Vraag

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04 22:56
Goedendag,

Ik vroeg mij af waar een bruto-netto inkomen zou uitkomen in combinatie met een (OV) mobiliteitsbudget. En wat de opties zijn om het beste om te gaan met het mobiliteitsbudget.

Hypothetisch gezien kan ik kiezen uit twee werkgevers:

Werkgever X:
  • 2800 bruto incl. NS Business Card OV Vrij
Werkgever Y:
  • 3000 bruto + 900 mobiliteitsbudget/leasebudget
Ik heb de optie om bij werkgever Y het leasebudget als bruto inkomen te ontvangen. Echter, na loonbelasting aftrek is het verschil tussen beide werkgevers ~550 euro.

Gezien ik naar klanten moet komen, zou ik in het slechtste geval bij werkgever Y een NS Business Card OV Vrij af moeten aanschaffen van ~390 euro.

Welke eventuele belastingvoordelen zijn te behalen bij werkgever Y door aanschaf van een NS Business Card OV Vrij? E.g. Is de aanschaf af te trekken van loonbelasting/is de aanschaf te maken voor loonbelasting? Zijn gemaakte OV-trajectkilometers declaareerbaar?

[ Voor 17% gewijzigd door Denniszx op 22-09-2022 16:29 ]

Alle reacties

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:11
Bij welke werkgever heb je het beste gevoel? Bij welke werkgever die je de meeste kansen voor scholing? Of voor doorgroei mogelijkheden?

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04 22:56
President schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:21:
Bij welke werkgever heb je het beste gevoel? Bij welke werkgever die je de meeste kansen voor scholing? Of voor doorgroei mogelijkheden?
Beide werkgevers zijn aan elkaar gewaagd tot zover. Een redelijke netto marge zou de doorslag zijn voor werkgever 2. Nu het verschil volgens mijn berekening minimaal is, maakt dat de keuze moeilijk. Daarom vroeg ik mij af of ik juist omga met het mobiliteitsbudget en of het verschil eigenlijk groter kan zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Denniszx op 21-09-2022 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:14
Ik zou vragen om meer informatie omtrent het mobiliteitsbudget.

Het NS abbonement kan onbelast uitgekeerd worden. Dan krijg je €380 meer.

€0.19ct per kilometer zou onbelast uitgekeerd kunnen worden en het restant belast.

Maar kijk ook naar verschillen in:
  • Vakantiedagen
  • Pensioenregelingen
  • Andere arbeidsvoorwaarden
Stel dat Y geen pensioenregeling heeft maar X wel dan krijg je op termijn meer bij Y dan bij X

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zo te zien is werkgever Y tussen de 700 en 1100 per maand bruto beter, afhankelijk van je eigen transport keuze?

Hoe je daarvandaan naar ‘160 netto’ en ‘minimaal’ komt is me niet helemaal duidelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45
Voor reiskostenvergoeding icm. OV is het zo dat je kunt kiezen uit 19ct/km of de werkelijk gemaakte kosten. Het zou dan 390 bruto > netto zijn en het restant grofweg 510 * 0,51 = 260. Samen zou dit 650 euro netto zijn.

https://www.rijksoverheid...00%2C19%20per%20kilometer.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1