Advies reparatie waterkoeling pc

Pagina: 1
Acties:

• Poppema93
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-02-2023
Goedenavond,

Ik heb een watergekoelde, custom PC en kwam er vanmorgen achter dat het koelblok van de videokaart lekt. Het gaat om een EK-FC1080 GTX TF6 - Acetal+Nickel van het merk EKWB voor een GeForce GTX 1080 videokaart van MSI.

Ik heb het waterblok gedemonteerd van de videokaart en kwam erachter dat het water lekt bij de schroefjes vam het platte metalen plaatje waar op de foto's een inbussleuteltje inzit en ook een beetje aan de zijkant van dat plaatje zelf. Eigenlijk bij al die schroefjes kwam wat water eruit.
Nu heb ik het koelkblok losgehaald en schoongemaakt van binnen. De afdichtringen zijn niet poreus en lijken nog goed, maar het lijkt er wel op dat er iets van vet/ smering heeft gezeten onder dat plaatje om ook de schroefgaten af te sluiten. Heeft iemand hier verstand van en weten jullie misschien wel spul ik het beste kan gebruiken om ook de schroefgaten af te sluiten? Op de website van de fabrikant kwam ik er niet uit, maar ik vermoed dat het iets van thermal grease of compound is, maar weet niet of ik dat hier op kan smeren.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groeten, poppema93