• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:17

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Ik heb dus een QE55Q95T QLED en ben er zeer tevreden over. Verder heb ik een 4k abbo bij KPN. een
4K kastje (Arris VIP 5202) dus. In de laatste weken ineens opstarten gebeurde langzaam, krijg eerst een draaiende circel (2 a 3 sec) te zien en dan pas beeld. Toen ineens niets meer geen beeld, geen geluid. Niets! Wat heb ik gedaan, verschillende HDMI kabels in verschillende ingangen geprobeerd, Arris en de TV 3 maal opnieuw teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Maar alle pogingen ten spijt geen soelaas heeft het geboden. Nieuw kastje van KPN mogen ontvangen maar hetzelfde euvel. Het vreemde is. het 4k kastje omgeruild met het kastje ( normale SD uitvoering) op de slaapkamer (TV is een Sony) en ja hoor het werkt. SD kastje beneden aangesloten en ja hoor ook hier werkt het. Het ligt dus aan de tv. Maar waar het probleem te zoeken? Iemand ook dit mee gemaakt en een oplossing gevonden?

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat voor signaal (resolutie, framerate, kleurenruimte) komt er uit die Arris en is dat aanpasbaar?

Gebruik je HDMI-kabels die geschikt zijn voor de hoge bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Automatisch HDR is niet uit te schakelen en alle 4 HDMI geschikt voor hoge frame rate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er is soms ook nog iets als een kleurbereik voor 4K beelden.. dit moet soms ook aangepast worden voor bijvoorbeeld een PS4Pro.

Wellicht dat de Arris na een update het signaal net iets anders aanlevert, waardoor je tv het niet accepteert.

Wellicht dat je dat nog in je tv kunt vinden? Of anders het kastje ergens anders aansluiten en terugzetten naar fabrieksinstellingen (HD1080p, en dan opnieuw beginnen). :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je in de Samsung tv de instelling voor hdmi 'signaal versterken' aangezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Michael Knight schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:02:
Er is soms ook nog iets als een kleurbereik voor 4K beelden.. dit moet soms ook aangepast worden voor bijvoorbeeld een PS4Pro.

Wellicht dat de Arris na een update het signaal net iets anders aanlevert, waardoor je tv het niet accepteert.

Wellicht dat je dat nog in je tv kunt vinden? Of anders het kastje ergens anders aansluiten en terugzetten naar fabrieksinstellingen (HD1080p, en dan opnieuw beginnen). :)
Gedaan, op de andere tv op fabrieksinstellingen teruggezet en toen weer aan de Samsung gehangen en ja hoor het werkt! Thnxs. Topic mag gesloten worden

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

jefjef schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:56:
[...]

Gedaan, op de andere tv op fabrieksinstellingen teruggezet en toen weer aan de Samsung gehangen en ja hoor het werkt! Thnxs. Topic mag gesloten worden
Super man!

We sluiten topics in principe niet, omdat er soms nog discussie mogelijk is in de toekomst (na updates, andere users met dezelfde aankoop, etc!) :)

Enjoy!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
@Michael Knight nou het topic mag zeker geopend blijven..ik heb weer het zelfde probleem. Heb dus ook vandaag (zondag) samsung helpdesk gebeld daar samsung aanbied extern beheer. Gesproken met de helpdeskmedewerker en na het doorgeven van het probleem, tv gegevens en kpn type werd ik in de wacht gezet. Mijn verwachting was dat ik met een externe engineer in verbinding werd gesteld om hem/haar toegang te geven tot mijn tv. Wat schets mijn verbazing? Kreeg dezelfde helpdeskmedewerkster aan de telefoon die mij wist te vertellen dat het kpn kastje een te zwaar signaal doorgeeft aan de tv en dat de tv deze niet kan verwerken en dat ik terug moet grijpen maar de normale kpn modem. Op mijn opmerking; bedoel je dat mijn tv het 4K signaal van het Arris kastje niet aankan? Bevestigde zij dit. Ik antwoorden terug; maar ik heb een 4K tv dan moet deze dat toch kunnen verwerken? Gaf ze aan; nee meneer 4K voor uw tv is alleen de output en niet welk signaal erin komt....mijn vertrouwen in samsung is nu wel gedaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jefjef schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:09:
...mijn vertrouwen in samsung is nu wel gedaald
Ik zou ook eens met KPN in contact treden over dit soort grappen/opmerkingen; ik durf wel te stellen dat er jaarlijks meer Samsung-apparaten in NL worden verkocht dan KPN decoders uitlevert en het kan niet zo zijn dat er een vreemd beeld ontstaat over het "signaal" van KPN.

Andersom; op het moment dat een fabrikant bevestigt dat hun apparatuur niet geschikt is voor de Nederlandse markt (KPN is toch al enige tijd een belangrijke speler), is dat dan niet ook een reden tot ontbinding van de koop aangezien het apparaat dus niet voldoet en/of onder valse voorwendselen op de markt gebracht is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1