dingen toelichten.
Alvast bedankt voor het lezen!